הבחירה הקלאסית לנגרות, עצים קשים
עצים קשים מופקים מעצים נשירים, שהם עצים המשירים את עליהם מדי שנה. דוגמאות כוללות אלון, אגוז ומייפל. עצים קשים, הידועים בעמידותם ובחוזקם הם בחירה פופולרית ליצירת רהיטים ובניית ריצוף. לעצים אלה יש עמידות טבעית בפני בלאי, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור פרויקטי נגרות לאורך זמן. החוסן שלהם מגיע עם אתגר - בדרך כלל קשה יותר לעבוד איתם בגלל הצפיפות שלהם. יתרה מכך, בהשוואה לסוגי עץ אחרים, עצים קשים בדרך כלל יקרים יותר, מה שעשוי להוות שיקול משמעותי עבור פרויקטים רגישים לתקציב.
1 צפייה בגלריה
סוגי עצים לנגרות
סוגי עצים לנגרות
סוגי עצים לנגרות
(צילום: Freepik)

עצים רכים, האפשרות המקורית לנגרות
עצים רכים מקורם בעצים מחטניים. אורן, אשוח וארז הם בין העצים הרכים הנפוצים ביותר בנגרות. סוגי עצים אלו הם לרוב קלים וגמישים יותר מעצים קשים, מה שהופך אותם לקלים יותר לתפעול וליצור צורות ועיצובים שונים. בעוד שעצים רכים לא מגיעים במידת הצפיפות והקשיחות העצומה של עמיתיהם הקשים, הרבגוניות שלהם והעלות הנמוכה יותר הופכים אותם לבחירה מעשית עבור מספר עצום של פרוייקטי נגרות, ממסגור ועד יצירת יצירות אמנות מפורטות.
לוח סיבים בצפיפות בינונית (MDF)
MDF הוא עוד מוצר עץ מהונדס הידוע במשטח החלק שלו, מה שהופך אותו למצע אידיאלי לפורנירים ולמינציה. הצפיפות האחידה שלו מאפשרת חיתוכים מדויקים ומורכבים, מה שהופך אותו למועדף ליצירת עיצובים מפורטים ומשוכללים. מצד שני, בעוד ש-MDF קל לעבוד איתו, הוא אינו מציע את אותה רמת עמידות כמו עץ מלא וייתכן שלא יתפקד היטב בתנאי לחות.
רוצים לדעת כמה עולים סוגי עצים לנגרות? היכנסו למחירון עצים בלינק המצורף וגלו.
עץ משוחזר לנגרות, אלטרנטיבה ידידותית לסביבה
עץ משוחזר הוא למעשה עץ ממוחזר ממבנים ישנים. זוהי אפשרות בת קיימא המציעה גם משיכה אסתטית ייחודית בשל המראה הישן וההיסטוריה העשירה של סוג העץ. עם זאת, עץ משוחזר עשוי לדרוש הכנה נוספת ולעיתים מאתגר למצוא חלקים במצב טוב.
לסיכום
הבנת המאפיינים, היתרונות והמגבלות של כל סוג עץ מאפשרת לכם לקבל החלטות מושכלות שמתאימות לצרכים ולציפיות הספציפיות של פרוייקטי הנגרות שלכם. מהעצים הקשים החזקים והאלגנטיים ועד לעצים הרכים המגוונים, והחלופות המהונדסות המספקות יתרונות שונים, כל סוג עץ מציע איכויות ייחודיות המתאימות ליישומים והעדפות שונות.


מוגש מטעם: בית מעץ