"ביסודי למדתי בבית ספר הס בחולון", מספרת אור שפיץ מחולון, קונדיטורית, אשת עסקים ובעלת הבייקרי הכי ורוד בארץ. "תמיד אזכור אותו ואת צוות המורים כחוויה חיובית, והיום יש להם את אביטל, המנהלת המהממת והלבבית. לפני מספר חודשים הגעתי להרצות לתלמידי בית הספר. במהלך ההרצאה נכנסה מיכל, המחנכת האהובה שלי מכיתה א', ומרוב התרגשות לא יכולתי לדבר. כמובן שקפצתי עליה כמו שהייתי קופצת בכיתה א'".
9 צפייה בגלריה
אור שפיץ
אור שפיץ
אור שפיץ
(צילום: טל שחר)
אבל מסתבר שהמשך הלימודים לא היה ורוד כל כך. “בבית הספר העל־יסודי למדתי בתיכון איילון בחולון. היה לי ממש קשה בלימודים בגלל הפרעות הקשב והייתי כל היום על ריטלין".
מה אמרו בבית הספר?
"כיוון שהייתי בפרלמנט הבית ספרי, באחת מאסיפות ההורים אמרו לאמי שהלוואי ואור הייתה משקיעה בלימודים חצי ממה שהיא משקיעה בתחום החברתי, למרות שבאמת השקעתי. היו לי מורים פרטיים אבל לצערי לא תמיד קיבלתי ציונים טובים.

9 צפייה בגלריה
אור שפיץ, אז בבית הספר
אור שפיץ, אז בבית הספר
אור שפיץ, אז בבית הספר
(צילום: פרטי)

“לזכותו של צוות בית הספר, ובמיוחד המחנכת המקסימה שלי חנה, ייאמר שהם תמיד היו לצידי. חוץ מהמורה לצרפתית. עוד לפני שנכנסתי לכיתה היא הייתה מעיפה אותי. זה משהו שלא אשכח.
"עד היום מצער אותי שאני לא יודעת צרפתית. הבייקרי שלי בבוגרשוב ממוקם ברחוב שיש בו המון צרפתים, הייתי שמחה לדעת לדבר איתם ולצערי אני לא יכולה”.

פרלה דנוך מראשון לציון, שחקנית וקומיקאית

"למדתי בבית ספר 'חביב' בראשון לציון, הייתי ילדה דתייה בבית ספר חילוני וזה היה מורכב במובן החברתי, כי לא יכולתי להצטרף למסיבות הכיתה וזה קצת בידל אותי".

9 צפייה בגלריה
פרלה דנוך
פרלה דנוך
פרלה דנוך
(צילום: שריי עוז)

זכרון אהוב?
"היה לנו שומר דתי בבית הספר. קראו לו עוזי והוא היה החבר הכי טוב שלי. במהלך השיעורים הייתי מסתכלת עליו מהחלון ועושה לו פרצופים מצחיקים והוא היה מתגלגל מצחוק.

9 צפייה בגלריה
פרלה דנוך ועוזי
פרלה דנוך ועוזי
פרלה דנוך ועוזי השומר
(צילום: פרטי)

“הייתי ילדה חסרת מנוחה שזזה כל הזמן בכיסא ומחכה לצלצול הגואל. איך שנשמע הצלצול הייתי יוצאת לבוטקה של עוזי, עושה לו סטנדאפ וחיקויים ושרה לו שירים. הייתי מספרת לו על החלומות שלי ואיך יום אחד אהיה שחקנית וקומיקאית ואצחיק את כולם. עוזי היה מקשיב לי ומאוד האמין בי. הוא היה הקהל הראשון שלי והזיכרון המהמם מבית הספר".

קראו גם:

דניאל וינריב ממודיעין, זמרת, השתתפה באקס פקטור

"המורה שהשפיעה עליי יותר מכל המורים שפגשתי הייתה איריס שלזינגר, המחנכת והמורה המדהימה שלי מבית ספר עירוני ג' במודיעין, בו למדתי בכיתות י' ועד י"ב.

9 צפייה בגלריה
דניאל וינריב
דניאל וינריב
דניאל וינריב
(צילום: ארנסט פינקין)

"באותה תקופה עברתי ימים לא קלים. זה התחיל בכך שהגעתי לתיכון חדש, הייתי יוצרת צעירה, עבדתי המון על המוזיקה שלי ברשתות ולא לכולם היה קל עם זה, מכל מיני סיבות כנראה. אנשים הביעו כל מיני דעות בנוגע אליי, בעיקר כי לא ממש הכירו אותי בשלב הראשון, ואיריס תמיד הייתה שם עבורי.

9 צפייה בגלריה
דניאל וינריב בתיכון
דניאל וינריב בתיכון
דניאל וינריב בתיכון
(צילום: פרטי)

"חוויתי ממש סוג של בריונות, לא מעט תלמידים לעגו לי, ואיריס עזרה לי להתמודד ולראות את הדברים בהיגיון. היא נתנה לי עצות ואוזן קשבת. לעבור את מה שעברתי היה ממש לא קל, ואיריס לימדה אותי איך להתייחס לדברים מנקודת מבטה הבוגרת. זה עזר לי לעבור את התקופה המורכבת הזו. היא דמות שלא אשכח כל חיי, מורה אמיתית לחיים".

אביתר עוזרי מראשון לציון, הטיקטוקר הישראלי הנעקב בעולם

"הזיכרונות שלי מבית הספר הם בעיקר מימי התיכון. למדתי במגמת תעשייה וניהול בכיתה קטנה יחסית, בעקבות תנאי הקבלה המחמירים. אני זוכר בעיקר את השיעורים עם המורה אורן קלר. לאורן הייתה המון סבלנות, הוא הבין את המורכבויות בכיתה וידע איך להתנהל עם התלמידים כדי להוציא מאיתנו את הטוב ביותר. הוא הבין את הקושי בהקשבה ובהגעה לשיעורים ודאג באופן אישי לכל תלמיד.

9 צפייה בגלריה
אביתר עוזרי
אביתר עוזרי
אביתר עוזרי
(צילום: עידן כהן)

בשיעורים של אורן תמיד הייתה אווירה חיובית וטובה. הוא שאל כל תלמיד לשלומו, גם את אלו שלמדו במגמות מקבילות".

9 צפייה בגלריה
אביתר עוזרי בימי בית הספר
אביתר עוזרי בימי בית הספר
אביתר עוזרי בימי בית הספר
(צילום: פרטי)

עוזרי מסכם: "עד היום אני נמצא בקשר איתו, הוא תמיד מפרגן לי ואומר שהוא שמח לראות שאני מתקדם ומצליח. כפרה על אורן, איזה מורה נדיר הוא. מאחל לכל תלמיד מורה כזה".