היא הייתה תמיד מוקסמת מהאופן שבו מצלמה יכולה לתפוס רגעים קטנים – חיוך של ילד, שקיעה מעל הים, או אפילו עלים נושרים בשלכת.
היא ההתרשמה מהצילומים שהוצגו באתר של צלם מקצועי והרגישה שהצילומים שלה אינם מגיעים לאותו רמה של עומק ורגש, לכן החליטה להירשם לתוכנית מקצועית של קורס צילום בראשון לציון בהנחיית הצלם האהוב עליה.
1 צפייה בגלריה
קורס צילום
קורס צילום
קורס צילום
(צילום: CHATGPT בינה מלאכותית )
תוכנית הלימודים של קורס צילום בראשון לציון הציגה בדיוק את מה שהיא חיפשה
קורס מעשי עם צלם מקצועי ומנוסה, שילמד אותה לא רק את הטכניקות הבסיסיות, אלא גם איך להשתמש באור, בפרספקטיבה ובקומפוזיציה כדי ליצור תמונות שיגרמו לאנשים לעצור ולהתבונן.
המפגש הראשון בקורס התקיים בסטודיו קטן ונעים בראשון לציון. הקבוצה הייתה קטנה ואינטימית, מה שאפשר לשרון להרגיש בנוח לשאול שאלות ולהתנסות בלי לחשוש מטעויות.
המדריך היה צלם ותיק עם ניסיון של מעל לעשור. הוא הקפיד להסביר כל דבר בפשטות ובסבלנות. בהתחלה הם עברו על היסודות – איך להשתמש במצלמה בצורה ידנית, הבנת החשיפה ואיזון הצבעים. אבל מהר מאוד, קורס צילום בראשון לציון הפך להרבה יותר מזה.
סיורי צילום ברחובות העיר
במסגרת הקורס, קבוצת הלימוד, בליווי הצלם המקצועי, ביקרו בפארקים, שווקים, וגם במקומות פחות שגרתיים כמו אזורי תעשייה ישנים עם קירות גרפיטי מלאי צבע. בכל מקום, הצלם הסביר איך למצוא את הזווית המיוחדת, איך להשתמש באור טבעי ואיך לצלם רגעים יומיומיים בצורה שתרגש את המתבונן.
אחד הרגעים של קורס צילום בראשון לציון, הזכורים היטב לשרון, היה כאשר צילמו במהלך שקיעה בפארק רמת אליהו. הצלם הראה להם איך לתפוס את השמש בדיוק ברגע הנכון, כשהאור הרך של סוף היום מאיר את השמים בגוונים של זהב וורוד.
שרון התבוננה בתמונות שלה על המסך ונדהמה מהשינוי – הצילומים שלה פתאום נראו מקצועיים, מלאי חיים ואור, כמו התמונות שתמיד חלמה לצלם.
בסיום הקורס, כל אחד מהמשתתפים הציג את התמונות הטובות ביותר שצילם במהלך הלימודים
שרון בחרה בתמונה של ילד קטן משחק בכדור בשוק. היא הצליחה לתפוס רגע מושלם שבו הילד בדיוק בעט בכדור, עם חיוך גדול על פניו, וכל הרקע מטושטש בצורה שמבליטה אותו. הצלם התלהב מהתוצאה, ושרון הרגישה שהנה, היא מצאה את הדרך שלה בצילום.
קורס צילום בראשון לציון שיפר את יכולות הצילום של שרון ונתן לה גם את הביטחון להציג את הצילומים שלה בפומבי. אחרי הקורס, היא פתחה חשבון אינסטגרם מקצועי והחלה לשתף את התמונות שצילמה. תוך כמה חודשים, החשבון שלה צבר אלפי עוקבים ותגובות נלהבות.
עבור שרון, קורס הצילום היה הרבה יותר מקורס – הוא היה נקודת המפנה שבה התחביב שלה הפך לתשוקה אמיתית, שהביאה אותה להסתכל על העולם בעיניים חדשות.

מוגש מטעם: talisrael