השינוי שאותן עוברות תחנות הדלק
במשך שנים ארוכות תחנת דלק הייתה המקום שבו ניתן לתדלק את הרכב בבנזין או בדיזל, על בסיסם פועל מנוע הבערה הקלסי. בשנים האחרונות, המודעות להשפעה של שרפת הדלקים על איכות הסביבה עלתה משמעותית, כך שאנשים רבים בוחרים לעבור לרכבים חשמליים המזהמים את הסביבה פחות. מנהלי התחנות מודעים לשינוי המתרחש וישנה ההבנה שצריכות להתבצע התאמות, שיאפשרו לבעלי סוגי כל הרכבים למלא את הרכבים באנרגיה המתאימה להם. התאמה זו דורשת התקנה של עמדות טעינה לרכבים המונעים בחשמל גם כן.
עמדות טעינה בתחנות דלק
ההטמעה של תשתיות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות דלק היא בעלת משמעות גדולה. מדובר בצעד אשר מציע פתרון לקהל חדש של בעלי מכוניות. מאחר ותחנות הדלק כבר נמצאות במיקומים מרכזיים ונגישים, הרי זה רק הגיוני שהן יהיו אלה אשר יציבו בתוכן עמדות ציבוריות לטעינה. באמצעות התקנה של תשתית זו בתחנה, לצד עמדות התדלוק הקיימות, כל נהג באשר הוא יכול למצוא לאורך מסלול נסיעתו מקום שבו ניתן לעצור, להתרענן וגם לתדלק את הרכב או להטעין אותו.

1 צפייה בגלריה
עמדות טעינת רכב חשמלי
עמדות טעינת רכב חשמלי
עמדות טעינת רכב חשמלי
(צילום: pixabay)

האם ישנם אתגרים בשילוב של תחנות הטעינה?
כעת משביססנו את הצורך שבשילוב עמדות טעינת רכב חשמלי בתחנות דלק, נשאלת השאלה האם ישנם אתגרים אשר עשויים לעלות בתהליך ההטמעה. בהחלט ישנו תהליך שאותו צריך לעבור כדי ליצור את ההתאמה הנכונה. הרי מדובר בשילוב של טכנולוגיה חדשה לגמרי, הדורשת תשתית נפרדת משלה, בנפרד ממשאבות הדלק. בנוסף, חשוב לוודא שזמני ההטענה לא יהיו ארוכים מדי, כדי שלא ייווצר עומס או חוסר זמינות של עמדות.
כדי להתמודד עם האתגרים הללו נוצרו מגוון פתרונות. לדוגמה, עמדות הטעינה בתחנות אינן עמדות רגילות, אלא עמדות של טעינה מהירה, כדי למנוע זמני המתנה ארוכים וחוסר זמינות. בנוסף, ישנן תחנות אשר משלבות בעמדות הטעינה גם פנלים סולאריים, כדי להשתמש באנרגיה ירוקה עוד יותר, לטובת השמירה על הסביבה. באשר להקמת התשתיות המתאימות ביעילות, כיום ישנן חברות המתמחות בתהליכים של הטמעת תחנות טעינה אשר מסייעות בהפיכת התהליך למהיר ופשוט במיוחד.
התאמה למשתמשים
אחת מהסיבות המרכזיות לשילוב של עמדות טעינה בתחנות דלק היא כמובן התאמה לצרכים של הלקוחות. מאחר והרכבים החשמליים הפכו לנפוצים יותר על הכביש, משמעות הדבר היא שישנו ביקוש לעמדות הטענה עבורם.
אך התקנה של עמדות היא רק הצעד הראשון בהתאמה לצורכי הלקוחות. ישנה גם חשיבות רבה לנוחות השימוש והנגישות. אחד מהפתרונות המאפשרים שימוש נוח במיוחד בתחנות הוא טעינה באמצעות אפליקציית ארנק דיגיטלי. דרך הארנק יכולים הלקוחות לבצע את התשלום על התהליך ואף לצבור נקודות על כל הטענה. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לנהגים לראות בנוחות את קצב הטעינה, כך שבזמן הזה הם יכולים להירגע בחנויות הנוחות, במקום לעמוד לצד הרכב.
כמובן שגם כאשר מדובר בתפעול העמדות עצמן, ישנה שימת דגש על נוחות ופשטות הממשק. כך כל נהג יכול בקלות לעצור בתחנה הקרובה ולתפעל את העמדה בקלילות, ללא כל צורך בידע קודם או הדרכה.

מוגש מטעם: פז yellow