שנת הקורונה היתה מאד קשוחה לישראלים שגילו את התיירות הישראלית מחדש והבינו שאפילו בעיר רעננה אפשר לנפוש. אם אי אפשר לצאת לחו"ל, אז יוצאים לנופש קרוב לבית. גם אם זה קרוב לבית מדי, זה עדיין נופש. אך מהרגע שנפתחו השמיים העולם חזר לחייך. השנה הזאת הביאה לנו גם את התחושה שכל מה שאנחנו רוצים זה לגוון, לחדש, ובטח להיות גם מחוץ לבית כמה שיותר. ולכן, אין שום ספק שמהרגע שנחתם הסכם השלום עם האמירויות הרבה מאיתנו נהרו אל אבו דאבי ודובאי לנופש. נכון, מדובר במדינה מוסלמית. אך כבר שנים רבות המדינה הזאת חיכתה להסכם שיביא את הישראלים עליהם. הסכם השלום פתח לא רק אופציות לנופש, אלא גם אפשרויות עסקים חדשות. לדעתו של אסף חילו, מומחה התיירות הוותיק בארץ ובעולם, הסכם השלום עם האמירויות הוא אוצר, יהלום של ממש לענף התיירות.
1 צפייה בגלריה
אסף חילו
אסף חילו
אסף חילו
(צילום: freepik)
איך מבלים בדובאי? אסף חילו מספר רגע לפני שנצלול אל האטרקציות המרגשות, נספר לכם שמדובר במדינה מוסלמית עם שטח מדברי רחב. מספר התושבים שבה, כאשר רובם זרים, אינו רחוק ממספר התושבים בישראל הקטנה שלנו. בדובאי ובאבו דאבי תוכלו ליהנות מלא מעט אטרקציות ויעדים יוקרתיים ובמחירים שהם בהחלט אטרקטיביים לנו הישראליים. אין ספק שלהיסטוריה יש חלק נכבד בהרפתקה. אך הסיפור היותר מושך של איחוד האמירויות הוא עושר, ושיתופי פעולה בינלאומיים. בנוסף, מדובר במדינה שיש בה לא רק גילוי מאגרי נפט עצומים ונופים מרהיבים. אלא גם תרבות קולינרית מגוונת, אנשים רבים, אטרקציות מהנות והכי חשוב, רצון לדו קיום כנה ואמיתי.
אסף חילו – על חוקי המדינה המוסלמית נכון, העושר, הפינוקים, האטרקציות, ההזדמנויות העסקיות. כל אלו עושים לנו כל כך טוב בלב ובעיקר גם גורמים לנו לרצות פשוט להגיע כבר לדובאי. אבל חשוב לזכור כי בכל זאת מדובר על מדינה שהיא מוסלמית. ומומלץ לעבור על החוקים הברורים והחשובים.
אסף חילו, מומחה התיירות הבינלאומית והישראלית, מזכיר לנו מה למשל אפשר לעשות בעיר כפר סבא ואי אפשר לעשות בדובאי:
  • יש לכבד את המקום ולהתלבש ולהתנהג בהתאם, משמע, אם למשל בעיר רעננה אפשר להתלבש חושפני, כאן מומלץ להתלבש באופן צנוע יותר.
  • על פי אסף חילו יש לנהוג בצניעות לא רק בלבוש. לא לנצל את טוב הלב של התושבים באמירויות. לא לצעוק ברחוב, לא להתמקח על מחירים בחנויות, ולהיות פתוחים אבל באופן יחסית מוגבל.
מה עושים באיחוד האמירויות על פי אסף חילו ישנן לא מעט אופציות באיחוד האמירויות. מדובר על מקום מקסים עם אפשרויות ואטרקציות. יעד תיירותי שיש בו מגוון אפשרויות. מוזיאון הלובר באבו דאבי, ארמון הנשיאות, איי התמרים, איי העולם, יס איסלנד, קניון דובאי הגדול, מבנים חדשניים. וישנם גם איזורים היסטוריים עם תערוכות. ומסעדות מד נחשבות ומגוונות. בנוסף, דובאי גם ידועה בפרויקט 'איי הדקל' הפופולרי שלה. בפרויקט זה נבנו שלושה איים מלאכותיים שאינם רחוקים מהחוף המשמשים לקניות, לנופש ואף למגורים. באחד מהאיים נמצא מלון ברג' אלערב. מלון זה הוא המלון היחיד בעולם שלו יש 7 כוכבים. בדובאי ישנו גם שוק הזהב ובו דוכני תכשיטי זהב, ספארי מיוחד במדבר, פעילויות ספורט ייחודיות. נסיעות שטח על דיונות חול ובנוסף אפילו סקי מיוחד בתוך אחד מהקניונים. אם אתם כבר נוסעים, זכרו שהסכם השלום הוא טרי וכל אחד ואחת מאיתנו הם שגרירים. מעבר לכך, סעו לכמה ימים ארוכים, יש לכם הרבה מה לראות.
מזג האוויר בדובאי – מתי הכי כדאי לנסוע? בדובאי חם ולח רוב השנה. יחד עם זאת, בין חודש נובמבר לחודש מרץ הרבה יותר נעים. למעשה, בתקופה שאצלנו חורף בין דצמבר לינואר ובערים מסוימות נסגרים בבתים בשל השלג. בדובאי מזג האוויר מושלם! אין ספק שאם אתם חושבים לנסוע בקיץ לדובאי, מדובר במזג אוויר קשוח מאד. טמפרטורות של בין 31 ל40 מעלות עם רוחות חמות מהמפרץ הפרסי, ושרב כבד. תיאלצו לוותר על טיול רגלי ועל אטרקציות באוויר פתוח, אבל זה לא שונה בהרבה מאילת למשל. אפשר ליהנות בדובאי גם במזג אוויר קשוח מבחינת החום. חשוב לשמור על ההנחיות המתאימות. בגדים קלילים, הרבה מים, ולשמור על עצמכם מהשמש. אחת האטרקציות הכיפיות שתוכלו ליהנות ממנה בחודשי הקיץ בדובאי הן 'סקי דובאי'. מתחם סקי בו הטמפרטורה היא לא יותר מ-0 מעלות. כך שאם אתם בכל זאת מעוניינים להצטנן בקיץ בדובאי בין הים לבין הטיולים, בהחלט תוכלו לעשות זאת.
אסף חילו הוא מומחה תיירות מקומי ובינלאומי הפועל מתוך אמונה שלמה בשקיפות ובאהבה לאדם ולתיירות. צרו קשר כבר עכשיו לקבלת יעדי טיול מותאמים והמלצות.