כידוע, מחלת הסרטן תוקפת באזורים שונים של הגוף ועל כן, היא איננה מוגדרת כמחלה אחת אלא כמחלה עם ענפים רבים, על פי המיקום בו היא פגעה. אך גם עם המחלה תוקפת באזור מסוים, ספציפי, במידה ואיננה מטופלת בזמן או אם היא מאוד אגרסיבית, אזי שייתכן מצב שגרורות שלה יופיעו באזורים נוספים בגוף, ואז קיים קושי רב עד בלתי אפשרי לטפל בה. אחד הסוגים השכיחים ביותר של מחלת הסרטן, היא סרטן השד מדובר על מחלת שעל פי הערכות אחת מכל תשע נשים יתמודדו איתה. ישנן קבוצות מסוימות שנחשבות בסיכון גבוה יותר, כמו למשל, נשים מבוגרות מעל גיל 65, נשים שיש במשפחה שלהן היסטוריה של המחלה ועוד. עם זאת, שגרת חיים נכונה ואבחון של המחלה בזמן, יכול להפחית את הסיכון לחלות בה.
כיצד מאבחנים סרטן שד? אבחון של מחלת סרטן שד מתבצע בשורה של צעדים. הצעד הראשון הוא עצמאי. כל אישה נדרשת למשש את השד וסביבתו, מעת לעת, על מנת לבדוק שאין בו גושים. במידה ויש, אז עליה לבדוק אותם שכן ייתכן ומדובר בגוש סרטני. הצעד השני של האבחון היא בדיקה של כירורג שד, זו תכלול בין היתר בדירות אולטראסאונד של המקום, בדיקות רנטגן וכן בדיקות ממוגרפיה שיכולות לאבחן האם קיימים גושים ומאיזה סוג. חשוב לציין, ההמלצה לנשים היא לבצע בדיקת ממוגרפיה החל מגיל ארבעים, פעם בשנה. נשים אשר יש במשפחה שלהן היסטוריה של סרטן שד, נדרשות לבצע את הבדיקה לעיתים תכופות יותר, וייתכן שהן יידרשו גם לבצע אותו בשלב מוקדם יותר. שכן הסכנה למחלה גבוהה יותר אצלן, וככל שיאבחנו אותה מוקדם יותר יהיה ניתן לטפל בה בצורה יותר טובה. אחרי שמאבחנים את המחלה, הרופא צריך להחליט כיצד לטפל בה. כאמור, ככל שמאבחנים את המחלה בשלב מוקדם יותר, כך גדל הסיכוי להחלים ממנה. שכן אז אפשר לספק טיפול שימנע ממנה להתפתח ולייצר גרורות באזורים שונים בגוף. ברגע שהסרטן יוצר גרורות, קשה מאוד לעצור את זה וייתכן מאוד שיהיה מאוחר לטפל במחלה.
1 צפייה בגלריה
Cancer Hope
Cancer Hope
Cancer Hope
(צילום: שאטרסטוק)
מהי תוחלת החיים עם המחלה? במהלך השנים, השתפרו מאוד התנאים לחיות לצד המחלה, כאשר גם במקרה של סרטן שד גרורתי, הרי שתוחלת החיים של סרטן השד השתפרה לעומת מה שהיה בעבר. נשים רבות חיות חמש שנים ולמעלה מכך מהרגע בו הן מאובחנות בתור חולות סרטן, גם אם הוא גרורתי ולא ניתן לטפל בו. באופן טבעי, אם מטפלים במחלה בזמן ויכולים לעצור אותה, אזי תוחלת החיים יכולה להיות משמעותית יותר וייתכן שלמחלה לא תהיה השפעה עליה. זאת בהנחה שהיא לא תחזור. כשהמחלה חוזרת לסיבוב נוסף, אז הסיכוי להבריא קטן, ותוחלת החיים תיפגע מכך. השיפור בתוחלת החיים נובע הן מהיכולת לאבחן את המחלה בשלב מוקדם, לספק למטופלות טיפול נכון במחלה ובגרורות שלה, וכן בזכות העובדה שאפשר לספק להן מערך תמיכה נכון שילווה אותן לאורך הטיפול.
כיצד חברת קנסר הופ יכולה לעזור? אחת הסיבות בגללן טיפול במחלת סרטן שד השתפר מאוד במהלך השנים, זו היכולת לספק תוכנית מותאמת אישית על פי צרכי המטופלת. במקום לספק טיפול כללי, אפשר למצוא דרכים וכלים כיצד לספק טיפול פרטני, ספציפי, המיועד למטופלת על פי הצרכים שלה וכן על פי מצבה הבריאותי, הגיל שלה ומאפיינים אחרים. חברת קנסר הופ מציעה אפשרות לספק למטופלות טיפול מותאם אישית בסרטן השד, בזכות שורה ארוכה של בדיקות גנטיות המלמדות על מצבה של החולה והצרכים שלה. בזכות שורה של בדיקות ומחקרים, אפשר להסביר מה בדיוק המטופלת צריכה בשביל להתמודד עם המחלה בשלבים שונים. מדובר על בדיקות המתבצעות על ידי דגימה של מאפיינים גנטיים שונים, כך לומדים על כל מקרה ועל כל מטופלת באופן ספציפי. חשוב לציין, כל התהליך נעשה על ידי מומחים, בצורה מבוקרת ונכונה, בשביל לספק את תוכנית הטיפול הטובה ביותר. כך מאבחנים את המחלה במהרה ובצורה יסודית, ומטפלים בה באופן נכון.