מבחן מקצועי חדש מפרסם הבוקר חדשות בנושא בעיות התפתחויות בגיל הרך. המבחן מצא קשר הדוק בין השכבתו של התינוק על הבטן לבין קושי שנוצר אצל התינוק לעקוב עם העיניים אחרי עמודי ספר.
דורית בן מאיר, מאסטרית ומטפלת הוליסטית להתפתחות מוטורית ויכולת תנועה של תינוקות, ובעלת הסטודיו "תנועה פלוס" בראשון לציון, מסבירה כי התינוק עלול לחוות קושי בעת קריאה, או במהלך תיאום כתיבה בין הלוח למחברת.
"יתכנו קשיים ביכולת הריכוז ובעיית חוסר מיקוד. זה מתפתח לעיתים עד כדי הפרעת קשב וריכוז. לשכיבה על הבטן יש חשיבות עצומה. לכל עבודה קשה - יש תוצאות וחשוב שהתינוק יפתח מודעות למוסר עבודה וכלפי אתגר, זה ישפיע לטובה על חייו בהמשך. תחשבו שאתם שוכבים על הגב. כמה אתם מסוגלים לראות את המרחב ולהגיב לו?
1 צפייה בגלריה
תנועה פלוס - שכיבה על הבטן
תנועה פלוס - שכיבה על הבטן
תנועה פלוס - שכיבה על הבטן
(צילום: יח"צ)
בעת שכיבה על הבטן, כל פלג הגוף העליון משתתף בפעולה של התמצאות במרחב ובפרט העיניים. בעיניים יש המון שרירים קטנים. אם לא נאמן אותם ולא נחזק אותם הם יישארו רפויים. כאשר התינוק שוכב על הבטן, שרירי העיניים עובדים ומסייעים לו לעקוב אחרי חפצים ותנועה. כך הוא יוכל לתפוס את החפץ ולהגיב לו."
בסטודיו שלה, "תנועה פלוס" ברחוב הרותם 1 ראשון לציון, עובדת דורית בן מאיר עם התינוקות סביב פיתוח יכולת מעקב במבט אחרי חפצים שונים. היא שמה דגש על מנח של שכיבה על הבטן ועל מערכת שווי המשקל התקינה.
"חשוב מאוד לטפל באיזון ובתיאום בין המערכות השונות. העבודה בתנועה תשכלל את היכולות של התינוק. תנועה יכולה להיווצר על ידי שימוש בכדור פיזיו, צלחת ויסטיבולרית, או אפילו על הידיים של המטפל או ההורה".
לפרטים נוספים הקישו כאן: