"הטריגר למחלה שלי היה נפשי ונועד לגרום לי לעצור ולהתבונן על חיי. הבנתי על בשרי שאני צריכה לעשות שינוי אמיתי בהתנהלות שלי", אומרת שרית כהן־פטל מראשון לציון.
3 צפייה בגלריה
שרית כהן פטל
שרית כהן פטל
שרית כהן פטל
( צילום: ענת פנחס, shutterstock)
"וזה באמת מה שעשיתי: התגרשתי, החלפתי עבודה, ניפיתי את כל האנשים שלא עשו לי טוב והתחלתי לחקור את נפש האדם ואת הבריאות".
בימים אלה מוציאה כהן־פטל לאור את ספרה "פשוט להיות בריא - עשרה עקרונות בסיסיים להנהגת בריאות טובה יותר". היא מסכמת בו את הידע והתובנות שצברה כיועצת לבריאות טבעית לאורך השנים. כיוון שהדרך שלה הייתה ארוכה, היא רוצה לקצר אותה למען אחרים.
"השליחות שלי נועדה להאיר ולהעיר את האנשים, כדי שישפרו את בריאותם. גוף האדם הוא המכונה המשוכללת בעולם, צריך רק להכיר את הוראות ההפעלה שלו".
שרית (43) נולדה באופקים וכשהייתה בכיתה ב' עברה משפחתה למרכז הארץ, מה שגרם לה לנדוד בין דירות שכורות ובתי ספר שונים. בצבא שירתה בחיל הקשר והייתה הקצינה הראשונה בצה"ל בתפקיד סמ"פ באוגדה 91 בנח"ל. לאחר שנות קבע יצאה לאזרחות, סיימה בהצטיינות את לימודי ראיית החשבון והתמחתה ב"ארנסט אנד יאנג".

3 צפייה בגלריה
תזונה קטוגנית או דלת פחמימות
תזונה קטוגנית או דלת פחמימות
הכינה טבלאות אקסל של מזונות כדי לבחון את השפעתם עליה
(צילום: shutterstock)

בגיל 30, כשהייתה אשת קריירה עסוקה וזכתה להצלחה רבה בעבודתה כמנהלת כספים, נפלו עליה השמיים כשאובחנה אצלה מחלת הסרטן.
"במשך שנים אכלתי ללא אבחנה הכל מהכל, עברתי התמוטטות נפשית על רקע כעסים שאיתם התהלכתי זמן רב, סבלתי מחוסר שינה ובמהלך ההריון גם התפרצה אצלי סוכרת. לא הייתי מודעת למה שאורח חיי מעולל לגופי ולנפשי", היא מספרת.
"הגידול שאותר התגלה בביופסיה כסרטן אלים ואגרסיבי מסוג קרצינומה. הייתי בשוק מוחלט. כיוון שחשבתי שזמני קצוב, עלו בי מחשבות כמו, 'אם נשארה לי שנה לחיות, האם כך אמשיך לחיות את חיי?'".
הסרטן עצר הכל וכהן־פטל דוממה מנועים והחלה לקרוא, לחקור, לנבור בספרי מדע, להתנסות בתרופות סבתא ולייצר טבלאות אקסל של מזונות שונים כדי לבחון את השפעתם עליה.
בהמשך למדה נטורופתיה במכללת מדיסין והמשיכה בלימודי רפואה תזונתית מבוססת מדע של ד"ר גיל יוסף שחר. "היום, לאחר כל מה שעברתי בחיי, ברור לי שמחלה היא ביטוי של הנפש. כשאנו מתרחקים מהטבע האמיתי שלנו, מגיע החולי – כתמרור שמורה לנו שאנחנו לא בכיוון".
כיום כהן־פטל (43) בריאה, נקייה מסרטן מזה 13 שנה ואיננה נוטלת תרופות. היא פתחה קליניקה בראשון לציון וגם מעבירה הרצאות עבור חברות המעוניינות לעודד את עובדיהן לאמץ אורח חיים בריא.

3 צפייה בגלריה
פשוט להיות בריא. "החלטתי ליצור סדר באי־הסדר"
פשוט להיות בריא. "החלטתי ליצור סדר באי־הסדר"
פשוט להיות בריא. "החלטתי ליצור סדר באי־הסדר"
(צילום פרטי)

את הזוגיות שעלתה על שרטון החליפה כהן־פטל באחרת, והיום היא נשואה לאריאל ואמא לשלושה. "אריאל הכניס הרבה שקט ורוגע לחיי, הוא הנסיך שנשלח להחדיר בי אמון מחודש במערכת זוגית אמיתית, כנה ואוהבת. הוא הביא איתו שתי מתנות - עדן ומור, ויחד עם שני בניי, הראל ויאיר, הקמנו משפחה נפלאה ונולדה לנו יעלי המתוקה.
"למרות המידע הרב שאליו כולנו חשופים, בפועל, ישראל של שנת 2023 היא המדינה עם אחוזי התחלואה בסוכרת מהגבוהים בעולם ומגפת ההשמנה הולכת ומתרחבת. בנוסף, צצו מחלות רבות שלא היו נפוצות בעשורים האחרונים ומתגלות רגישויות רבות למזון.
לכן החלטתי ליצור סדר באי־הסדר ובכלים שאספתי, שמאפשרים להתנהל נכון ביום־יום מתוך חופש רב. לא המצאתי דבר. כבר לפני 800 שנה כתב הרמב"ם הנחיות, שחלקן רלוונטיות עד היום ומקבלות הוכחות במחקרים בני ימינו".

הטיפים של שרית:


חליתם? עצרו, התבוננו במחלה ונסו להבין את המהות ואת הסיבה לקיומה. אתם אלה שיצרתם אותה באמצעות תפיסותיכם לגבי חייכם.
בחרתם להיות טבעונים או צמחונים? קחו בחשבון שגזרתם על עצמכם אורח חיים מדוד ומדויק, כי ספיגת הוויטמינים והמינרלים מהצומח נמוכה מספיגתם מהחי.
דרך המלך עדיפה על פני כל קיצוניות: עברתם ליד דוכן שווארמה ואתם משתוקקים למנה עסיסית? תאכלו אותה. הנזק הבריאותי נמוך מהישארות עם תשוקה שלא נענית.

קראו גם:

על מנת 'לנרמל' עד כמה שניתן את כמות ה'זבל' שנכנסת לגופכם, הרבו באכילת פירות, ירקות, זרעים ואגוזים - מתנות הטבע שיודעות לנטרל את נזקים.
חיים בסדר יום מטורף? הכניסו בו עצירות ופסק זמן לאכילה ולנשימה. אכילה מהירה ללא תשומת לב מולידה רגישויות למזון, גם בגילאים הצעירים.
אכלו רק כשאתם רעבים, ובזמן האכילה הקפידו על מחשבה והרגשה טובה.
תלעסו את מהזון בצורה יסודית.
הקפידו על שינה איכותית ותנו לגוף מנוחה מהאכילה.