על קידום אורגני בראשל"צ ובכלל

כשעסק זוכה לפניות איכותיות מהאתר שלו מידי חודש, סימן שיש לו קידום אתרים שעובד.
אם לקוח מחפש מוצר או שירות כלשהם ולוחץ על התוצאה הראשונה האורגנית המופיעה לו, סימן שמבוצע עבורו קידום אתרים אורגני מקצועי.
אם הגולשים נהנים מהגלישה בתוך אתר אינטרנט מסוים ומשתכנעים להזמין ממנו כאן ועכשיו, ברור לך כבר למי מגיע פה הקרדיט.
קידום אורגני הוא הדרך שבה משתדכים להם יחדיו אתרים וגולשים.
המתווך המרכזי ביותר בהקשר הזה היא חברת אלפאבית בעלי גוגל - שמתעדף לפי הגדרותיו הספציפיות את האתרים השונים ומעלה לראש תוצאות החיפושים רק את אלה שעמדו בדרישותיו או שילמו יקר כדי להיות שם.
1 צפייה בגלריה
המפקח
המפקח
המפקח
(צילום: IStock Photo)
לכך צריך להוסיף את העובדה שלמעלה מ- 53% מהגולשים ברשת המגיעים לאתר האינטרנט הרלוונטי להם, מגיעים דרך תוצאות החיפוש בגוגל.
ש- 75% מהגולשים אשר מחפשים בגוגל , מתעלמים מהמודעות הממומנות (נכון ל- 2019).
וש- 27.6% מהגולשים אל אתר האינטרנט של העסק שלך, מגיעים מביטויים במקום הראשון בתוצאות האורגניות בגוגל.
במקרה כזה, כבעל או בעלת עסק ברור לך שאי אפשר פשוט להישאר מאחור.

ארבע היסודות החשובים בענף הקידום

אז איך מבצעים קידום אורגני באמת איכותי, כשכולם מתחרים על נוכחות בפסגה כה דלילה? על פי מייסד אתר "המפקח" לקידום אורגני - יהונתן כהן, התשובה טמונה בארבעה אלמנטים מרכזיים:

איכות

כל מה שמשפיע על חוויית הגלישה, תורם לה ומעשיר אותה, כמו תמונות, אבטחה, מהירות טעינת האתר, נגישות, אפס שגיאות וכן הלאה.

רלוונטיות

עד כמה האתר מעודכן ומתעדכן לטובת הגולשים שלו והאם הוא מספיק ממוקד במתן המענה והתכנים שהוא מציע, כך שהם תואמים בדיוק את מה שהגולש ביקש או התכוון למצוא ומתי עודכן התוכן בעמוד של האתר לאחרונה.

סמכותיות

האם האתר אמין או בקיצור מוסמך כדי לתת לכם שירות: יש לו כתובת ברורה ופרטי יצירת קשר שמופיעים באופן בולט, יש גם תקנון פרטיות ומדיניות שימוש ואפשר לזהות בקלות את הגורמים שעומדים מאחוריו.

פופולריות

מדברים עליך? מתייגים את העסק שלך? מוסיפים אל האתר שלך קישור או כותבים עליו המלצה? ברכות, האתר שלך נחשף כעת לכמות גדולה פי כמה של גולשים חדשים ורלוונטיים.

איך בדיוק משיגים את כל אלה?

קידום אורגני הוא "ריצה למרחקים ארוכים", במסגרתה העסק בונה, מבסס ומטפח את הנוכחות הרשתית שלו.
בנייה זו מתרחשת לעתים עקב בצד אגודל ממש, עד שהאתר יגיע להישגים משמעותיים שעליהם יש לשמור לאורך זמן.
כאשר מדובר בעסק מקומי, הדרך הטובה והמומלצת לקדם את האתר היא באמצעות מומחה לקידום אתרים שמנוסה בעבודה מול מנועי החיפוש דוגמת גוגל, לרבות מיומנות בקידום לוקאלי דרך גוגל מפות, והן קידום אורגני ברשתות החברתיות בהן העסק נוכח, דוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר ולינקדאין.
מומחה SEO אמור להיות בעל שנות ניסיון רבות בתפעול ובעבודה על פלטפורמות מגוונות לבניית אתרים, כך שאין זה משנה האם האתר העסקי יושב על מערכת WordPress, WIX, או Umbraco או כל פלטפורמה ידידותית או מורכבת ככול שתהיה כולל אתרי JS מותאמים אישית.
מוגש מטעם: המפקח