רועי והילה אברג'ל נקלעו בסוף השבוע שעבר למצוקה בעת שרכבם התקלקל בשעת לילה מאוחרת בסמוך לאחד היישובים הבדואים בנגב.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג אברג'ל
בני הזוג אברג'ל
בני הזוג אברג'ל
(צילום: פרטי)
"חזרנו במוצאי שבת מאילת לכיוון הבית, דרך איזור מצפה רמון. כשהיינו קרובים לצומת משאבי שדה, הרכב, שהתחמם בדרך, שבק חיים", מספר רועי.
"עצרנו בצד, בחושך, לא ידענו מה לעשות, ופתאום שמנו לב שעצר מאחורינו רכב שנהגו הבהב באורות. יצא ממנו בחור בשם טארק, והציע לנו עזרה".
על אף שאשתו חששה מעט מהסיטואציה, הבין רועי כי אין לו ברירה אלא לשוחח עם הבחור.
"יצאתי מהאוטו לדבר איתו, ולשמחתי קרה לנו דבר מיוחד ולא רגיל ‑ נתקלנו באדם נפלא, ובחברים ובני משפחה שלו משבט אל עזזמה, שהגיעו תוך כמה דקות למקום, ורק ביקשו לעזור לנו".
בשלב הראשון ניסו טארק וחבריו לחפש מוסך או איש מקצוע שיסייע לבני הזוג, אבל מאחר והשעה הייתה מאוחרת, הם לא הצליחו לאתר אף אחד. טארק וחבריו הציעו לבני הזוג אברג'ל שינסו לבדוק בעצמם את הרכב, וכך עשו.
"הם פירקו חלקים מהרכב, גילו שרצועת הטיימינג של המנוע הלכה, ואז התחילו לעשות טלפונים כדי למצוא רצועה ממישהו שהם מכירים, אבל הם לא מצאו", מספר רועי.
בכל אותו הזמן המתינו הילה ורועי מחוץ לרכב, כשהמקומיים דואגים לספק להם קפה חם שהכינו בשטח.

2 צפייה בגלריה
שניים מבני שבט אל עזזמה בפעולה
שניים מבני שבט אל עזזמה בפעולה
שניים מבני שבט אל עזזמה בפעולה
(צילום: פרטי)

"ישבנו שם, שתינו קפה וצחקנו, ודיברנו על הסטיגמה שיש על הבדואים. הם סיפרו על כל מה שאומרים עליהם, והסבירו שהם שבט שאוהב לעזור, ושאנחנו לא היחידים שהם עוזרים להם", מספר רועי, "ואני הסכמתי, כי גם אצלנו, היהודים, יש מי שלא תמיד מתנהגים כמו שצריך".
לאחר שראו שהם אינם מוצאים אף אדם שיספק להם את החלק החסר, הציעו טארק וחבריו לבני הזוג אברג'ל לקחת הרכב שלהם ולנסוע איתו למודיעין, אבל בסופו של דבר הוחלט על פתרון אחר.
"היה להם גם רכב מסוג מיצובישי, מאותו הדגם שלנו, והם פירקו את רצועת הטיימינג שלהם והעבירו אותה לרכב שלנו, ככה שנוכל לנסוע", מספר רועי.
רגע לפני שיצאו לדרך, ביצעו טארק וחבריו מחווה נוספת כלפי רועי והילה. "היה לילה קפוא, רעדנו מקור במדבר, ואחד מהם, שראה שהשפתיים שלי כחולות מהקור, הביא לי מעיל פרווה ששייך לשבט שלהם, ואמר לי שמה שהוא נתן לי נשאר אצלי, והמעיל נשאר אצלי עד עכשיו", מספר רועי.
אם לא די בכך, כדי לוודא שרכבם לא ייתקע שוב, ליוו טארק וחבריו את בני הזוג אברג'ל עד לכניסה לבאר שבע.

קראו גם:

"הסיפור הזה מעורר צמרמורות אצלי ואצל אחרים, אבל אני מכיר את הציבור הזה, גדלתי בבאר שבע, אני מכיר את הבדואים, ויש ביניהם אכן אנשים מקסימים", אומר רועי. "הפכנו לחברים. אנחנו בקשר טלפוני, ובלי נדר, אני מקווה שעוד כמה שבועות נגיע עם עוד כמה משפחות למתחם צימרים שהקימה המשפחה בצומת משאבי שדה, ושייך לאבא של אחד מהם שהיה מפקד יחידת גישוש בצבא ונפטר לפני שנה.
"נבוא לשם וניתן להם פרנסה ‑ זו הדרך שלנו לגמול להם על המעשה היפה, וזו הוכחה לארץ ישראל היפה שלנו, בכל מקום יש אנשים יפים".