הגענו לסטודיו בראשון לציון ואחרי כמה שעות הבנו – תינוקות שמטופלים במגע מגיל אפס, מתפתחים באופן תקין והשיטה מונעת קשיים, עיכובים בהתפתחות ואף קשיי שינה ועוד. במיוחד בתקופת הקורונה – זה לא מהלך של מותרות, זהו מהלך חובה! לכל הורה יש את האחריות האישית שלו באשר להתפתחות התינוק מגיל אפס. העניין הוא שרובנו לא מספיק מודעים או מבינים בנושא. רצינו לעשות כתבה מפורטת בנושא התפתחות תינוקות וביקשנו מהגולשים להמליץ לנו על מטפלים ושיטות שהם חוו. מייד לאחר כמה ימים הבחנו ששמה של המטפלת ההוליסטית דורית בן מאיר, חוזר על עצמו בעקביות. השיטה שהיא פיתחה נשענת על אבחון מקצועי ומנוסה שמאתר אצל התינוקות נקודות שיש לחזק ולטפל וסביבן נבנה תהליך טיפולי מושלם. השיטה בנויה על מנת לטפל בקשיים שהורים רבים מתמודדים איתם - מאובחנים ושאינם מאובחנים.
2 צפייה בגלריה
תנועה פלוס
תנועה פלוס
תנועה פלוס
(omer shorer potpography עיצוב Sapir rismini)
הורים לתינוק זוכים לליווי יעיל גם במקרה שלא אותרה שום בעיה. עניינים כמו ביטחון עצמי, יציבה, חיזוק המערכת החיסונית מקבלים התייחסות מיוחדת גם במקרים שההתפתחות נמצאת במצב תקין. שוחחנו עם המטפלת והבנו שהיא חקרה ופיתחה שיטה הוליסטית – "תנועה פלוס". השיטה מתחילה באבחון מדויק לגבי מצב התינוק ממש מגיל אפס ובנויה כדי ללוות אותו במסע ההתפתחות שלו בשלושת השנים הראשונות לחייו. לאחר שיחת ההיכרות, קפצנו לסטודיו הנעים ברחוב הרותם 1 שבקרית ראשון, ראשון לציון, כבר מדלת הכניסה הבחנו באווירה הנעימה השוררת במקום. המקום נקי, מואר, מאוורר, הכול פועל לפי תקנות משרד הבריאות ומגבלות הקורונה. מורגשת באוויר אווירת אהבה ואכפתיות. השירות הנפלא מתמזג בדיוק רב אל תוך המקום המקסים הזה. רבים מההורים שפגשנו במתחם הודו כי לפני האבחון המקצועי של דורית בן מאיר הם כלל לא הבחינו בבעיה של התינוק או הילד והיו פאסיביים לחלוטין. לדבריהם, מייד לאחר האבחון ותחילת הטיפול, הם הבחינו בהתקדמות עצומה. גם אלה שלמדו באבחון שהתינוק או הילד שלהם נמצא במצב מצוין, מקפידים להגיע ולתת לילד שלהם תמיכה מקצועית בדרכו לגדילה בריאה. אחת האימהות שפגשנו בסטודיו סיפרה: "כאשר ההורה פאסיבי, כך תראה התפתחות הילד. לפני שקבלתי מדורית את הכלים של השיטה, לא יכולתי לקדם את התינוקת כאמא. עכשיו, אני מצוידת בתובנות ובשיטה שדואגת שההתפתחות תהיה רחבה ואמשיך להתמיד ולהגיע לכאן ולגדול יחד עם הבת שלי במקום הזה". בשיחה שקיימנו עם בעלת הסטודיו למדנו כי שלוש השנים הראשונות של התינוק, עד היותו פעוט בוגר, הן קריטיות להתפתחות תקינה. ילד שגדל כאשר מערכות המוטוריות שלו לא מפותחות כמו מערכת שיווי משקל, המערכת השרירית, חגורת כתפיים חלשה איך לדעתכם הוא ישתלב בחברה? איך הוא יתפוס עצמו מול החברה? ולאיזה אדם בוגר הוא יגדל להיות? טיפול מקצועי סביב ההתפתחות ילווה את התינוק ולאחר מכן את הילד הבוגר וישפיע עליו לטובה בבגרותו. עניינים כמו: הליכה, יציבה, חיזוק חגורת כתפיים, ביטחון עצמי, וויסות, כל אלה מטופלים על ידי שיטת "תנועה פלוס".
