לוגו? סמליל? או בכלל אייקון? המשותף לחברות הגדולות בעולם ולבתי העסק הקטנים ביותר, הם איור או סמל גרפי קטן שמתנוסס מעל שם העסק. הלוגו, יכול להיוולד במגוון דרכים ואופנים, לפעמים בידי אמן חובב, לפעמים בידי בעל העסק ולפעמים בידי חברת מיתוג עסקים. לוגו או סמליל בעברית, הוא השם לסימן הזיהוי הגרפי של העסק, אשר מופיע במסמכיו הרשמיים, הפרסומיים וכל אלמנט בו נדרש סממן זיהוי לעסק. מעבר לתפקידו כסימן זיהוי, ללוגו תפקיד חשוב והוא להיות זכיר, להיחקק ולייצר הזדהות עם קהל הצרכנים. כמו כן, הוא משרת צרכים עסקיים שונים ומשמש כלי פנייה לקהלי היעד השונים והעברת שפת המותג כלפי חוץ.
1 צפייה בגלריה
סטודיו גורילות
סטודיו גורילות
סטודיו גורילות
(צילום: Unsplash)
עיצוב הלוגו התדמית העסקית שלכם נשענת במידה רבה על הלוגו ולכן, מאחר ומדובר בסימן הזיהוי שלכם, ישנן שתי נקודות בחייו של כל עסק שבהן רצוי ומומלץ לעצב לוגו. השלב הראשון, הוא בו אתם מבססים את טביעת הרגל המיתוגית שלכם וזה בעת גיבוש הזהות השיווקית של העסק החדש. ככל שאפיינתם את זהות קהל היעד, השפה המיתוגית והאופן בו אתם מעוניינים לשדר אותה, הגיע הזמן ליצור לוגו שיעביר את כל אלו באמצעות סמל קטן. השינויים הרבים בעולם השיווק וקהלי היעד השונים מזמנים גם צורך בריענון הזהות העסקית. ככל שאתם מעוניינים לפנות לקהלים חדשים או שנדרש שינוי מיתוגי עקב גורמי השפעה חיצוניים דוגמת שינויים טכנולוגיים או כניסתם של מתחרים חדשים לשוק, מומלץ לשנות גם את הלוגו.
איך כדאי ליצור לוגו? הדרכים ליצירת לוגו הן רבות ומגוונות, אם כי לא מתאימות לכל עסק. חלקן כוללות גם עלויות נלוות וחלקן חינמיות לגמרי, אך עשויות להחמיץ את האמרה השיווקית שלכם: תוכנות גרפיקה - במידה ויש לכם גישה או ידע בסיסי בתוכנות המשמשות לעיצוב גרפי, תוכלו לעצב את הלוגו למותג שלכם בעצמכם. היתרון המרכזי בשיטה זו, הוא חיסכון בזמן ותוצר שתלוי אך ורק בכם ובזמני העבודה שלכם. אולם, ידע גרפי לבדו, הרבה פעמים לא מספיק לבניית לוגו חזק שיעביר את האמרה השיווקית של העסק. אפליקציות ייעודיות לבניית לוגו - גם במקרה זה, מדובר בבניית לוגו בשיטת "עשה זאת בעצמך". כיום ניתן למצוא תוכנות חינמיות כמו Canva או Logo Maker Squarespace שמציעות תבניות לוגו וכלי עריכה פשוטים לתפעול. הבעיה גם כאן, היא שלוגו יפה, לא תמיד משרת את המטרה. סטודיו למיתוג - עיצוב לוגו באמצעות אנשי מקצוע שמנוסים באפיון חווית משתמש והתאמת הלוגו לשפה השיווקית של הלקוח. סטודיו למיתוג עסקים, הוא הפתרון המקצועי ביותר לבניית לוגו המותאם לעסק ולאופיו. במידה ותחברו בדרך זו, חשוב לדעת שמדובר בעלויות גבוהות מהאפשרויות הקודמות וזמני האספקה אינם תלויים בכם אלא במה שהוסכם אל מול הסטודיו. בניית עסק אינה מתחילה בלוגו אלא בחזון הכולל בתוכו גם את הזהות של העסק. כדי לדייק, להדק ולהעביר את המסר הנכון ביותר, רצוי להיעזר באנשי מקצוע שבדיוק בשביל זה, מגיעים בכל בוקר למשרד.