האמת היא, שיש היום בניינים משותפים מאוד מפוארים ומפנקים בכל רחבי הארץ. יש בהם לובי גדול, מעליות, מחסנים ואפילו בריכת שחייה. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב של מי תהיה האחריות אם משהו יקרה לכל אחד מאותם שטחים משותפים? של מי תהיה האחריות אם תהיה שריפה והבריכה שלכם תיהרס? התשובה לכך ברורה: של כל בעלי הדירות בבניין.

1 צפייה בגלריה
ביטוח מבנה משותף
ביטוח מבנה משותף
ביטוח מבנה משותף
(צילום: committee-insurance.co.il)

יחד עם זאת, ולמרות שהאחריות תהיה גם שלכם, האם באמת יהיה לכם מאיפה לגייס את הכסף הדרוש לתיקון כזה או אחר? האמת היא, שבלי ביטוח בניין משותף זה עלול להיות אסון. לכן ברור מדוע הגיע הזמן שגם אתם תעלו את הנושא בישיבת הדיירים הקרובה בבניין שלכם.
היתרונות שלא כדאי לוותר עליהם
אי אפשר להתווכח על כך שעל ביטוח בית משותף תצטרכו לשלם. זה עוד ביטוח ועוד עלויות לכל שכן. מצד שני, יש לכך כמה יתרונות משמעותיים, שכן ביטוחים כאלה הינם מאוד מקיפים לרוב. ראשית, מטבע הדברים, אתם תחלקו את התשלום עם השכנים כך שבסופו של דבר כל משפחה תשלם סכום סביר ביותר. שנית, ביטוח מבנה משותף כולל לא מעט סעיפים. הוא כולל את כל התיקונים שיהיה צורך לעשות במקרה של שריפה, פיצוץ בצנרת ועוד. מעבר לכל אלה, הוא גם כולל חבות לגבי צד ג'. כלומר, אם אחד מהעובדים שמגיעים אופן קבוע לבניין יעבור תאונה או שיקרה לו משהו בשטח המבנה שלכם, לא אתם תצטרכו לשלם לו פיצויים. זו נקודה מאוד מהותית כי לעיתים פיצויים בגין תאונות מהסוג הזה יכולים להיות גבוהים ביותר.
בניית המבנה מחדש במקרה של נזק משמעותי
המצב החמור ביותר שגם בו יעזור לכם ביטוח מבנה משותף, הוא אם יקרה נזק מהותי ביותר לבניין. למשל, אם חלילה יהיה פיצוץ של בלון גז, שריפה או כל אסון אחר שיוביל לקריסה מוחלטת או חלקית של הבניין. בכל מקרה זה, אם לא יהיה לכם ביטוח למבנה המשותף, כלל לא בטוח שתוכלו לגייס את הכסף הדרוש לבניה מחודשת. אומנם לכל שכן יש בוודאי ביטוח לדירה שלו, אך ללא ביטוח למבנה המשותף עצמו זה יהיה כמעט בלתי אפשרי. לעומת זאת, אם כן תשכילו לעשות ביטוח כזה, הדברים ייראו אחרת. תוכלו מיד להתקשר אל חברת הביטוח שלכם ולספר לה על הנזק שנגרם למבנה. מהר מאוד חברת הביטוח תטפל בכל מה שצריך ותוך זמן קצר המבנה המשותף שלכם יעמוד שוב כבראשונה ותוכלו לחזור הביתה.


מוגש מטעם מרכז הביטוחים