האם מושג חיסכון כספי כשמחליפים את המצבר לבד?
היתרון העיקרי של החלפת מצבר לבד היא חיסכון כספי, מפני שאין צורך לשלם עבור השירות. מצד שני, גם כשאתם בוחרים לבצע את המהלך בכוחות עצמכם, אתם עדיין זקוקים כמובן למצבר חדש. כלומר, אתם צריכים להגיע לחנות שמציעה מצבר מקורי לרכב שלכם. כדי להגיע לחנות כזו, אתם צריכים להתניע את הרכב שלכם, באמצעות כבלים או בוסטר, או לחילופין למצוא חבר או קרוב משפחה שיסיע אתכם לאותה חנות. כלומר, נדרשת השקעת זמן לא מבוטל, וכידוע זמן שווה כסף, ולכן בשורה התחתונה לא בהכרח מושג חיסכון משמעותי כשמוותרים על השירות המקצועי.

1 צפייה בגלריה
האם כדאי להחליף מצבר לרכב לבד?
האם כדאי להחליף מצבר לרכב לבד?
האם כדאי להחליף מצבר לרכב לבד?
(צילום: FREEPIK)

האם מסובך להחליף מצבר לבד?
שאלה רלוונטית נוספת שכדאי לשאול לפני שמחליטים אם להחליף מצבר לבד או להיעזר בשירות ייעודי היא האם זוהי פעולה מסובכת.
התשובה היא שלא. כן יש צורך בחוש טכני בסיסי אבל אם אתם לא חוששים מהתעסקות עם המנוע של הרכב, מאמץ פיזי ומסוים ואולי גם מעט לכלוך, תוכלו להחליף מצבר גם בכוחות עצמכם. בהמשך העמוד מפורט התהליך וחשוב להיצמד לסדר הפעולות הנכון.

האם החלפת מצבר לבד כרוכה בסיכון?
מצבר לרכב הוא פריט כבד משקל בדרך כלל (עד 8-10 ק"ג). כשאתם מוציאים את המצבר הגמור מהמנוע, וגם כשאתם מכניסים במקומו את המצבר החדש, חשוב להתנהל בזהירות רבה מאוד כדי שהוא לא ייפול מהידיים. עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שבחלק מהמצברים יש חומצה ולכן נפילה שלהם עלולה לגרום לזליגת חומצה מסוכנת.
גורם סיכון נוסף הוא המקום שבו אתם נמצאים: לצורך החלפת מצבר לרכב באמצע הכביש כדאי להזמין שירות מקצועי עם מומחה שיודע איך לבצע את הפעולה הזו במהירות וגם בזהירות, ומבלי להיחשף לסיכונים מיותרים.

סדר הפעולות בהחלפת מצבר
אם החלטתם להחליף מצבר לבד, סדר הפעולות הנכון הוא:
1. ניתוק הכבל השלילי - אחרי שפתחתם את מכסה המנוע וזיהיתם את המקום שבו נמצא המצבר, נתקו את הכבל השלילי. לצורך שחרור הברגים שמהדקים את הכבלים למצבר משתמשים במפתח ברגים בגודל המתאים. חשוב להתחיל בפעולה זו כדי לא לגרום להיווצרות קצר חשמלי!
2. ניתוק הכבל החיובי - חובה לוודא שהכבל החיובי לא נוגע בכבל השלילי, וכמו כן שהכבלים לא נוגעים בפריטים מתכתיים.
3. שחרור המצבר - בחלק מהמקרים המצבר מחובר לתושבת עם בורג ולכן נדרשת גם פתיחת הבורג.
4. הוצאת המצבר - כאמור בזהירות מרבית ותוך תכנון התנועה כדי לא לגרום נזק למנוע וכמו כן למנוע את נפילת המצבר הכבד.
5. הנחת המצבר החדש בתושבת - גם כן בזהירות רבה.
6. חיבור הכבל החיובי - תוך הקפדה שלא ייווצר מגע בינו לבין המתכת.
7. חיבור הכבל השלילי - בזהירות, בלי שייווצר מגע בין הכבלים והידוק החיבורים.

אמצעי זהירות הכרחיים
כאמור חשוב מאוד לנקוט באמצעי זהירות כשמחליפים מצבר לבד. קודם כל חובה לוודא שאתם במקום בטוח לחלוטין, וכן מישורי כדי שהרכב לא יתדרדר. אל תשכחו לוודא שהמנוע מדומם, ואם ההחלפה מתבצעת אחרי נסיעה, חכו 10-15 דקות מרגע כיבוי המנוע. הסירו תכשיטים ממתכת או כל פריט אחר כזה, ועוד המלצה היא להשתמש בכפפות ובמשקפי מגן.
נתקעתם בלי מצבר? הזמינו מצבר עד הבית עם מצברים נט: https://matzberim.net

מוגש מטעם: מצברים נט