באילו נסיבות עלולים להתפתח כאבים
יש הרבה סיבות אשר עלולות להוביל לכאבים בבטן. מערכת העיכול היא אחת המערכות החשובות והחיוניות בגוף שלנו. כיוון שהיא מורכבת ממספר מערכות המחוברות אלו לאלו, מספיק משהו קטן וכבר אנחנו נראה איך החולי מתבטא בכאבים באיזור הבטן. בין היתר הגורמים לכאבים הם:
- מחלות ויראליות
- הרעלת מזון.
- טפילים
- כיב קיבה
- חיידקים
- דלקות
- מחלות כרוניות כמו צליאק.
- רגישות ללקטוז ולחומרים מסוימים.
- כאבים יכולים להתפתח במהלך המחזור החודשי בעקבות פעילות של הרחם.

1 צפייה בגלריה
סובלים מכאבי בטן
סובלים מכאבי בטן
סובלים מכאבי בטן
(צילום: Volodymyr Hryshchenko on Unsplash)

ישנם מקרים בהם הכאבים עם תוצר לוואי של מחלה בגוף. למשל, בעקבות וירוס השפעת, אנחנו יכולים לראות מקרים בהם מערכת העיכול נחלשת וכתוצאה מכך מתפתחים כאבים. במקרים אחרים, הכאבים מסמנים על בעיה אותה אנחנו צריכים לפתור. למשל, כיב קיבה כמו תריסתון ואחרים, דורש מהמטופל לעבור שינוי תזונתי כדי להימנע מפגיעה חוזרת במערכת העיכול וכן הלאה.
מתי יש להיוועץ ברופא
אז באמת אפשר לחלק את התשובה לכמה חלקים. ההמלצה היא בכל אופן, אם מתפתחים כאבים, לבקש ייעוץ וליווי מאיש מקצוע עם ניסיון. כך אתם תהיו בטוחים כי אתם לא מפספסים אף פרט וכי אתם שומרים על עצמכם ועל הגוף שלכם. לא פעם אנחנו יכולים לאבחן את הבעיה רק לאחר בדיקות דם למשל או צילום אולטרסאונד. כלומר, בלי ליווי מקצועי, לא נוכל להבין מה מקור הבעיה ולא נוכל כמובן לפתור אותה.
יש מקרים בהם כאבים חוזרים יכולים להעיד על מערכת עיכול חלשה. יש מי שבאופן טבעי פשוט סובלים לעיתים תכופות מכאבים במערכת העיכול. כדי להתגבר על כך אפשר ורצוי לערוך שינוי תזונתי. כך תחזקו את מערכת העיכול ותמנעו מכאבי בטן. ההמלצה היא מטבע הדברים להימנע ממאכלים מטוגנים, מאכלים חריפים, סוכר לבן, קמח לבן וכן הלאה. בנוסף, אנחנו ממליצים להיעזר ברפואה משלימה גם כדי לבנות תפריט אשר ייטיב עם מערכת העיכול וגם אם אתם מחפשים טיפולים אשר ידועים בתור כאלו המחזקים את הגוף במידה ניכרת.
אפשר לשמור תכשירים רלוונטים למקרה חירום
בכל האפשרויות שעלו כאן אנחנו מדברים על טיפולים ארוכי טווח. לא פעם אין לנו את הזמן הזה ואנחנו רוצים לפתור בעיה נקודתית כאן ועכשיו. במקרים כאלו, אם אתם חשים כאבי בטן תכופים לאורך זמן, אתם בהחלט יכולים להשתמש בתכשירים המיועדים לשיפור הכאב. תכשירים המסייעים למערכת העיכול בעת הצורך וכאלו אשר יכולים גם למנוע התפתחות של כאבים במידה ואתם יודעים כי אתם לפני אירוע חשוב וכן הלאה, כזה בו אתם לא רוצים להרגיש אי נוחות מסיבה כזו או אחרת.
הבריאות שלנו היא הדבר הכי חשוב
כך או אחרת, אם אתם מרגישים אי נוחות מכל סיבה שהיא, זה הזמן לפנות כדי לקבל עזרה מקצועית. בסופו של יום, הגוף שלנו הוא יקר ערך. אי טיפול בבעיה עלול להחמיר אותה. אם אתם רוצים להימנע מכך, עשו מה שאפשר כדי להרגיש פשוט, יותר טוב.

מוגש מטעם: מדיטק