1 צפייה בגלריה
בן אינסטלציה
בן אינסטלציה
בן אינסטלציה
(צילום: freepik)
בן אינסטלטור בראשון לציון, סיפר לנו לאחרונה שבביקורים רבים שלו אצל לקוחות לנוכח תקלות שונות, הוא נחשף לנזקים רבים שהתרחשו בבתים השונים בשל הגשמים העזים שירדו כבר בתחילת החורף.
מערכת חורפית שהמערכות העירוניות אינן ערוכות לכך
מערכות הניקוז העירוניות מסוגלות לספוג ולאגור כמות מסוימת של מים, אך כאשר מדובר במערכת חורפית יוצאת דופן, אשר נמשכת פרקי זמן ארוכים, המערכות העירוניות אינן ערוכות לכך ולכן המים עולים על גדותיהם ונוצרות הצפות משמעותיות בבתים פרטיים ובבתים משותפים בקומות הראשונות.
זהו מצב שאין אפשרות להיערך אליו מראש ולבצע חסימות ולכן כמות גדולה של מים נראית בכל מקום והם גורמים לנזקים עצומים תוך פרק זמן קצר מאד. במצב זה הוא נוקט פעולות מידיות לשאיבת המים שבדרך כלל זורמים גם לפירים של המעליות ולמרתפים.
העבודה מתבצעת על ידי שימוש במשאבות טבולות בגדלים שונים ובמשאית ביובית, אשר יחד שואבים את כל המים כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים.
תקלה בפעולתו של המרזב
תקלה נוספת בבתים בראשון לציון שאופיינית לחורף, היא מרזב שאינו מתפקד כיאות ולכן מציף את הגג במים. עקב כך הוא עושה כל שניתן כדי לפתוח במהירות את המרזבים ולרוקן את התכולה שחדרה פנימה וחוסמת את מעבר המים. בדרך כלל מוצאים שם עלים, אבנים, חפצים שעפו עם הרוח ועוד. בנוסף לכך לא אחת מסתבר שהמרזב פגום או לחוץ פנימה, למים אין דרך מעבר ולכן הם אינם מסוגלים לרדת לקומת הכניסה, כך שיש לתקן את המרזב ללא דיחוי.
ההצטברות של מים על הגג אינה בריאה כיוון שמהר מאד המים הופכים לביצה שקולטת חיידקים רבים בנוסף לכך אם הגג אינו אטום באופן הרמטי, נוצרת זליגת מים פנימה ומרטיבה את הקירות של הדירות הממוקמות בקומות הגבוהות. ההשלכות הן הופעה של רטיבות, עובש ופטריות, דבר שפוגע במערכת הנשימה של הדיירים ולכן עדיף לא להגיע למצבים המסוכנים הללו.
פגיעה במערך צנרת המים והביוב
לא אחת נוצרים מצבים שבהם הצנרת נפגעת או נשחקת ולכן חלק מהמים אינם זורמים בתוך הצינור, אלא זולגים החוצה. אם מדובר בצינור שממוקם מאחורי הקיר, נראית רטיבות בקיר. במקרים הללו הוא מבצע תוך זמן קצר בדיקה טרמית ובהתאם לתוצאות מתקן את הקטע הרלוונטי. אם מדובר בצינור ברזל ישן שהוא מלא קורוזיה וחלודה, הוא שולף את כל מערך הצנרת ומתקין במקומה צנרת PVC בטיב מעולה.

מאת:עדינה אקוקה