בהלת הקורונה הפכה למציאות השבוע כשתיירים מדרום קוריאה נמצאו חולים בקורונה אחרי שטיילו בכל רחבי המדינה. בקופות החולים בראשון לציון מרגישים כבר את ההשפעה. אנשים נמנעים מלהגיע למרפאות או חוששים לעמוד בתור. אחרים מגיעים למרפאות עם חשש לקורונה גם כאשר הם חווים תסמינים שאינם קשורים למחלה.
2 צפייה בגלריה
נבדקו ונמצאו נקיים מהנגיף
נבדקו ונמצאו נקיים מהנגיף
נבדקו ונמצאו נקיים מהנגיף
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
ד"ר רועי גרוסו, רופא משפחה של קופת חולים כללית מחוז מרכז וכונן קורונה אזורי, מסביר שכל ההליכים שקורים עכשיו הם לגיטימיים.
"התפקיד שלנו זה להגיע ולתת את המידע כפי שאנחנו מקבלים אותו. אנחנו פועלים לפי הנחיות של משרד הבריאות ושל המחוז, יש כוננים, אני לדוגמה כונן קורונה בעצמי, כל כונן יש לו יום כוננות, אנחנו מחוברים למד"א ואם יש מטופל במחוז שלנו אנחנו שם כדי לקבל החלטות על פינוי לבית חולים או טיפול ביתי", מסביר ד"ר גרוסו.
יש פאניקה באוויר?
"מי שבאופן טבעי חרד לבריאותו מן הסתם שהקורונה לא מקלה עליו, כרגע אנחנו לא יודעים על מקרים של קורונה במחוז מרכז, היו ידיעות שהן פייק ניוז ואנחנו מנטרלים את הידיעות האלה, אנחנו לא יודעים על שום דבר שמתרחש במחוז מרכז של אבחן ודאי לקורונה".
2 צפייה בגלריה
ד"ר רועי גרוסו
ד"ר רועי גרוסו
ד"ר רועי גרוסו
(צילום: באדיבות קופת חולים כללית)
אם יש לאנשים תסמינים כמו חום ושיעול, הם צריכים לדאוג?
"יש הרבה וירוסים אחרים שהם לא קורונה שגורמים לאותם סימנים בדיוק ואנחנו מנסים באמת להרגיע את המטופלים, שואלים שאלות מכוונות ושואלים אם היו במקומות חשודים על פי משרד הבריאות ובהזדמנות זו מבקשים שוב להקפיד על בידוד ביתי של מי שחזר מהמדינות שמצריכות בידוד ולהישמע לכללי הזהירות".
ד"ר גרוסו מוסיף כי קופת חולים כללית, לה מבוטחים רבים בכל רחבי המדינה, עושה מאמצים עילאיים כדי לסייע ולמנוע התפשטות של המגיפה: "כולל התמגנות, הדרכות ותדרוכים בחדרי ישיבות, מנהלים מעקבים יומיים אחרי מטופלים שעשויים להיות חולים בקורונה ומתקשרים אליהם בשיחות יזומות, אפשר להרגיש בטוחים ושהמטופלים בידיים טובות".