הם בני פחות מ-30, אבל בכל עולם הפשע כבר מכירים אותם היטב. למרות גילם הצעיר, כבר הספיקו לבלות במעצר בגין עבירות אלימות חמורות ואף ניצלו מניסיונות חיסול. "לכמה מהם יש פוטנציאל לנהל בעוד כמה שנים כנופיות וארגוני ענק", אומרים במשטרה ל"מיינט". והכי גרוע - הם השכנים שלכם, מה שהופך את הרחוב והשכונה למסוכנים הרבה יותר.

חולון: דין ושון קסנטיני


זוג האחים התאומים בני ה-23, במקור מחולון, נחשבים כיום לשניים מהעבריינים המסוכנים בישראל. הם שימשו לאורך השנים כגובים וכמוציאים לפועל של האחים מוסלי ושל ערן חייא.
דין שוחרר לפני כשנה מהכלא לאחר שש שנות מאסר בגין ניסיון רצח. עם צאתו, חיכו לו מחוץ לכלא איילון עשרות אנשים. שנתיים קודם לכן התרחש מקרה זהה כשאחיו שון שוחרר מכלא שטה – מחזות שממחישים את כוחם של השניים שמרכזים סביבם קבוצה גדולה ונאמנה.

4 צפייה בגלריה
דין ושון קסנטיני
דין ושון קסנטיני
דין ושון קסנטיני
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)

"בכל דיון של הארכת מעצר שלהם מגיעים עשרות עבריינים לתמוך בהם", מספר עבריין לשעבר, "זה יוצר להם תדמית חזקה ועוצמתית לא רק בקרב העבריינים אלא גם בקרב השוטרים. הנאמנות של החיילים אליהם היא עיוורת לגמרי. בניגוד לאחרים, מילה שלהם זו מילה, ובגלל זה הכוח שלהם בשטח מפחיד".
במרץ האחרון נעצר דין קסנטיני בנמל התעופה בן גוריון, כשחזר לישראל מרומא, בחשד שתכנן את חיסול חבר משפחת הפשע מוסלי - ליאור גרינברג, לפני כשנה בחולון. חוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז תל אביב הצליחו לאתר קבוצת ווטאסאפ בשם "האחים", שהאחים שון ודין קסנטיני פתחו, על פי החשד חודש וחצי לאחר רצח גרינברג. במסגרתה, דובר שם על נקמת רצח חברם הטוב, ברוך בורוכוב, אשר היה חשוד בהנחת מטען חבלה מתחת למושב המכונית של העבריין אלי מוסלי. משפחת האחים עדיין מתגוררת בחולון, ועיקר פעילותם בעיר.

קראו גם:

חדרה: מתן ארביב


גם בחדרה יש קרבות על השליטה בעיר בין כנופיות של עבריינים צעירים. מתן ארביב (בן 26), נחשב ליעד מודיעיני בכיר של היחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף, נעצר כמה פעמים בפרשות חמורות, אולם שוחרר בסופו של דבר מחוסר ראיות.
ארביב חבר לרוסלאן מוגילבסקי, כשמנגד העבריין אבי זכרוב (25) - מנהל מולם מאבק יחד עם בעל בריתו לב אוסיפוב. למדורת הפשע הבוערת הזו הצטרפו לאחרונה עשרות עבריינים צעירים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם, בהם העבריין ירין ביטון (27), עוד דמות מוכרת למשטרה, והשניים נאבקים על מוקדי הכוח בעיר.

נתניה: גל זוארץ


בנתניה המשטרה עוקבת אחר העבריין גל זוארץ (30) שהשתחרר לא מזמן מהכלא. זוארץ נחשב לאחד העבריינים המסוכנים באזור השרון, חשוד במעורבות בניסיונות לחיסול מור מסיקה, ואף הורשע באחד מאותם ניסיונות בשנה שעברה ונידון ל-28 חודשי מאסר בפועל.
"לגל יש המון חיילים בחוץ", אומר קצין משטרה בכיר, "הוא נקמן וחסר מעצורים. אנחנו חושדים שהיה מעורב בכמה מקרים של זריקות רימון לעבר בניינים. אם הוא או אנשיו יצליחו לחסל את מסיקה – יהיה תוהו ובוהו בעיר".

אור יהודה: ראם ורום רחמים


שני האחים העבריינים ראם (22) ורום (25) רחמים מאור יהודה נעצרו לפני חודש בחשד שהיו מעורבים בשוד שעוני יוקרה מאנשי עסקים. חברי הכנופייה שאליה השתייכו האחים, אף ניסו לרצוח את אחד מאנשי העסקים שסירב למסור לשודדים את שעונו.
במשטרה סבורים כי ראם ורום יצרו בריתות עם עבריינים צעירים ממרכז הארץ כדי להשתלט על עסקים באור יהודה. ראם נמצא במעצר בימים אלה, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין ירי לעבר בניין שבו מתגורר עבריין בעיר. החוקרים במשטרת תחנת מסובים טוענים, כי ראם ביצע חלק ממעשי השוד טרם מעצרו בתיק הירי.
האחים אף חשודים בעבירות של שוד מזוין, מעשי אלימות, ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה, קשירת קשר לפשע, החזקת נשק, תקיפה בצוותא ואיומים.

4 צפייה בגלריה
אופק הרוש
אופק הרוש
אופק הרוש
(צילום: פייסבוק)

תל אביב: אופק הרוש ובן כהן "הקטן"


מי ששולט בעיר תל אביב הם האחים מוסלי, אולם המשטרה בעיר מתמקדת בין השאר באופק הרוש (23), המזוהה עם שלומי נאימצ'יק - המשתייך לארגון הפשע המתחרה של ערן חייא.
הרוש הוא הנאשם המרכזי בניסיון הרצח של העבריין אלי מוסלי. בחולון, ראשון לציון ובת ים מזהים במשטרה כמה עשרות עבריינים צעירים שחברו לנאימצ'יק. מנגד, בן כהן "הקטן" (28) שניצל בשנים האחרונות משני ניסיונות חיסול לאחר שהתגלו מטעני חבלה במכוניתו, מזוהה עם ארגון הפשע היריב של האחים מוסלי.

אשקלון: אלעד יוסף / יבנה: שלומי גבאי


על העיר אשקלון מנצח אלעד יוסף בן ה-23, המזוהה עם ראש ארגון הפשע של שלום דומרני ובעל בריתו מתן ארביב (שהוזכר קודם לכן בחדרה).
העבריין שלומי גבאי (26) מתגורר ביבנה ונחשב לדמות נוספת שנמצאת על כוונת המשטרה באזור לכיש. גבאי חבר בארגון הפשע 7117 שבראשו עומד רזיאל רווח. ממש לפני שבועות בודדים הוא נעצר כחשוד בניסיון הרצח באולם "טרויה" שבמושב בני דרום.

4 צפייה בגלריה
דין בן פורת
דין בן פורת
דין בן פורת
(צילום: עמוד הפייסבוק)

בית שקמה: דין בן פורת ודניאל מלסה


דניאל מלסה בן ה-29 מבית שקמה, נחשב למספר שלוש בארגון של בני שלמה, העבריין הבכיר שחוסל: "האיש הכי חשוב, המוציא לפועל", מסביר קצין משטרה, "הוא מבצע משימות, עבריין אלים ומסוכן מאוד שלא רואה בעיניים". מלסה ניצל ממספר ניסיונות חיסול המיוחסים לאחים לביא.

4 צפייה בגלריה
העבריין דניאל מלסה
העבריין דניאל מלסה
העבריין דניאל מלסה
(צילום: שימוש לפני סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

יחד איתו, ובאותו מושב קטן שזכה לפרסום שלילי שלא בטובתו, נמצא דין בן פורת בן ה-30, אשר נחשב לאיש למשימות מיוחדות של שלמה ונגר מול בית משפחת דומרני: "הוא מקבל משימה ומבצע אותה, לא משנה מה רמת הסיכון, יש לו ביצי שור, אלים, מסוכן מאוד ולא פוחד מאף אחד". בן פורת שוחרר לאחרונה מהכלא לאחר שהורשע בהחזקת נשק. מלסה – שנעצר עם בן פורת והורשע באותה עבירה – צפוי להשתחרר בחודשים הקרובים.