מהן תוכניות הלימודים שישנן במדרשה?
הפקולטה לאמנויות - המדרשה בבית ברל מציעה למתעניינים מספר מסלולי לימודים אפשריים לתואר ראשון, תואר שני ולימודי תעודה. בתואר הראשון תמצאו שני מסלולים - אמנות וקולנוע. כל אחד מהמסלולים הללו משלב תוכן מעשי עשיר ועיוני ומאפשר לסטודנטים ליהנות מסביבת לימודים פלורליסטית וירוקה.
לימודי תואר ראשון באמנות, בהנהלת רותי סלע, מתמקדים, בלימוד תחומי האמנות השונים, בצד לימודים עיוניים מעמיקים. הלימודים במחלקה נמשכים ארבע שנים והם כוללים לימוד של קורסי יסוד, המאפשרים יצירת בסיס יציב ורחב לסטודנטים. לאחר מכן יכולים הסטודנטים לבנות לעצמם את מערכת הלימודים שלהם, לפי העדפותיהם. בתואר נלמדים תחומים שונים כמו ציור ורישום, מדיה דיגיטלית, צילום, פיסול, וידאו ארט, קרמיקה, הדפס, אמנות ואקולוגיה ועוד. בשנה הרביעית מתכוננים הסטודנטים להציג את עבודות הגמר שלהם בתערוכת הגמר.

1 צפייה בגלריה
לימודי אמנות
לימודי אמנות
לימודי אמנות
(צילום: המכללה האקדמית בית ברל)

במסגרת לימודי תואר ראשון בקולנוע, בהנהלת ברק הימן, רוכשים הסטודנטים הבנה עמוקה של עשייה קולנועית ועשייה טלוויזיונית. במהלך השנה הראשונה מתנסים הסטודנטים בתפקידים שונים בעולם היצירה הקולנועית כמו עריכה, צילום, הפקה, בימוי ועוד. כך יכולים הסטודנטים להבין לעומק איזה תחום מושך אותם יותר. בהמשך, יכולים הסטודנטים להתמקד בעשייה שהכי מעניינת אותם ולעבוד בשיתופי פעולה מעשירים עם חבריהם ללימודים.
לימודי התואר הראשון בין כותלי המדרשה לאמנות משלבים גם רכישה של תעודת הוראה, המאפשרת לסטודנטים ליהנות מהרחבה של אופקיהם ופתיחת דלתות אל עבר אפשרויות תעסוקה נרחבות יותר.
מי סגל המרצים?
במחלקה לאמנות ובמחלקה לקולנוע במדרשה מלמד סגל מרצים המורכב מאמנים וקולנוענים אשר להם ניסיון רב שנים. המרצים הם אמנים וקולנוענים פעילים ובכירים המכירים את עולם האמנות לעומק, כך שיש ביכולתם לחשוף את הסטודנטים בפני הזדמנויות חדשות ומפרות.
בלימודי תואר ראשון במחלקה לאמנות, לומדים הסטודנטים עם מרצים שהם אמנים פעילים המוכרים בארץ ובעולם, הם המתמחים במדיות שונות באמנות וכך יכולים הסטודנטים למצוא את הליווי המתאים להם, על פי המדיה שבה יבחרו לעסוק בדרכם המקצועית
בין האמנים המלמדים במדרשה נמנים, פרופ' רועי רוזן, פרופ' דורון רבינא, גיא בן-נר, ד"ר מירי סגל, רותי סלע ועוד רבים וטובים.
במחלקה לקולנוע לומדים הסטודנטים עם מרצים שהם גם אמנים בעלי שם בינ"ל, כמו שירלי ברקוביץ, פרופ' דן גבע, אסף סבן, נאיף חמוד, שחר רוזן, יונתן בר גיורא ועוד רבים וטובים. סגל המרצים מורכב מעורכים, במאים, צלמים, מפיקים ותסריטאים, אשר יחלקו עם הסטודנטים את הידע המקצועי שלהם וילוו אותם לכל אורך הדרך באופן אישי. בנוסף, יש גם קורס דוקומנטרי בהנחיית ראש המחלקה, ברק הימן, שהוא אמן דוקומנטרי מוערך שזכה בפרסים רבים על עבודותיו- בין היתר פעמיים בפרס אופיר, פרס חביב הקהל בפסטיבל ברלין מועמדות לאוסקר האירופי ועוד.
מהן אפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים?
לאחר הלימודים במדרשה יכולים הסטודנטים לצאת לחיים מקצועיים כאמנים יוצרים בתחום האמנות, הקולנוע, הטלוויזיה. ונוסף, מאחר שלימודי התואר הראשון משלבים רכישה של תעודת הוראה, יכולים הסטודנטים ללמד במגמות לאמנות וקולנוע ובמערכת החינוך ואף להקים מגמות חדשות במוסדות חינוך שבהם הן עוד לא קיימות.
בנוסף, יכולים הסטודנטים לבחור להשתלב גם בתפקידים ניהוליים לאחר הלימודים, למשל בניהול של גלריות לאמנות ומוסדות תרבות שונים. הבוגרים של המחלקה לקולנוע יכולים להשתלב בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בארץ וגם בעולם, בשלל תפקידים כמו עריכה, בימוי וכמובן גם יצירה.


מוגש מטעם המכללה האקדמית בית ברל