2 צפייה בגלריה
תנועה פלוס
תנועה פלוס
תנועה פלוס
(omer shorer potpography עיצוב Sapir rismini)
כאשר התפנתה מאחד הטיפולים, הרחיבה דורית בן מאיר על השיטה: "השיטה שלי נלמדה ברידמן מפי המייסדת שלה, טל קבסה. בעולם הטכנולוגי של היום יש הרבה הסחות דעת כבר מגיל לידה המגע חשוב מאוד לתינוק שכמונו חשוף להרבה גירויים שלעיתים ייגרמו להפרעות קשב בעתיד. אני משלבת טיפול הוליסטי ועיסוי שבו המגע הוא מרפא. דרך העיסוי נרגיע את התינוק שיגדל להיות ילד רגוע, נלמד אותו להיות מודע לתנועות הגוף שלו. העיסוי עובד על כל תשתיות הגוף, מערכות הנשימה, חיזוק המערכת החיסונית ועוד. להשקפתי, חשוב שכל תינוק יקבל ליווי מקצועי בשלוש השנים הראשונות לחייו וחלק מהטיפול עובר דרך המגע. כיוון שבאתי מתוך שליחות, אני מעבירה חוגי תנועה המשקפים את השיטה שלי ומותאמים לגילאי זחילה עד 3 במחיר סביר לכל כיס". דורית בן מאיר עשתה תהליך שלם של התמקצעות בתחום בעשור האחרון. היא עבדה כמורה לתנועה בגני ילדים, העבירה טיפולים ומפגשים פרטיים תוך ליווי מקצועי וזמין תמיד להורים ונגעה בכל ילד שהיה זקוק לה. בוגרת "מכון וינגייט" ובמכללת "רידמן" וחקרה את התפתחות הילדים. התשוקה שלה היא ללמוד את הילד ולעזור לו להתפתח לילד חזק, בריא ובעל ביטחון עצמי. דורית התמחתה בספורט טיפולי, תנועה לגיל הרך, ליווי התפתחותי ובייעוץ שינה. היא פיתחה שיטה לטפל בילדים באופן קבוצתי ופרטי מגיל אפס סביב נושאים כמו התפתחות מוטורית,יציבה, וויסות חושי וחיזוק כל המערכות בגוף. "בעיניי, אחריותו של כל הורה היא להעניק לילדו כלים להתפתחות באופן מיטבי בכל התשתיות כמו שפה, אוצר מילים, התמצאות במרחב וכלים חברתיים" אומרת דורית. במרכז "תנועה פלוס", מוצאים עשרות אבות ואימהות שזהו עבורם בית. יש מקום לפנות אליו כדי להבין טוב יותר את מצב ויכולות הילד. בעיות דיבור, שינה, תזזיתיות, נמנעות, כאבים, גזים, הצטננות ונזלת כרונית מטופלות שם במקצועיות.
דורית בן מאיר מאמינה בילדים. היא מגלה את המוטיבציה הקיימת בהם להתפתח ועובדת איתם בסבלנות ובאהבה אין קץ. היא מפעילה חוגי תנועה דינמיים בקבוצות קטנות. כל אחד מההורים מקבל הסתכלות מקצועית, לומד לזהות קשיים בתפעול חלקי הגוף ומקבל הדרכה ותרגלים לעבוד בבית. השנה הראשונה היא קריטית להתפתחות וליווי ולכן הכול מתחיל מגיל לידה. לימים מתברר כי הליווי חוסך הרבה כאבי לב וגם כסף לטווח הרחוק. דורית מאפשרת ב"תנועה פלוס" גם ליווי אישי סביב עיסוי תינוקות, הדרכה בחודשים הראשונים, התמודדות עם קשיים כמו ריפלוקס, שכיבה על הבטן, התהפכות, זחילה ועוד. שמחנו לגלות שהיא מציידת את ההורים בחוברת הדרכה נהדרת. באשר לקושי סביב השנתיים האחרונות והקורונה, מספרת דורית בן מאיר: "התקופה הזו קשה מאוד עבור הרבה תינוקות קטנים וגם עבור ילדים בוגרים יותר. מתגברת חרדת הנטישה ובנוסף ניתן להבחין בעיכוב ההתפתחות התקינה בשל השהייה המוגברת בבית ואי חשיפה קבועה לגירויים והתנסויות חדשות. הקורונה בהחלט עיכבה אצל רבים את ההתקדמות בכל שלבי ההתפתחות, בעמידה, התהפכות על הבטן, זחילה. הרבה הורים שוהים בבית ואינם לומדים שיש בעיה. אצל תינוקות שאינם שוכבים על הבטן, נצפה קושי בחגורת הכתפיים שלא מתפתחת כראוי וכן ההשפעה על שלבי ההתפתחות הבאים כמו מעקב אחר חפץ, קשר של עין יד, החזקת גוף וכמובן השפעה על שלבי ההתפתחות שלאחריהם, כמו זחילה, הליכה ואף דיבור. נכון שלכל ילד יש קצב התפתחות משלו, אבל האבחון מאתר עניינים שדורשים חיזוק וחשוב שתהיה תמיד עם התינוק תנועה קדימה. תינוק שמסרב להתהפך, לזחול, לקום, או לא שש למגע, מסמן שהוא צריך עזרה. לכל אלה יש פתרון כמו גם לקשיי הירדמות של תינוקות באופן עצמאי, או התעוררויות תכופות ותלות בגורמים חיצוניים להרדמה כמו צורך בבקבוק. הראייה ההוליסטית היא לבחון את כל תשתיות שהילד גדל עליהם כמו תזונה, מוטוריקה, סביבה כל אלו בסופו של דבר יתבטאו בשינה. כאשר אנו מטפלים בכל התשתיות נצפה גם לשינה טובה יותר. העיסוי הוא חלק מהשיטה שבה מטפלת דורית. העיסוי מקל על כאבים שונים מגזים או שיניים ומתח שרירי חריג. מגע יוצר תנועה ומלמד את הילד לפתח מוטיבציה לנוע."
דורית בן מאיר בקשר עם ההורים ברמה יומית. היא מבקשת שישלחו לה סרטונים, נותנת תרגילים ומשקיעה את נשמתה בכל ילד. שיטת "תנועה פלוס" יוצרת מהפיכה שמחה בישראל. הבשורה מגיעה מהסטודיו הנפלא בראשון לציון. חשוב שכל כל תינוק יקבל שירות שכזה.
לחצו על הקישורים על מנת להתרשם משיטת "תנועה פלוס". לדף הפייסבוק - לחצו כאן אינסטגרם - לחצו כאן