כריות שינה ללילה של שינה טובה בכל פעם מחדש
• סוג המילוי כריות שינה משתנות בהתאם למילוי שלהן, שמשפיע על איכות השינה. סוגי המילויים נחלקים לשניים; מילוי סינטטי אשר נחשב זול ביחס למילוי הטבעי וכך מחזיק פחות שנים. המילוי הטבעי – צמר וכותנה למשל, נחשב איכותי, מצוין ונוח יותר לאורך זמן. זכרו שאין זה משנה באיזו כרית תבחרו, ככל שצפיפות המילוי גבוהה יותר כך הכרית נחשבת איכותית.
• אלרגיות – הדבר האחרון שתרצו הוא לישון על כרית אשר אינה תואמת את הבריאות שלכם. כך, אם ישנה רגישות, כדאי לבחור כרית העשויה חומרים טבעיים ככל האפשר, כגון במבוק או כותנה.
• גודל הכרית – חשוב להתאים את גודלה של הכרית לא רק לנוחות שלכם, אלא גם לגודל המיטה ולגילכם. כך, עבור מיטה זוגיות אפשר לבחור כרית מוארכת או שתי כריות לכל אחד מבני הזוג. כך או כך, חשוב לוודא שהכרית לא גדולה מידי וחלילה מעוותת את עמוד השדרה. בנוסף, בהתאם לגודל הכרית חשוב לרכוש ציפיות מתאימות.
• תנוחת השינה – האם ידעתם שתנוחת השינה המועדפת עליכם משפיעה על בחירת הכרית? למשל, אם אתם רגילים לישון על הבטן (תנוחה אשר אינה מומלצת בפני עצמה, אבל זה כבר למאמר אחר), חשוב לבחור בכרית דקה יותר כדי לשמור על עמוד השדרה ישר. בנוסף, מומלץ להניח כרית תחת האגן כדי לצמצם את הלחץ על הגב.

1 צפייה בגלריה
כריות שינה
כריות שינה
כריות שינה
(צילום: pixabay)

איך תדעו שהגיע הזמן להחליף את הכרית?
כריות מלוות אותנו שעות רבות ביממה; בין אם כריות שינה או כריות נוי בסלון. בשל השימוש רב, כריות נהרסות מהר מאוד ומאבדות את האפקטיביות והיעילות שלהן. כך, אם רצונכם לשמור על בריאות הגוף חשוב להחליף את הכריות אחת לתקופה וכאמור, להקפיד על איכות בכל רכישה מחדש.
כמובן שיש דרך לוודא כי לא תצטרכו לעשות זאת מידי תקופת זמן קצרה; בחרו כריות מחומרים עמידים כמו ויסקו או צמר שגם בשימוש תדיר, נחשבות לבעלות אורך חיים יחסית גבוה. לגבי כריות אחרות, חשוב לשים לב לכריות עצמן, לוודא שהן נקיות ושומרות על צורתן. כאשר האלסטיות נחלשת, סימן שהכרית מתקרבת לסוף חייה.
השפעה חיובית על היום יום
כריות שינה במיוחד, הינן בעלות השפעה אדירה על היום יום שלנו, כפי שראינו עד כה. הן תורמות לאיכות השינה ובהמשך ישיר גם לאנרגיות שילוו אותנו מבוקר עד ערב ולבריאות הגוף, בדגש על עמוד השדרה והצוואר. כעת כשאתם יודעים עליהן הכל, נותר רק לצאת לדרך ובפעם הראשונה כנראה, לבצע סקר שוק מקיף בנוגע לכריות שתבחרו. שינה נעימה!

מוגש מטעם: darlain