איך פסיכיאטר ילדים עוזר?
כאשר יש צורך לאבחן הפרעות נפשיות או התפתחויות כמו אוטיזם, לקויות למידה - בדיוק כאן פסיכיאטר ילדים נכנס לתמונה. פסיכיאטר הוא איש מקצוע מנוסה שעבר הכשרה מעמיקה וכמובן שיש לו ניסיון מעמיק בתחום, ובהתאם לניסיונו תפקידו להעריך את המצב בו הילד שלכם נתון ולאחר מכן לתת אבחנה, כאשר על האבחנה תבססו את המשכיות הטיפול ואת התכנית הייעודית שתפקידה לעזור לילד שלכם לחיות חיים מאוזנים ותקינים ככל הניתן. כמובן שבמקרים מסוימים יהיה צורך בטיפול תרופתי, וגם כאן זהו תפקידו של פסיכיאטר ילדים - הפסיכיאטר אמור לקבוע אם הילד זקוק לתרופות מסוימות, להמליץ על סוג ספציפי וכמובן לאחר מכן לתת מרשם. לדוגמא, במידה והילד שלכם אובחן בתור הילד הסובל מלקויות למידה, כמו למשל הפרעת קשב וריכוז מסוג ADHD - פסיכיאטר ילדים הוא זה שאמור להמליץ לכם על ריטלין או על תרופה אחרת ולאחר מכן לתת לכם מרשם שיאפשר לכם להשיג אותה.

1 צפייה בגלריה
פסיכיאטר ילדים
פסיכיאטר ילדים
פסיכיאטר ילדים
(צילום: FREEPIK)

רגע, מתי נצטרך פסיכיאטר?
פונים לשירותיו המקצועיים של פסיכיאטר ילדים אך ורק במקרים בהם יש צורך באבחון שרק פסיכיאטר יכול לתת. בדרך כלל, יהיה כדאי להמשיך לפגישה או עוד מספר פגישות, אבל כמובן שזה תלוי במצב הנתון, בנתונים של הילד שלכם, בסוג הבעיה וברקע הרפואי. אמנם אין פה כלל מדויק בנוגע לתזמון הכי טוב לפנות אל פסיכיאטר ילדים, ובעיקר אתם אמורים לעשות זאת כשתצטרכו אבחון - אבל בדרך כלל, הורים נוטים לקבוע תור לפסיכיאטר עבור הילד שלהם במצבים בהם כל דבר אחר שניסו לא עזר לילד שלהם עם הבעיה.
וכמה מילים לסיכום
בעיות נפשיות, קשיים רגשיים ולקויות למידה כמו הפרעת קשב וריכוז הם בהחלט מצבים לא נעימים בכלל שפוגעים בשגרת החיים, אך למרבה הצער - הם מנת חלקם של הרבה מאוד ילדים. אמנם, אל תאבדו תקווה - תמיד אפשר לטפל בבעיה ולחיות חיים די מאוזנים ואפילו פרודוקטיביים לצידה, הכל עניין של הטיפול המתאים. בדיוק כאן פסיכיאטר ילדים נכנס לתמונה.

מוגש מטעם: ד"ר קרני