נזקי מים כלואים
תופעת המים הכלואים מתרחשת כאשר תשתית החול / סומסום /פומיס מתחת לריצוף רטובה. הרטיבות נספגת במצע התת רצפתי בשל הצפה, או נזילה, ומצטברת שם ללא יכולת להתאדות. הסימנים המובהקים להימצאות רטיבות במצעים הינם עליות קפילריות מעל שיפולי האריחים בקירות ו/או בסימנים של רובה מתפוררת בין ממשקי האריחים.
במידה והרטיבות לא תטופל בהקדם על ידי החלפת המצע, או ייבושו אל מתחת לרמת התקן המותר, עלולים להיווצר עם הזמן נזקי רטיבות מפושטים אשר יסבו נזק כבד למבנה ולתכולתו. לכן, כאשר אתם מתנהלים מול הביטוח לגבי טיפול בהצפה או נזילה, שימו לב לנושא הרטיבות הכלואה, ובקשו בדיקת רטיבות מתחת לריצוף על מנת לוודא שכל חלקי המבנה אכן יבשים.
1 צפייה בגלריה
שמאי נזקי מים
שמאי נזקי מים
שמאי נזקי מים
(צילום: FREEPIK)

נזקי מים נסתרים
לא את כל נזקי המים ניתן לראות בקלות - לעיתים המים עושים את דרכם לאזורים בהם קשה מאוד לראותם, לדוגמה מתחת לאריחים או מתחת לריהוט.
כדי לוודא שאין נזקים נסתרים וודאו שתיערך במבנה בדיקת שמאי נזקי מים מנוסה, אשר ידע להבחין בנזקים הסביבתיים השונים שנוצרו.
מומלץ לא להסתמך על שמאי הרכוש של חברת הביטוח, אלא להפעיל שמאי פרטי מטעמכם אשר יקפיד לציין את כלל הנזקים הגלויים והנסתרים, ובכך יסייע לכם לקבל את מלוא הפיצוי הכספי.
שימו לב שבמקרים רבים עלות השמאי הפרטי מכוסה על ידי פוליסת הביטוח, כך שלא תצטרכו לשלם על הבדיקה. בדקו מול חברת הביטוח שלכם מה הן הזכויות שלכם בנושא.
נזילת מים מדירת השכן
בפוליסת הביטוח ישנו סעיף הנקרא צד גימל. מדובר בסעיף המגן על המבוטח במקרים שהרכוש שבבעלותו פוגע בסובבים אותו בנפש או ברכוש. במקרה וישנה הימלטות מים מתוך מתקני האינסטלציה בדירה של השכן, יתכן מצב בו המים מוצאים את דרכם אל המבנה שלנו וגורמים לנו נזקי רטיבות שבגינם ניתן לתבוע פיצוי כספי מחברת הביטוח או הגוף הפוגע.חשוב לדעת, כי במידה ולגוף שפגע ברכוש שלנו אין ביטוח, ניתן לתבוע סעדים דרך תביעה נזיקית בבית משפט.
בכל מקרה, גם במידה וברשותכם פוליסת ביטוח ו/או שאתם מתכננים לתבוע בתביעה נזיקית, חשוב להזמין שמאי פרטי שיפיק לכם חוות דעת שתכיל את כלל הפיצוי הכספי המגיע לכם. השמאי מטעמכם יספק לכם חוות דעת, שתאפשר לכם להתמודד מול חברת הביטוח או הגוף המפצה וידאג למיקסום הפיצוי המגיע לכם.

לסיכום - התנהלות נכונה מול חברת הביטוח, והסתמכות על חוות דעת של שמאי פרטי מטעמכם, יסייעו לכם למקסם את הפיצוי המגיע לכם ולשקם את הבית בצורה הטובה ביותר.

מוגש מטעם DAGAN4U