החופים בישראל כוללים 4 סוגים של ימים – ים המלח, כנרת, מפרץ אילת והים התיכון שהוא הגדול ביותר ואורכו בשטח ישראל הוא כ-196 ק"מ. לכן לא מעט ערים ואזורים בארץ זכו לקבל גישה נהדרת לחופים מסוגים שונים, ובמאמר הבא נפרט על כמה מרכזיים ופופולריים ביניהם:
ראשון לציון
ראשל"צ היא אחת מהערים הגדולות בישראל, והיא ממוקמת במישור החוף וכוללת שטח חוף של כ-8 ק"מ. חלוקת רצועת החוף בעיר היא על פי 6 חופים נפרדים, שכולם מוכרזים לרחצה ומציעים נגישות חלקית. נוסף למנוחה, רגיעה, שחייה ובילוי בחוף המבקרים יכולים למצוא שלל אפשרויות קולינריות לאורך הטיילת בעיר, בין אם מחפשים בתי קפה או פאבים לבלות בהם, או שרוצים ליהנות מארוחות טעימות כמו המבורגר, סושי, שווארמה או פיצה ראשון לציון וכמובן גלידה, מילקשייק, פרוזן יוגורט או קינוחים מתוקים ומרעננים אחרים.

1 צפייה בגלריה
פיצה
פיצה
פיצה
(צילום: PEXELS)

תל אביב
החוף בתל אביב הוא אחד מהחופים הארוכים ביותר בארץ, עם שטח של כ-14 ק"מ לאורך הים התיכון. בשונה מהחוף של ראשל"צ, רובו של שטח החוף בתל אביב מיועד לרחצה, בילוי ופעילויות פנאי שונות. חלוקת החוף בעיר מונה 3 חלקים עיקריים, כאשר החלק הצפוני מוגדר מהרצליה עד נחל הירקון, החלק המרכזי מהירקון ועד יפו והחלק הדרומי מיפו ועד בת ים.
תל אביב מוכרת לישראלים ותיירים כעיר חוף, ולכן גם האטרקציות ומקומות הבילוי בה הן רבות ומגוונות כך שהמבקרים בחופים יכולים ליהנות משלל אפשרויות – ממסעדות, בתי קפה ופאבים לאכול ולבלות בהם ועד בתי מלון איכותיים ללון בהם.
אשדוד
העיר הגדולה באזור הדרום מוכרת יותר בגלל הנמל הגדול והמרכזי שיש בה, ולכן אשדוד מוגדרת כעיר נמל בה עוברות סחורות דרך הים בכל יום ובכמויות גדולות. נוסף לנמל הגדול בה, העיר אשדוד מציעה לתושבים ולמבקרים רצועת חוף יפה ומטופחת שאורכה הוא כ-6 ק"מ, עם 7 חופי רחצה מוכרזים. היתרון של רצועת חוף זו הוא בשטח החול הגדול שיש בה, ובנוסף גם בכך שאין סלעים בחוף.
אפשרויות הבילוי בחופים ובטיילת הן מגוונות ומתאימות לכל גיל, בין אם מגיעים עם ילדים שיכולים ליהנות משכשוך במים או מתקני שעשועים בצמוד לחוף, זוגות שרוצים לבלות בשקט ובשלווה בנקודות חוף מרגיעות ומבודדות או קבוצות חברים ובני משפחה שרוצים לבלות יחד בחוף וליהנות לאחר מכן מארוחה כיפית באחת מהמסעדות באזור.
הרצליה
עיר חוף הנמצאת באזור השרון הכוללת רצועת חוף בשטח של כ-7 ק"מ. חלוקת החופים בעיר היא על פי 8 שטחי חוף שונים, חוף השרון הוא החוף המוכר והעמוס ביותר. לאורך החופים נמצאת טיילת פופולרית ואטרקטיבית המציעה למבקרים מרכזי קניות, מסעדות, אטרקציות וגם מלונות. בנוסף לחופי רחצה מטופחים ונגישים, קיימת בעיר מרינה חדשנית ומרווחת הכוללת 800 מקומות עגינה לכלי שייט.
אילת
באילת שטח רצועת החוף הוא כ-12 ק"מ, כאשר 4 חופים בשטחה הם ציבוריים ומוכרזים לרחצה. נוסף אליהם, יש כמה חופים פרטיים שרובם שייכים למלונות הנמצאים בעיר וחלקם חופים פתוחים בהם השימוש הוא חופשי אך מתנהל לפי מדיניות מוגדרת של העירייה, כמו איסור הצבת קרוואנים או הקמת אוהלים.
הטיילת לאורך רצועת החוף היא המוכרת והמזוהה ביותר עם עיר הנופש הדרומית, כשלכל אורכה ניתן למצוא נקודות חוף שקטות או כאלו תיירותיות יותר, וכן גם אזורים ומקומות לבלות בהם כמו מסעדות, פאבים, חנויות מסחר וכן גם אטרקציות תיירותיות.

מוגש מטעם: dominos