בימים בהם מתנהל מאבק של הקהילה הלהטב"ית נגד חוק הפונדקאות המפלה זוגות חד מיניים, זוכה בית החולים 'אסף הרופא' לכבוד מיוחד מהקהילה. בית החולים הוא המוסד הרפואי הראשון בארץ שקיבל 'תו גאה' מהאגודה למען הלהט"ב בישראל.
2 צפייה בגלריה
אסף הרופא | צילום: שאול גולן
אסף הרופא | צילום: שאול גולן
אסף הרופא | צילום: שאול גולן
הכל התחיל כשפרופ' עידו בן עמי קיבל לידיו את ניהול בנק הזרע בבית החולים, תחום שהיה זר לו, והבין שחלק משמעותי מהאוכלוסיה המגיעה הם בני הקהילה הגאה. "ניסיתי לאפיין איזו אוכלוסייה מגיעה לבנק הזרע", הוא מספר. "לא מעט זוגות נשים מגיעות אלינו, כשבת זוג אחת רוצה להרות והשנייה תומכת ומלווה. עבור רובן זה בעצם הממשק הראשון עם קונסטלציה רפואית, כיוון שלמעשה מדובר בנשים בריאות וצעירות".
לדברי בן עמי, מכיוון ששאלות רבות צצות בשלב זה, הוא החליט להבין את הצרכים ולמצוא דרך להקל על הפונות לקבל שירות מיטבי. "הזמנתי למפגש את מנכ"ל האגודה הלה"טבית אוהד חיזקי, ואת יו"ר האגודה חן אריאלי. סיפרתי להם על בנקי הזרע והצעתי להם להכיר את המקום מבפנים".
לדברי פרופ' בן עמי החיבור היה מיידי, "הסברתי את המורכבות ואת הבעיות הבוערות, אחת מהן למשל ברמה הארצית בגלל בעיית ההידרדרות באיכות הזרע והעובדה שיש מעט מאוד תורמים כי אחוז גדול מאוד לא מתקבל. עשינו סטטיסטיקות, ניסינו לגייס תורמי זרע חדשים, ופנו אלינו 72 מועמדים, שמתוכם התקבלו להיות תורמים רק שניים. לשם השוואה, באותו רבעון בכל חודש פתחו 25 נשים תיק לקבלת תרומת זרע מתורם ישראלי".
2 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
בעקבות אותו מפגש נערכו שינויים שונים, "עכשיו למשל אנחנו מקפידים על התאמה של התרומה לשתי הנשים", מפרט פרופ' בן עמי. "גם אם רק אחת רוצה להרות, אנחנו מסתכלים עליהן כעל זוג נשוי לכל דבר ופועלים להקל על התהליך בבוא העת כשגם בת הזוג השנייה תרצה להרות. בנוסף, יזמנו מפגשים של נציגי האגודה עם מנהלי בנקי הזרע ברחבי הארץ כדי להבין מה הצרכים ולמצוא היכן ניתן לשפר ולהקל".
על התו הגאה שקיבל בנק הזרע שמח פרופ' בן עמי מאוד: "זה תו שניתן בדרך כלל לעסקים שתומכים בקהילה ובאים לקראת חבריה. מתן התו לבנק הזרע של אסף הרופא הוא אמנם סמלי ולאות הוקרת תודה, אבל אנחנו מאוד גאים בזה".