מידע טכני שחשוב לדעת
תאילנד ממוקמת ביבשת אסיה וגובלת במדינות בורמה, מיאנמר, מלזיה, קמבודיה ולאוס. עד שיחולו התפתחויות שיאפשרו לישראלים לטוס מעל מדינות ערב, טיסה ישירה לעיר הבירה של תאילנד, בנגקוק, אורכת כ-10 שעות. שיטת המשטר בתאילנד היא מונרכיה חוקתית ובה המלך הוא ראש המדינה. השפה המדוברת בתאילנד היא תאית, כלומר "תאילנדית". אחד הדברים שהפכו את תאילנד לאטרקטיבית כל כך הוא ערך המטבע שלה שנקרא באט. נכון לחודש אפריל 2021, שקל ישראלי אחד שווה ל-9.6 באט ולאורך העשור האחרון הוא שומר על הערך הזה בקירוב.
האם תאילנד בטוחה מבחינת קורונה?
הקורונה לא הכתה בתאילנד בצורה משמעותית, ומתחילת המגפה עד היום מתו ממנה כמה עשרות בודדות של אנשים. הסיבה העיקרית לכך היא סגירה הרמטית של הגבולות ליוצאים ונכנסים. עם זאת, ישנם אזורים בטוחים יותר לשהייה שגם נפתחו לתיירים ישראלים מחוסנים כדוגמת האי פוקט.
1 צפייה בגלריה
חופשה בתאילנד
חופשה בתאילנד
חופשה בתאילנד
(צילום: shutterstock)
איפה חייבים לבקר בתאילנד ועל מה אפשר לוותר?
את תאילנד אפשר לחלק לצפון, מרכז ודרום – כשבכל אחד מהאזורים האלה ניתן למצוא חוויית טיול אחרת. צפון תאילנד הוא האזור הירוק וההררי, בו תוכלו ליהנות מביקור בשבטים, אומגות, טיולי ג'יפים ועוד, ובאופן כללי היכרות עם החיים ה"פשוטים" יותר של המקומיים. ביקור בפון מומלץ מאוד בעיקר עבור ילדים עם משפחות. במרכז תאילנד תמצאו את בנגקוק ופטאיה, שתי ערים דומות ושונות באותה המידה – הן מציעות שופינג, אטרקציות רבות וחיי לילה תוססים אך פטאיה היא עיר שידועה לא מעט בזכות המועדונים המפוקפקים ונערות הליווי, ולכן לא תמיד תתאים לילדים קטנים, בפרט לא בשעות הלילה, למרות שפע האטרקציות שיש בה. בדרום תאילנד נמצאים האיים – הגדולים והתוססים יותר כמו פוקט וקוסמוי והקטנים והנחבאים אל הכלים כמו קאו לאק. באיים תקבלו את החוויה האקזוטית והמהנה ממש כמו בתמונות – שייק של קוקוס או אננס על חופי ים עם חול לבן ומים בצבע טורקיז.
מתי הכי מומלץ לבקר שם?
באופן כללי, תאילנד היא יעד מושלם לביקור בכל ימות השנה כיוון שמדובר במדינה טרופית שתמיד חם בה. עם זאת, עונת המונסונים בתאילנד היא בין החודשים יולי לאוקטובר. למרות החום והלחות הגבוהה – גשם חזק שלעיתים לא מפסיק למשך ימים יכול לתפוס אתכם ולשבש את התוכניות. החודשים נובמבר – אפריל הם חודשים טובים יותר לטיול, אם כי כדאי לקחת בחשבון טמפרטורות גבוהות וללחות גבוהה.