מתקרבת ללידה? בבית החולים "שמיר אסף הרופא" מציגים את השיטה הצרפתית. אתמול (שלישי) בוצעו בבית החולים שני ניתוחים קיסריים לשני זוגות תאומים בשיטה הייחודית הזו.
1 צפייה בגלריה
מזל טוב כפול להורים הטריים
מזל טוב כפול להורים הטריים
מזל טוב כפול להורים הטריים
(צילום: שמיר אסף הרופא)
ד"ר מיקי מוסקוביץ, סגן מנהל חדרי לידה ומחלקת יולדות, מסביר: "בניתוח הקיסרי הצרפתי, אנו מבצעים את ההליך מחוץ לחלל הבטן ונותנים חשיבות רבה למבנה הרקמות הרכות ושרירי היציבה בעוד בהשוואה לניתוח קיסרי רגיל המתבצע בתוך חלל הבטן ובחתכים שונים. בניתוח הצרפתי המדובר הסגירה של החתך נעשית עם תפר תת עורי יחד עם דבק חיצוני, אשר גורמת לצלקת עדינה יותר וכל זה מוביל להתאוששות קלה ומהירה יותר".
בבית החולים מדגישים כי היולדת בניתוח קיסרי צרפתי מתחילה להתנייד כ-3 שעות לאחר הניתוח. כחלק אינטגרלי מהניתוח הצרפתי משלבים הליך של "לידה ביטנית", כך שבמהלך יציאת התינוק האישה משתתפת באופן פעיל בלידה תוך כדי שהיא נושפת במנשפית יעודית ורואה כיצד היא דוחפת את התינוק ללידה החוצה כך שהיא משתתפת בה באופן פעיל. התפקיד של המנשפית הוא יצירת לחץ תוך בטני ממוקד ששומר על רצפת האגן במהלך ניתוח או לידה.
"היום ביצענו לראשונה שתי לידות תאומים ברצף בשיטה הצרפתית, והיתרונות של שיטה זו וההתאוששות המהירה באים לידי ביטוי בצורה ניכרת ומשמעותית יותר בלידת תאומים" סיכם ד"ר מוסקוביץ.
מזל טוב ליולדות הטריות וברוכים הבאים ל-2 זוגות התאומים המתוקים!