כביש 6 מכונה גם "הכביש החכם" והוא מתוחזק באופן שמאפשר תנועה חלקה ונעימה, ללא פקקים. הנסיעה בכביש כרוכה בתשלום אגרת נסיעה, אשר משמשת, בין היתר, להשקעה בתחזוקה ושיפור תשתיות הכביש. כביש 6 מספק פתרון תחבורתי מתקדם לאזרחי ישראל ותורם להורדת העומסים בכבישים המרכזיים האחרים.
מיהי חברת דרך ארץ הייווייז (1997) בע"מ?
חברת דרך ארץ היא החברה שהייתה אחראית על תכנון ובניית כביש 6 וכיום היא אחראית על תפעול הכביש ואחזקתו. דרך ארץ כוללת היום שותפות של מספר גורמים פרטיים (ובעבר גם בינלאומיים) והיא נבחרה למיזם המדובר לאחר מכרז ממשלתי. החברה לקחה על עצמה לא רק את המימון והבנייה של הכביש, אלא גם את התחזוקה והניהול השוטף שלו לאורך תקופה של עשרות שנים. מדובר בפרויקט ייחודי במינו בישראל, בו השוק הפרטי נכנס לפעולה משמעותית בתחום התשתיות הציבוריות.
1 צפייה בגלריה
כביש 6
כביש 6
כביש 6
(צילום: Markus Spiske באתר PEXELS )
איך כביש 6 משפיע על התחבורה בישראל?
כביש 6 חולל מהפכה בתחום התחבורה בישראל. הכביש מאפשר חיבור מהיר ונוח בין אזורים רבים במדינה, מה שמפחית את העומס בכבישים אחרים ומשפר את זרימת התנועה. בנוסף, הכביש מציע חלופה מהירה לנהגים המעוניינים להימנע משיבושי דרך ותנועה כבדה באזורים עירוניים שיש צורך לעבור דרכם בכדי להגיע מיעד אחד ליעד אחר.
כביש 6 גם השפיע על פיתוח אזורי תעסוקה ומגורים חדשים, שכן זמינותו של כביש מהיר ונוח משפיעה ישירות על בחירת המיקום של עסקים ומקומות מגורים. יתרה מכך, כביש 6 מספק תשתית תחבורתית מתקדמת, המאפשרת גישה נוחה ומהירה לשירותים חיוניים.
מהפכה בתחום התשתיות והתחבורה
חברת דרך ארץ חוללה שינוי משמעותי בתחום התחבורה בישראל וזאת בזכות הגישה החדשנית והמתקדמת שהיא הביאה איתה במסגרת פרויקט כביש 6. החברה השכילה לשלב בין שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לבין ניהול יעיל ותפעול מקצועי של הכביש. בנוסף, החברה דאגה שהכביש יהיה נגיש ונוח לכלל המשתמשים, מה שתרם לשימוש רחב בו ולהפחתת העומסים בכבישים אחרים.
השפעתה של חברת דרך ארץ ניכרת גם בכך שהיא הצליחה ליצור מודל חדש ויעיל לשיתוף פעולה בין המגזר הציבורי והפרטי בפרויקטים תחבורתיים. מודל זה מתבסס על תכנון ארוך טווח, ניהול מקצועי ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות. כל אלה הוכיחו כי בשיתוף פעולה ניתן לייצר פתרונות תחבורתיים יעילים ובר קיימא.
כביש 6 הוא דוגמה מצוינת לכך ששיתוף פעולה מושכל בין המגזר הציבורי והפרטי יכול להוביל לתוצאות מצוינות ולשיפור משמעותי באיכות החיים של האזרחים. חברת דרך ארץ הוכיחה שניהול מקצועי, שימוש בטכנולוגיות חדישות והשקעה בתשתיות יכולים לחולל שינוי משמעותי ולתרום להתפתחות התחבורה בישראל.

שירותים נוספים שמספקת חברת דרך ארץ
דרך ארץ מפעילה את מערכות האגרה ושירותי בקרת התנועה בכביש 6. החברה מבטיחה את תפעולן התקין של מערכות גביית האגרה, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לניהול ובקרת התנועה. מערכת בקרת התנועה מרכזת את כל נתוני מצב הכביש במרכז בקרה, והדבר מאפשר ניהול תנועה יעיל. על ידי שמירה על תנועה תקינה וסדירה בכביש ומערכות אגרה המתנהלות בצורה יעילה, דרך ארץ מסייעת לשמור על חוויית נהיגה אמינה ובטוחה עבור כל משתמשי כביש 6.
כמו כן, דרך ארץ משתמשת במערכות מתקדמות לניהול התנועה בכביש 6. מערכות אלו אוספות נתונים בזמן אמת על תנאי הדרך ושולחות אותם למרכז בקרה מרכזי. הצוות מקבל החלטות מושכלות בכדי לשמור על זרימת תנועה חלקה. בנוסף לניהול התנועה, דרך ארץ אחראית על התחזוקה הכוללת של הכביש. זה כולל בדיקות תקופתיות, תיקונים ותחזוקה שוטפת על מנת להבטיח שהכביש בטוח ובמצב תקין עבור הנהגים. מאמציהם מסייעים למזער שיבושים ולשמור על רמת בטיחות ואיכות כביש גבוהה.
דרך ארץ מציעה מגוון שירותי לקוחות כדי להבטיח חוויית נהיגה חלקה לנהגים בכביש 6. שירותים אלה כוללים: תמיכה ברישום, תשלום ומידע, הניתנים באמצעות ערוצים מרובים כגון: מוקד טלפוני, מרכז שירות מרכזי ומספר מרכזי שירות פרונטליים. בנוסף, קיימת מערכת מענה קולי ואתר אינטרנט שבהם משתמשים יכולים לבצע מגוון רחב של פעולות באופן מקוון. שירותים מקיפים אלה נועדו לענות על צרכי כל הנהגים, להקל על ניהול תשלומי האגרה ולאפשר גישה נוחה למידע חיוני בכביש.
מוגש מטעם: דרך ארץ