הבנת הצרכים הייחודיים של כלבים קטנים
כלבים מגזע קטן הינם כלבים השוקלים עד כ-12 ק"ג בהגיעם לבגרות, ויש להם צרכים תזונתיים שונים בהשוואה לעמיתיהם הגדולים יותר.
בשל גודלם קצב חילוף החומרים של כלבים קטנים מהיר יותר, ולכן הם דורשים יותר קלוריות פר קילוגרם ממשקלם - בעוד שכלב גדול יותר עשוי להזדקק לכ-22 קלוריות לקילוגרם ממשקל גופו מדי יום, כלב קטן זקוק לכמעט 40 קלוריות לקילוגרם! צורך קלורי גבוה זה חיוני למניעת היפוגליקמיה (ירידה ברמת הסוכר) - מצב שעלול לגרום לחולשה, חוסר פעילות, ואף תסמינים חמורים יותר בקרב גזעים קטנים.

1 צפייה בגלריה
אוכל לכלבים
אוכל לכלבים
אוכל לכלבים
(צילום: FREEPIK)

גם גודל האוכל משנה. אוכל קטן יותר, באופן אידיאלי 6-12 מ"מ, מתאים יותר עבור הלסתות הזעירות של כלבים קטנים, והופך את פעולת האכילה אצלם למהנה ונטולת מאמץ.
התזונה הנכונה עבור הכלב הקטן שלכם
כאשר בוחרים באוכל לכלבים קטנים , חשוב לקחת בחשבון את הערך הקלורי של הארוחה. כפי שכבר ציינו, יש לוודא שמנת המזון היומית המומלצת מכילה לפחות 40 קלוריות לכל קילוגרם ממשקל הכלב שלכם. בנוסף, מומלץ שהמזון יהיה עשיר בפחמימות מורכבות ממקורות כמו דגנים מלאים וקטניות, המספקים שחרור אנרגיה מתמשך יותר.
כדי להבטיח שהכלב מפיק את המירב מהארוחות שלו, יש לבחור באוכל יבש לכלבים בעל רמת נעכלות גבוהה עם חלבונים איכותיים, ומומלץ שיכיל גם תוספת של פרה-ביוטיקה ופרוביוטיקה, התומכות בתפקוד מערכת העיכול. בנוסף יש להקפיד שהמזון מכיל ויטמיני B, המשפרים את חילוף החומרים והמרת האנרגיה, ושומנים מסוג אומגה 3 ואומגה 6, החיוניים לבריאות המטבולית של הכלב ולשמירה על פרווה מבריקה.
למרבה המזל קיימים כיום בשוק סוגים ייעודיים של אוכל לכלבים קטנים, המותאמים לדרישות התזונתיות של כלבים מגזע קטן, ובחירה במזון כזה (כמובן אוכל לכלבים מומלץ ממותג איכותי ומוכר) לרוב תענה על הדרישות התזונתיות של הכלב הקטן שלך בצורה מיטבית.
זמני האכלה לכלב קטן
בניגוד לגזעים גדולים יותר שעשויים להסתדר עם ארוחה אחת או שתיים ביום, כלבים קטנים זקוקים ללוח זמנים תכוף יותר של האכלה. האכלה בזמנים קבועים כשלוש פעמים ביום תסייע להם לשמור על רמות האנרגיה שלהם ולמנוע ירידות חדות ברמת הסוכר בדם שלהם.
לסיכום - לכלבים קטנים יש צרכים תזונתיים מיוחדים בשל קצב חילוף החומרים המהיר שלהם. בחירה במזון איכותי, המותאם במיוחד לצרכים התזונתיים הייחודיים לכלבים קטנים, תאפשר לחבר הקטן שלך לשגשג ולהביא שמחה לחייך במשך שנים רבות.


מוגש מטעם מאפט