תושבת ראשון לציון, סיון קנטי אביטן (38) נשואה ואם לשלושה (10,7,4) היא יועצת זוגיות ודייטינג, שדכנית, כותבת תוכן בתחום היחסים, מחברת הספר "אחת שיודעת- המדריך לרווקה" ובקרוב גם כוכבת ריאליטי בתוכנית "בואו לאכול איתי" בערוץ כאן 11.
4 צפייה בגלריה
סיון קנטי אביטן בתוכנית "בואו לאכול איתי"
סיון קנטי אביטן בתוכנית "בואו לאכול איתי"
סיון קנטי אביטן בתוכנית "בואו לאכול איתי"
(צילום: כאן 11)
קנטי אביטן משתתפת בעונה החדשה והשביעית של הסדרה, ובקרוב כולם ידברו עליה כי כמו כל המתמודדים בתוכנית היא מביאה לשולחן הרבה יותר מאוכל.
"כל חיי אמרו לי שמתאים לי לעסוק בשידוכים וזוגיות כי תמיד יעצתי וחיברתי בין אנשים, גם כשלא היה לי חבר. אחרי הלידה השלישית החלטתי להפוך את זה למקצוע, תוך זמן קצר עבדתי בתחום, ליוויתי רווקים ורווקות, עסקתי בשידוכים, כתבתי באתרים על הנושא וגם הוצאתי ספר. כשזה קרה כל כך מהר ובלי עזרה היה ברור לי שזה היעוד שלי בחיים", היא מספרת ל"מיינט ראשון".
מה שמחכה לנו בתוכנית?
"אירחתי ראשונה את שבוע המרכז. לפרק איתי הביאו אנטי- תזה שלי, אני אישה מסורתית, אמא שמחוברת למשפחה וחולמת לחתן אנשים, ומולי הביאו בחורה רווקה, פוליאמורית, שלא יודעת אם רוצה להתחתן. אני מאוד בעד מיניות, זו לא היתה הבעיה שלי, אבל אני מאמינה שברגע שיש שלושה מישהו נשאר בחוץ, אני מאוד מקדשת את מוסד הנישואים, מגנה עליו וערה לבעיות שהעידן החדש גרם לו. אני חושבת שההגדרות החדשות למערכות יחסים והנישואים הפתוחים רק עושים נזק, לאנשים משעמם, או שהם לא מסופקים אז הם פותחים תא מערכת היחסים שלהם במקום להשקיע בה ולפתור את הבעיות שלהם. אני רוצה להחזיר עטרה ליושנה, שיבינו כמה חשוב לגונן על הזוגיות, כמה הביחד חשוב".

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
סיון קנטי אביטן
סיון קנטי אביטן
סיון קנטי אביטן. "נישואים פתוחים רק עושים נזק"
(צלם: ניר קידר)

הגישה הזו בטח עוררה הרבה עניין סביב השולחן.
"היא יצרה הרבה עימות", היא צוחקת. "כולם 'יצאו עלי', קצת יצאתי הכבשה השחורה, היתה תחושה שאני הפרימיטיבית עם הדעות הקדומות בעוד שכל השאר מאוד מאפשרים, אבל אני עומדת על דעתי".
איך בעצם הגעת לתוכנית?
"ניסיתי בשנה שעברה ולא עברתי את האודישן הראשון שהתקיים בזום. הפעם כבר אחרי האודישן הראשון הודיעו לי שרוצים אותי לתוכנית, אני צופה בה שנים ואני אוהבת לארח אנשים ממש כמו בתוכנית".
את בשלנית?
"יש שיגידו, לא אעיד על עצמי אבל אני מבשלת ואופה, אוהבת בעיקר בצקים. כשומרת שבת ממשפחה חילונית אני גם מארחת המון".
את חושבת שבעידן של אפליקציות יש עדיין מקום לשדכנית?
"בטח כי אני מאמינה שיש לי אינטואיציה לתחום. בחופשת לידה הכרתי בין אנשים בשידוכים מהפייסבוק, הרבה אנשים פנו אלי, כי עדיין יש לזה ביקוש. בניגוד לאפליקציות אני לא מראה תמונות, כי הכל מאוד דיסקרטי, מי שמגיע אלי צריך לסמוך עלי. המוטו שלי זה 'מדייט סתמי לקשר רציני', כי היום הרבה קשרים נופלים על שטויות, בעיות אגו, חוסר ביטחון עצמי או אמון, אני עוזרת להם לנתח מה חשוב ומה לא. אחד האתגרים הגדולים זה לצלוח הדייט ראשון, לפני הפגישה יש המון התרגשות ואחר כך באופן טבעי נפילת מתח אז אנשים מיד רצים לזרה לאפליקציות. זה תהליך מורכב, לקחתי את הגרסה החרדית של השידוכים והפכתי אותה ליותר מסורתית".

