חוק החמץ, שיזם חבר הכנסת משה גפני, עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, והיו מי שדאגו ושאלו האם בבתי החולים יבדקו חמץ בתיקי המבקרים.
3 צפייה בגלריה
לחם
לחם
חמץ, רק לא בפסח
(צילום המחשה: shutterstock)
לפי החוק החדש, מנהלי ומנהלות בתי החולים בארץ יוכלו להחליט אם לאפשר הכנסת חמץ למוסד הרפואי במהלך ימי החג, יתכן וחלקם אף יחליטו להציב אדם מטעמם שתפקידו יהיה לוודא שהמבקרים לא מכניסים עמם דברי מזון שאינם כשרים לפסח.
אז מה עשו מנהלי בתי החולים באזורנו, וולפסון ושמיר אסף הרופא? בדיקת "מיינט" מעלה כי אף בית חולים לא שינה את נהליו לאור החוק החדש.
3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון. ינהגו כמו בכל שנה
(צילום: דוברות וולפסון)

בבית החולים וולפסון שבחולון הבהירו כי ימשיכו לנהוג כפי שנהגו מדי שנה, והודיעו עוד לפני החג: "אנו מכשירים את בית החולים לקראת חג הפסח. יהיה שילוט שמבקש לכבד את מנהגי החג. נבקש בצורה מכובדת בלבד, ולא מעבר לכך, כמו בכל שנה".

3 צפייה בגלריה
מיון אסף הרופא
מיון אסף הרופא
שמיר-אסף הרופא. הוצבו שלטים
(צילום: שאול גולן)

קראו גם:

גם בבית החולים שמיר- אסף הרופא שבראשון לציון ממשיכים לפעול כרגיל. מהמרכז הרפואי נמסר כי, "ברחבי המרכז הרפואי הוצבו שלטים הקוראים לכבד את ציבור שומרי הכשרות ברוח החוק, אך בדיקת חמץ לא תתבצע הלכה למעשה".
"אותי באופן אישי זה מרגיע", מספרת תושבת האזור שנאלצת לבקר לעיתים קרובות בבית החולים וולפסון מטעמים רפואיים. "במצבי הנוכחי כל שינוי תזונתי הוא בעייתי, לא הייתי רוצה שיבדקו לי בתיק ויאסרו עליי להכניס דברי מאכל שנועדו אך ורק עבורי", הוסיפה.
מנגד, תושב בת ים חובש כיפה, סיפר ל"מיינט" שהיה מעדיף אכיפה יותר נוקשה: "ברור לי שלא כולם אוכלים כשר בפסח, אבל אני חושב שפעם אחת בשנה אפשר להתחשב בדתיים שמאושפזים בבית החולים. אני מאחל לכולנו בריאות טובה וחג שמח".