מהו מתחם האלף בראשון לציון?

מתחם האלף נמצא בעיר ראשון לציון שבמרכז הארץ. מתחם האלף בראשון לציון זהו מתחם רחב ידיים, המתפרס על פני 100 דונם ונמצא במרחק לא גדול מחוף הים. ניתן להגיע אליו מכביש 431 וכביש 40 ותוך מספר דקות תוכלו למצוא את עצמכם בליבו של מתחם חדשני אשר עתיד לשלב אזור מגורים, אזור פנאי ותעסוקה יחד עם אזורי מסחר ובילוי.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

סטטוס הקרקעות במתחם האלף

המתחם מחולק לשלושה גושים עיקריים המכונים מתחם א', מתחם ב' ומתחם ג'. במתחם א' הצפוני צפויים להיבנות משרדים המיועדים לאנשים עסקים מתחומים שונים ובנוסף גם ישנן זכויות במתחם המיועדות לעריית ראשון לציון. במתחם ב' ישנו צפי לבניית מאות יחידות דיור וגם משרדים נוספים. מתחם ג' נחשב לאזור הדרומי ביותר של מתחם האלף ומרביתו שייך לאנשים פרטיים ומתוכננים של מבני מגורים רבים.
בימים אלו, סטטוס הקרקעות במתחם האלף נותר בעינו והן עדיין אינן זמין לבניה מיידית. מי שיש לו קרקעות במתחם האלף כרגע אינו יודע במפורש מה היקף הזכויות עליהן. עם זאת, החל מהרגע שהנושא יובהר ככל הנראה שבמתחם תהייה התנהלות בשני מסלולים: פיתוח ובניה עצמאית ועבודה של יזמים וקבלנים שיחתמו על הסכם עבודה מול אנשים פרטיים. באזורים בהם צפויה להיות בניה מסחרית החלה כבר עבודה של חברות שונות.

מה עתיד להיבנות במתחם האלף של ראשון לציון?

המתחם יכיל קרוב ל-5400 יחידות דיור, ביניהן גם מאות חדרי מלון, מעונות סטודנטים ואף יחידות דיור מוגן לאוכלוסייה של הגיל השלישי.
הנוף העיקרי במתחם האלף יהיה ירוק ורענן, כאשר בשטח הוקדשו 110 דונם של פארקים למבקרים ולמתגוררים במתחם ובסביבתו. תחום המסחר וההייטק ישגשג גם כן מכיוון שיש צפי ל-1.7 מיליון מ"ר שיפותחו לתעשיות אלה. ישנו צפי לבנייה של עשרות בנייני משרדים שעתידים להכיל אלפי אנשים. יחד עם זאת, המתחם יהיו מתנסים, קופות חולים, מוסדות לימוד שיותאמו לכלל הגילאים ועוד. כמו כן, תוכנית רצ/מק/1000 היא התוכנית הרלוונטית למתחם האלף בראשון לציון.

יתרונותיו של מתחם האלף בראשון לציון

לאחר הקמתו של המתחם, העיר ראשון לציון תגדל ותהפוך לאחת מבין הערים הגדולות ביותר בארץ. ראשון לציון הינה עיר משגשגת והאוכלוסייה בה נהנית ממגוון רחב של אתרי פנאי ובילוי, יחד עם מוסדות לימוד איכותיים. מתחם האלף יוסיף ויעלה את רמת הבילויים והפנאי, התעסוקה והמסחר בעיר מכיוון שהוא צפוי לשמש את מגוון האוכלוסייה בעיר והמגיעים מערים וישובים בסביבה. מיקום המתחם האלף אטרקטיבי למדי, המתחם יבנה בסמוך לתחנת רכבת ותהיה אליו גישה באמצעות כלי רכב פרטיים, תחבורה ציבורית כגון רכבת ואוטובוסים.