מה חשוב שתדעו לפני שאתם רוכשים שולחן אוכל לבית?
כאמור, רכישת ריהוט לבית זה לא תמיד דבר פשוט. לפני שרוכשים רהיטים לבית ולא משנה אם מדובר על שולחנות סלון, ספות לסלון, מזנון, שולחנות אוכל לפינת האוכל או כל רהיט אחר, יש צורך לשים דגש על מגוון פרמטרים שונים שבגינם תהיה לכם אפשרות לקבל את ההחלטה הנכונה ולרכוש רהיט מדויק לביתכם.

1 צפייה בגלריה
קבוצת הנמל
קבוצת הנמל
קבוצת הנמל
(צילום: Mark McCammon באתר PEXELS)

אם אתם מעוניינים ליצור פינת אוכל נוחה, דקורטיבית ואיכותית בביתכם, עליכם לחשוב על איזה שולחן אוכל כדאי לכם לרכוש מתוך השולחנות המוצעים כיום. חשוב שתזכרו כי רכישת שולחן אוכל חייבת להתבצע מתוך שיקול דעת שכן, מדובר על השולחן שסביבו כל בני המשפחה יושבים לארוחות והוא חייב להציע להם את הנוחות המקסימלית וכן, לא פעם מדובר על שולחן שסביבו מארחים משפחה או חברים לארוחות שבת או חג, או סתם ארוחות שגרתיות או מיוחדות.
מידות השולחן
כאשר אתם מתחילים לבחון שולחנות אוכל שונים בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי השולחן שתרכשו לביתכם, ישנם כמה פרמטרים שחשוב שתבדקו כאשר הפרמטר הראשון הוא ללא ספק מידות השולחן. בבחירת מידות השולחן יש לקחת בחשבון את המידות של פינת האוכל בביתכם וכמה אנשים עתידים לשבת סביב השולחן כאשר הוא סגור ומנגד, כמה אנשים עתידים לשבת סביב השולחן כאשר פותחים אותו. כלל אצבע טוב הוא להשאיר לפחות 90 סנטימטרים בין השולחן לקירות או לרהיטים אחרים בסביבה.
מידות השולחן הנכונות יאזנו בין נוחות ופונקציונאליות ויבטיחו בסופו של דבר שלכולם יהיה מקום סביב השולחן בצורה נוחה ונעימה.
חומרי גלם
עוד פרמטר חשוב שיש לשים עליו דגש הוא כמובן חומר הגלם שממנו עשוי השולחן. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של שולחנות אוכל העשויים מסוגי עץ שונים, כאשר העץ מציע מראה חמים, ביתי ונעים. כמובן שאם בוחרים בשולחן עץ יש לוודא כי העץ עמיד, שהוא לא נפגע באופן כלשהו כתוצאה ממגע עם מים ועוד. אם אתם מעוניינים לרכוש שולחן אוכל במראה מודרני יותר, אתם יכולים לרכוש שולחן זכוכית. מדובר על שולחן שיוצר תחושה פתוחה ואוורירית, הוא קל לניקוי ועוד. יחד עם זאת, אם תבחרו לרכוש שולחן מזכוכית עליכם לוודא שמדובר על שולחן העשוי מזכוכית עמידה ואיכותית, שאיננה נשברת בקלות ואיננה מסכנת באופן כלשהו את דיירי הבית.
כיום ניתן למצוא גם שולחנות מתכת בעלי עיצובים חלקים. מדובר על שולחנות מושלמים לביצת המעוצב במראה תעשייתי או עכשווי. השולחנות הללו חזקים ועמידים.
בחירת סוג השולחן צריכה להיות תלויה באורח החיים שלכם ובעיצוב והאסתטיקה שאתם רוצים להשיג בחדר האוכל שלכם. חשבו כיצד כל חומר יתאים לעיצוב הכללי של הבית שלכם וכיצד הוא יחזיק מעמד לאורך זמן בצורה הטובה ביותר.
עיצוב
כמובן שפרמטר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא העיצוב של השולחן. שולחן האוכל בביתכם חייב להיות תואם לסגנון העיצוב של הבית ושל פינת האוכל בפרט. חשוב שהשולחן ישתלב באופן הרמוני עם הכיסאות ועל כל רהיט אחר שיש בסביבה, שהוא יהיה תואם מבחינת הצבעים שלו והצורה שלו לסגנון העיצוב הקיים.

מוגש מטעם: קבוצת הנמל