יחד עם האמור, חשוב לציין כי אחד מהתנאים העיקריים המאפשרים תהליך השתלה מוצלח יבוא לידי ביטוי בקיום של נפח עצם מספק באותו אזור. בתרחישים בהם ישנה ספיגה של עצם הלסת, הרי שעולה הצורך בהשתלה של תחליף עצם לפני הצבת השתלים. למעשה, הרמת סינוס זה הליך כירורגי דיי פשוט אשר מתבצע בה בה קיים הצורך בתוספת של עצם בחלק האחרוני של מבנה הלסת העליונה. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את השאלות הנפוצות ביותר, שתוכלו לשאול את הרופא שלכם טרם ביצוע ההליך, לקבלת תמונה בהירה יותר אודות ההליך.
כיצד מתבצע התהליך?
תחילה, חשוב להבין כי הסינוס המקסילרי הוא למעשה חלל אוויר אשר ממוקם בחלק העליון של הלסת העליונה, בעוד כי הוא גובל ברכס השיניים האחרונים. למעשה, הרמת סינוס מתבצעת בעזרת החדרת תחליף עצם לרצפת חלל הסינוס על ידיו של הרופא המטפל, זאת במטרה לאפשר נפח עצם מספק עבור ביצוע ההשתלה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הרמת סינוס הוא תהליך שניתן לבצע עם הרדמה מקומית תחת טשטוש, או לחילופין בהרדמה מלאה שכן, מדובר על הליך יחסית קצר שאורכו עומד במרבית המקרים על כשעה.

1 צפייה בגלריה
הרמת סינוס
הרמת סינוס
הרמת סינוס
(צילום: Freepik)

האם ישנן תופעות לוואי?
למרות העובדה כי מדובר על הליך כירורגי מורכב, ניתן לומר בצורה חד משמעית כי כאשר ההליך מתבצע על ידי כירורג פה ולסת מיומן, הרי שמדובר על פעולה בטוחה ופשוטה לחלוטין וככזו, אינה תתלווה לסיבוכים משמעותיים כלל. למעשה, לאחר הרמת הסינוס ניתן לצפות לנפיחות, דימום וכאבים קלים באזור. מדובר על תופעות אשר עתידן לחלוף לאחר פרק זמן קצר במיוחד של מספר ימים.
מתי כדאי להתחיל בתהליך השיקום והחדרת השתלים?
בתרחישים המתלווים אל גובה מינימלי של עצם לפני תהליך הרמת הסינוס, עומדת האפשרות לביצוע הליך ההשתלה במסגרת הרמת הסינוס. לאחר מכן, יהיה עליכם להמתין פרק זמן של תשעה חודשים עד לעת חשיפת השתלים והצבת הכתר. בתרחישים בהם ספיגת העצם הייתה משמעותי ואין אפילו גובה עצם מינימלי, הרי שעולה הצורך בתקופת החלה של חצי שנה לאחר תהליך הרמת הסינוס, מתוך מטרה להעניק לעצם החדשה את האפשרות להתייצב ורק לאחר מכן, להתחיל ולבצע את ההשתלות הייעודיות.


מוגש מטעם ד"ר שחם