מה צריך לדעת לפני שבוחרים מקלחון? מקלחות חזיתי- מקלחון שנפתח עם החזית כלפי חדר האמבטיה. מאחורי החזית יש קיר ומשני צידיו. לעיתים גם ניתן להזמין מקלחון מהסוג הזה מוכן ומובנה או בהתאמה אישית לפי הגודל ותנאי השטח. מקלחון פינתי- כשתנאי השטח מחייבים התקנת מקלחות פינתי, המקלחון יוצב ב 90 מעלות בפינת המקלחות. המקלחון יבוצע בהתאמה לתנאי השטח ולגודל הפינה. מקלחון פינתי יכול להגיע גם בצורה מעוגלת. הקיר ב90 מעלות ומלפניו זכוכית המקלחון הנפתחת בצורת חצי עיגול . סוג הדלת- קיימת דלת מסוג כנף, שנפתחת כלפי חוץ ודלת הזזה. במקלחונים קטנים וצפופים יותקנות דלתות הזזה המשתלבות בזכוכית הקיימת. כאשר תנאי השטח מאפשרים תותקן דלת כנף הנפתחת כלפי חוץ.
1 צפייה בגלריה
אפרסק קרמיקה
אפרסק קרמיקה
אפרסק קרמיקה
(צילום: shutterstock )
הניקוז- לניקוז המים חשיבות רבה, כאשר מרצפים את המקלחון יש לבנות אותו בצורה משופעת שתכוון את המים לתוך תעלת הניקוז. אופציה נוספת זה בניית מקלחון עם אגנית. מדובר במעין כיור קרמיקה שקוע שנמצא בתחתי ומנקז את המים. במקרה של אגנית יש להקפיד ולשמור על ניקוז פתוח כדי למנוע הצטברות מים והצפה. בטיחות- ישנו תקן מחייב למקלחונים. המקלחונים צריכים להיות בעלי זכוכית מחוסמת כזו שבעת שבר לא נוצר רסס שעף ומסכן. או בעלי זכוכית רבודה כזו שעשויה מ 2 שכבות הדבוקות זו לזו גם במצב הזה כשיש שבר הרסס נשאר דבוק ולא מתפזר. העובי המינימלי של הזכוכית צריך להיות 8 מ"מ. זכוכית- ניתן לבחור את מרקם הזכוכית לפי דרגת השקיפות הרצויה. ניתן להזמין זכוכית אטומה לגמרי או שקופה לגמרי. באמצע יש אופציות נוספות כדוגמת חלבית בשילוב פסים חצי אטומים, בעלת חספוס שיוצר מראה חצי אטום ועוד. את הזכוכית ניתן להזמין גם בצבעים שונים כדוגמת ירוק או אפור. רוחב הפתח- חשוב לתאם ציפיות לגבי רוחב הפתח של המקלחון. כדי שלא יהיה קטן מידי ויסרבל את הכניסה והיציאה, או רחב מידי מה שיקשה על הפתיחה והסגירה.
התקנת המקלחון. בין אם בחרתם במקלחון מותאם אישית או במקלחון מובנה, מקלחון חזיתי או פינתי. חשוב שההתקנה תבוצע על ידי גורם מקצועי. בעל מקצוע מיומן ידע לחתוך את הזכוכית לפי השיפוע של הקיר ולמלא את הרווחים בחומרים אוטמים. העבודה צריכה להתבצע בצורה נקיה ומדוייקת בכדי למנוע יצירת עובשים בחריצים .