מה המשמעות של מילוי טופס בקשה עבור החזר מס לשכירים?
כשאתם ממלאים את טופס 101 בינואר, מקבלים טופס 106 במרץ, מקבלים תזכורת למה כדאי לכם לחסוך לקופת גמל בחודש דצמבר, ורואים את סכום הכסף שאתם מעבירים למס הכנסה ולביטוח לאומי בתלוש השכר מדי חודש, בדרך כלל כל אלו הם תזכורות להגשת בקשה לקבלת החזר מס לשכירים .
עם זאת, יש לכם את היכולת להגדיל את נקודות הזיכוי שלכם על ידי שימוש בטופס 101 או לקבל החזרי מס שהם שלכם בצדק על ידי שימוש בטופס 135. זה אפילו לא מצריך הרבה מהזמן או המאמץ שלכם, פשוט צוות המומחים של אינדיגו יעזור לכם בהכל.

1 צפייה בגלריה
החזר מס לשכירים
החזר מס לשכירים
החזר מס לשכירים
(צילום: FREEPIK)

שילמת מס גבוה? יש לכם אפשרות לקבל אותו בחזרה
גובה המשכורת שלכם משפיעה על חובת המס לאורך כל השנה. עם זאת, אין זה נדיר שמעסיקים מתעלמים מפרמטרים המשפיעים באופן משמעותי על חישוב המיסים האישיים.
כך, יכולים להיגרם לכם הפסדים בתום שנת המס עקב אי התאמה בין הסכום המגיע לסכום ששולם. אתם פשוט חייבים להגיש בקשה עבור החזר מס לשכירים בשלב זה.
מערכת מס הכנסה בוחנת נסיבות חיים שונות ומעניקה נקודות זיכוי בעלות ערך כספי. לדוגמא: לידת ילד במהלך השנה, לימודי תואר ראשון, קבלת החזר מס על הפרשות או משיכות מקרן פנסיה, החלפת מקום עבודה, עבודה במספר עבודות במקביל, מתן טיפול לילד עם מוגבלות, לקחת חופשת מחלה ועוד...
עצמאים מחויבים להגיש דו"ח שנתי המפרט את הכנסותיהם והוצאותיהם, אשר מנוצל על ידי מס הכנסה לקביעת זכאותם עבור החזרי מס לעצמאיים . לעומת זאת, רוב העובדים אינם נדרשים להגיש דוח כזה למס הכנסה.
בעוד שהוראה זו עשויה להיראות כמפשטת את העניינים עבור העובד, היא למעשה מביאה לכך שהוא משלם סכום מיסים גדול יותר ממה שהוא חייב בפועל.
רשות המיסים מטילה את חובת הגשת הבקשה של החזרי מס לשכירים מתוך הבנה שרוב העובדים לא יבקשו זאת באופן עצמאי. לכן אל תוותרו על הכסף שמגיע לכם.
בהתבסס על ממצאי חישובי מבקר המדינה ורשות המיסים בין השנים 2013 עד 2019, הצטבר בשוגג סכום מוערך של כ-3.6 מיליארד שקל באוצר רשות המיסים.
כ-2 מיליון אנשים לא מימשו את זכאותם להחזר מס. בדיקה פשוטה עם אינדיגו תאפשר לכם לברר האם אתם זכאיים להחזר מס הכנסה ואם כן מה הסכום המדויק.
מדי שנה מקבלים שכירים המבקשים החזר מס לשכירים כ-700 מיליון שקל החזרי מס הכנסה. במציאות, רובם המכריע של העובדים אינם מודעים לזכאות זו ולעולם אינם מגישים בקשה להחזר מס.
בשנת 2014, למשל, רק כ-127,000 עובדים הגישו בקשות להחזר מס. חישוב שטחי מגלה שבממוצע כל פונה קיבל החזר מס בסכום העולה על 5,000 שקל במהלך השנה הנוכחית.
אכן, נראה כי מרבית העותרים להחזרי מס הם אנשי רשות המיסים, בעלי ידע בחוק ובזכויותיהם. גם אתם רוצים לקבל החזרי מס? צרו קשר עם חברת אינדיגו.

מוגש מטעם: אינדיגו