ישנו קשר ישיר בין הבחירה במשקפיים לבין התדמית העצמית. משקפי ראייה לנשים הם לא רק עבור הראייה, אלא הם חלק בלתי נפרד מהתדמית של האישה העונדת אותן. לפי מחקרים שונים, המראה החיצוני של אדם יכול להשפיע על האופן בו החברה רואה אותו. משקפיים יפות ומעוצבות בסטייל יכולות לספר הרבה על האדם העונד אותם ולשפר את הביטחון העצמי. בחירת המשקפיים מאפשרת לכל אישה הזדמנות להיות עצמה, ולספר לעולם איזו אישה היא רוצה להיות. מתוך מגוון האופציות הזמינות של סגנונות שונים ומגוונים, יש מקום לכל אחת למצוא את המשקפיים שמדברות בשפתה הייחודית והאישית.

1 צפייה בגלריה
משקפיים
משקפיים
משקפיים
(צילום: FREEPIK)

בעבר, בחירת משקפיים הייתה מוגבלת הן מבחינת המבחר והן מבחינת האפשרויות להתאמה אישית. משקפיים היו בעיקר בעיצובים קלאסיים ובצבעים סטנדרטיים, ולא תמיד תאמו את הסגנון הייחודי של האישה. השנים האחרונות הביאו עימן פריצת דרך טכנולוגית בתחום האופטיקה, מה שהוביל לפיתוח של עדשות וחומרים מתקדמים יותר. כיום, נשים יכולות לבחור מתוך מגוון רחב של משקפיים, הכוללים עדשות מולטיפוקל המאפשרות ראייה ברורה בכל מרחק, מסגרות קלות ועמידות בגדלים ובצורות שונות, וחומרים חדשניים המציעים עמידות גבוהה ונוחות מרבית ועוד. פריחה זו מאפשרת לנשים לבחור משקפיים המותאמים אישית לצרכיהן ולטעם הספציפי שלהן, כמו גם, תורמים לתפקוד יעיל והרגשה טובה יותר.
המעבר של המשקפיים להיות פריט אופנתי ניכר במיוחד בשנים האחרונות, בהן נראה כיצד דמויות בולטות בתעשיית האופנה והבידור בחרו לשלב משקפיים כחלק מההופעה הציבורית שלהן. כוכבות כמו ג'ניפר אניסטון, ריהאנה, ג'וליה רוברטס ועוד, הפכו את המשקפיים לאקססורי שמגדיר מחדש את המראה הכולל. משקפיים הפכו ממוצר פונקציונלי לסמל סטטוס אופנתי, מה שמצביע על שינוי בתפיסת העולם על משקפיים.
השינוי ההיסטורי של המשקפיים כפריט אופנה החל כבר בראשית המאה ה-20, אך רק בעשורים האחרונים הוא התמקד באופן מובהק בנשים. בעבר, התפיסה הייתה שמשקפיים משמשות בעיקר כאמצעי רפואי לתיקון הראייה. אך כיום הן נתפסות כאקססורי שיכול לשדרג כל הופעה, להוסיף נוכחות ואף להביע אישיות וסגנון אישי. ניתן לראות במשקפי ראיה ממש תכשיט כמו שרשרת זהב או עגילים יפים שתמיד מוסיפים ומדגישים את תווי הפנים.
כאשר חושבים על ההשפעה של משקפיים על המראה הכללי, חשוב לזכור שהבחירה במשקפיים יכולה להשפיע גם על תפיסת עצמנו ועל הדרך בה אנחנו מתקבלים בסביבה שלנו. מתוך מחקרים שונים שנערכו, נמצא כי נשים שענדו משקפיים בעת ראיונות עבודה נתפסו כיותר מקצועיות ורציניות, בעוד שנשים עם כישורים לא פחות טובים השאירו רושם פחות מקצועי ורציני על אותם מראיינים. התוצאות מדגימות כיצד משקפיים לא רק משפרות את הראייה אלא גם יכולות לשמש ככלי לשיווק עצמי ולשיפור התדמית המקצועית והאישית.
ניתן לסכם בכך, שמשקפיים הן הרבה יותר מאשר רק עזר ראייה, הן מראה לעולם ואף פריט אופנתי המשקף את הזהות הייחודית של כל אישה. בעידן שבו אנו חיים, כאשר ההבחנה בין הפונקציונלי לאסתטי הולכת ומתמעטת, משקפיים הפכו לאמצעי להבעה עצמית ולביטוי אישי. ככל שהשוק ימשיך להתפתח ולהציע פתרונות חדשניים ומעניינים, נשים ימשיכו להשתמש במשקפיים כדי לשלב בין סגנון לנוחות, תוך כדי חיזוק התדמית העצמית והמקצועית שלהן.

מוגש מטעם קרולינה למקה