4 צפייה בגלריה
סיון קנטי אביטן
סיון קנטי אביטן
סיון קנטי אביטן. הכירה את בעלה בשידוך
(צלם: ניר קידר)

קנטי אביטן משתפת שהיא עצמה הכירה את בעלה בשידוך של קולגה. "בהתחלה לא היה בינינו קליק, אבל אמא שלי אמרה לי את מה שהיום אני אומרת לאחרים, כשזה בחור טוב ורציני שווה לתת צ'אנס נוסף, ואחרי שבועיים הבנתי שהבחור הזה אכן יהיה בעלי. אבל העיסוק שלי זה לא רק שידוכים, אלא גם יעוץ, שזה תחום שונה לחלוטין. אני בודקת עם אנשים מה האתגרים, מה המודל הזוגי שלהם, אנחנו עובדים על חסמים ויש משימות מהספר שלי, רק עם חלק מהאנשים אני מגיעה לשידוכים זה ממש בוטיק".
את בטח מתמודדת עם המון דרמות
"יש המון סיפורים, המון סיפורי סינדרלה. היה לי זוג שהבחור היה מעוניין והבחורה לא רצתה, למרות שהיה ביניהם קליק מדהים, אבל היא התעקשה על דברים חומריים כמו סטטוס בעבודה ומקום מגורים בארץ. הבחור החליט להתמיד כי היה בניהם חיבור טוב, כשהיא טסה לחו"ל הוא טס אחריה, שם הם הצליחו לפתור הכל, טיילו יחד חודשיים והיום הם נשואים באושר. אבל זה לא תמיד מסתיים טוב, כאישה מאמינה אני תמיד אומרת לא לקבוע דייטים לשבת, זה זמן עם משפחה ואין בזה ברכה, זה גם מעיד על הרצינות של האדם".

4 צפייה בגלריה
סיון קנטי אביטן
סיון קנטי אביטן
סיון קנטי אביטן. לא לקבוע דייטים בשבת
(צלם: ניר קידר)

"היה זוג שבפגישה הראשונה שלי עם האישה העלתי את הבחור בשיחת וידאו כי היתה לי תחושה טובה, היה ביניהם חיבור מדהים, דייט ראשון מושלם וגם דייט שני מוצלח, הדייט השלישי היה ללא ידעתי בשישי בערב. מה שהיה שם אפשר להגדיר כ'סדום ועמורה', הבחור ממש התעקש מבחינה מינית וזה הבריח אותה ומאז הכל ירד לטימיון".

מתי לדעתך מגיע השלב לקשר אינטימי?
"אני בכלל ממליצה להמתין עם האינטימיות, גם אם לא עד החתונה אז לפחות עד שלב שבו מרגישים מחויבות זה לזה, מחקרים מוכיחים שאדם שמגיע לאינטימיות אחרי שהוא כבר התחייב לקשר לא ימהר לאבד עניין. אין ספק שאני קצת חנונית בכל הנוגע ליחסים, גם בגישה וגם בפן המקצועי, אני קוראת המון ותמיד מתעניינת במחקרים, כי אני באמת חולמת לחתן אנשים".