עסקים שלא עושים שימוש באינטרנט לצורך שיווק העסק שלהם לרוב נשארים מאחור. כמובן שגם כאשר מדובר כל פרסום באמצעות האינטרנט, חשוב מאוד להבין כיצד עושים את זה נכון על מנת שהפרסום יהיה אפקטיבי, איכותי ויעיל. על אף שניתן למצוא ברשת האינטרנט כיום מגוון דרכים לשיווק ופרסום עסקים, ידוע לכל כי קידום אתרים בגוגל מהווה את השיטה היעילה והנכונה ביותר לכל עסק גם כיום. אז מהו אותו קידום אתרים, מדוע הוא כה חשוב וכיצד עושים אותו בשיטה הטובה ביותר, על כל זאת ועוד תוכלו לקרוא במאמר הבא.
למה צריך לקדם אתר בגוגל?
אין מחלוקת על כך שבכדי ליצור נוכחות באינטרנט לעסק כלשהו, יש צורך בבניית אתר איכותי לעסק. בין אם מדובר על אתר תדמית, בין אם מדובר על אתר מסחרי ובין אם מדובר על אתר שמשלב בין תדמית למסחר, הרי שחשוב מאוד לבנות אותו בצורה נכונה, לעצב אותו כראוי, לעצב ולאפיין חווית משתמש בצורה הטובה ביותר וכל זה בכדי שכאשר גולש יגיע לאתר שלכם, הוא יגלוש בו כמה שיותר ובסופו של דבר אף יבצע פעולה כלשהי כגון: ירכוש את המוצרים שהאתר מציע, ישאיר פרטים ליצירת קשר או יצור קשר עם העסק דרך האתר. עד כאן טוב ויפה, אולם השאלה הנשאלת היא: כיצד להביא כמה שיותר גולשים לאתר האינטרנט שלכם? והתשובה כמובן מאוד פשוטה: קידום אתר בגוגל.
1 צפייה בגלריה
וובס פתרונות אינטרנט
וובס פתרונות אינטרנט
וובס פתרונות אינטרנט
(צילום: CANVA)
ידוע כי מרבית האנשים שמחפשים עסקים, שירותים או מוצרים כיום נעזרים במנוע החיפוש של גוגל. מדובר על מנוע חיפוש חזק ויעיל מאוד אשר מציג תוצאות אמינות. כל בעל אתר מעוניין כמובן שכאשר גולש כלשהו יבצע חיפוש בגוגל הנוגע למוצרים או שירותים שהוא מספק, האתר שלו יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, דבר שיגרום לגולש כמובן לבחור באתר שלו על פני אתרים המתחרים לו. כיצד מגיעים למצב שבו האתר של עסק כזה או אחר מופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי של גולש? באמצעות קידום האתר בגוגל.
קידום אתר בגוגל- מה זה אומר?
קידום אתרים בגוגל הוא תהליך אשר מטרתו היא להביא את האתר להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל כאשר גולש מחפש מידע, מוצר או שירות שהאתר מספק. ידוע לכל כי לכל עסק ולכל אתר יש כמה וכמה עסקים ובהתאם לכך אתרים שמתחרים בו. בכדי שגולש יעדיף לבחור דווקא באתר שלכם על פני האתרים המתחרים שלכם, עליכם להגיע למצב שהאתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש בהתאם לשאילתת חיפוש של גולש לפני אתרים של מתחרים. ידוע כי גולשים בוחרים בתוצאות החיפוש הראשונות שגוגל מציע להם מתוך הבנה כי מדובר על תוצאות אמינות שיעניקו להם את מבוקשם ועל כן, תהליך קידום איכותי יביא את האתר שלכם לתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל בהתאם לחיפוש רלוונטי של גולש.
כיצד מקדמים אתר בגוגל?
קידום אתר בגוגל יכול להתבצע בשיטה האורגנית או בשיטה הממומנת. השיטה הממומנת מאפשרת בעצם להעלות קמפיין בגוגל אדוורדס. מדובר על קמפיין ממומן שבמהלכו יוצרים מודעות ממומנות שיופיעו בין תוצאות החיפוש הממומנות הראשונות בגוגל בהתאם למילות מפתח שהוגדרו עבורן. כמובן שחשוב לדייק בבחירת מילות המפתח הרלוונטיות. החשיפה של המודעה לגולשים לא תהיה בתשלום ורק אם הגולש יקליק על המודעה גוגל יגבה תשלום מהמפרסם. לכל קמפיין יוגדר תקציב מראש והמחיר לקליק על מודעה ישתנה בהתאם לפרמטרים שונים. כאשר יגמר התקציב שהוגדר לקמפיין המודעות יספיקו להופיע.
מדובר אמנם על שיטת קידום שמביאה תוצאות מיידיות אך היא לא רלוונטית לטווח הרחוק. כדאי מאוד לבחור בשיטת קידום זאת עבור מטרות ממוקדות. כך לדוגמא אם האתר שלכם מציע מבצע מוגבל בזמן, אם האתר שלכם חדש ואתם רוצים שהוא יקבל בוסט ראשוני של חשיפה ועוד. חשוב מאוד לזכור שגולשים יעדיפו לבחור בתוצאות החיפוש האורגניות הראשונות שגוגל מציג להם ולא בתוצאות החיפוש הממומנות שכן, מבחינתם תוצאות החיפוש האורגניות אמינות יותר.
לכן, שיטת הקידום האורגני בגוגל היא שיטה שמטרתה לקדם את האתר בצורה טבעית. מה זה אומר? המקדם יבצע פעולות שונות בתוך האתר ומחוץ לאתר אשר ישפיעו על הדירוג של האתר בידי אלגוריתם החיפוש של גוגל. ככל שאלגוריתם החיפוש ידרג את האתר גבוה יותר על פני אתרים אחרים, כך הוא יקודם בין תוצאות החיפוש שיופיעו לגולש בהתאם לחיפוש רלוונטי. המטרה של קידום אורגני מוצלח הוא להביא את האתר למצב שבו הוא מופיע ראשון או לכל הפחות בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בהתאם לחיפוש רלוונטי של גולש.
קידום אתר אורגני- כיצד הוא מתבצע?
קידום אתר אורגני הוא תהליך קידום ארוך טווח, אך כאשר הוא מתבצע בצורה יעילה ואיכותית הוא ללא ספק יכול להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור האתר. בתהליך קידום זה מתמקדים בפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר כגון: הזנת תוכן איכותי לאתר המעניק ערך לגולש ומכיל מילות מפתח ספציפיות שבוצע חקר מילות מפתח מקיף אודותן, בניית מערך קישורים, עיצוב חווית משתמש באתר, בחירת כתובת URL ידידותית למשתמש ועוד. מדובר על עבודה הרלוונטית עבור מקדמי אתרים מקצועיים ומנוסים בתחום וזאת בכדי שהיא תענה על מטרותיה בצורה הטובה ביותר.