מתי נצטרך להיעזר בשירותיו של אורתופד?
אחרי שקיבלנו קצת רקע על כירורגיה אורתופדית, הרי שעלינו להבין באילו מקרים עלינו להעיזר בשירותיו של אורתופד. אם לדוגמא, אתם חשים כאב, תחושת "נעילת שרירים" או כל סוג אחר של אי-נוחות שפוגע במפרקים או ביציבה שלכם ומשפיע לרעה על איכות החיים - הרי שעליכם לקבוע בהקדם תור אל אורתופד מומלץ. כך גם באשר למקרים בהם אתם חשים כי יכולת הגמישות שלכם נפגעה באופן חלקי או מלא, וכתוצאה מכך יכולת התנועה הפכה להיות מוגבלת גם היא. תחום טיפולי זה משמש בתור מענה עבור מגוון בעיות, החל מפציעות ספורט, החלמה מניתוח, ועד לחולשה בעצמות כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף.

1 צפייה בגלריה
כירורגיה אורתופדית
כירורגיה אורתופדית
כירורגיה אורתופדית
(צילום: FREEPIK)

מה ההבדל בין אורתופד לבין אורתופד ילדים?
אורתופד ילדים הוא בעצם מומחה שלאחר סיום לימודי הרפואה הקונבנציונלית שלו, התמחה בכירורגיה אורתופדית וכן גם בכירורגיית ילדים. אורתופד כזה לא אמור לטפל במבוגרים, וזאת מאחר והוא התמחה בעיקר בטיפול בתינוקות, ילדים ובני נוער אשר גופם עוד מתפתח שכן, קבוצות גיל אלו זקוקות ליחס שונה לגמרי מאשר אצל מבוגרים.
איך נוכל לבחור אורתופד בעצמנו?
בחירת אורתופד ילדים אינה עניין של מה בכך. אמנם חשוב לבחור מומחה מקצועי ואיכותי בכל קבוצת גיל, אך לאיכות הטיפול יש חשיבות משמעותית עוד יותר כאשר מדובר בילדים שכן, ככל שהטיפול יהיה יותר איכותי ויענה על כל הצרכים שלהם - כך למעשה נוכל להבטיח עבורם התפתחות איכותית יותר. מעבר לכך, מאחר ובחלק מהמקרים נצטרך גם למצוא פתרון עבור ילדים צעירים מאוד בגילם - יש חשיבות משמעותית לא פחות לאישיות של הרופא העצמו, למי שהוא לא רק בתור רופא מטפל, אלא גם ברמה האישית. חושב מאוד לבחור רופא שנוכל להרגיש בנוח לשאול בהרחבה לגבי משך הטיפול ובכללי, לגבי התהליך כולו. כדי לבחור אורתופד, כמובן שעלינו קודם לכן לקחת בחשבון את רמת הניסיון שלו. מעבר להתמחות הנדרשת, חשוב לבחור אורתופד בעל ניסיון מוכח ומעמיק בתחום, עם מוניטין חיובי - כזה שכבר הספיק לסייע לעשרות ואף מאות ילדים לאורך השנים.

מוגש מטעם: ד"ר עובדיה דרור