עדיין לא מפרסמים באינסטגרם? חבל.
עם מיליוני משתמשים מידי חודש, אין ספק שהאינסטגרם היה ונותר כוכב הסושיאל הנוצץ ביותר בחמש השנים האחרונות.
בתקופה שבה הגיל הופך לפקטור מבדל גם ברשתות החברתיות (פייסבוק לקשישים וטיקטוק למתבגרים), האינסטגרם מהווה את המקום שבו כולם נמצאים וזאת ללא שום קשר לגילם או להעדפות האישיות שלהם. יחד עם זאת, ניהול עמוד באינסטגרם לבדו כבר איננו מספיק ודרושה לו השקעה באסטרטגיה, בתכנון וכן, בהחלט גם בתקציב.
פרסום באינסטגרם מקביל מבחינה תיאורטית לזה שמתרחש בגוגל – היכולת לקדם מודעות בתשלום ובכך להיחשף לקהל חוזר וחדש שעשוי להתעניין בהצעת המכירה שלנו. כאשר משתמשים בפרסום הממומן כמו שצריך, הוא יכול להפוך לערוץ שיווקי אפקטיבי במיוחד ולעתים גם יעיל יותר בהשוואה למסעות הפרסום בגוגל.

1 צפייה בגלריה
קידום ממומן באינסטגרם
קידום ממומן באינסטגרם
קידום ממומן באינסטגרם
(צילום: unsplash )

על פי נתונים שונים, כ-54% מהקהל נוטה לרכישה של מוצרים שפגש לראשונה באינסטגרם, בעוד שעל מנת להשיג נתון דומה דרך קמפיין לגוגל, יש לעבוד בטכניקת PULL הארוכה יותר (דורשת ניתוח מתחרים אפקטיבי ובידול יוצא דופן) וגם לפעול מול קהל יחסית פחות אקטיבי, מה שמחייב אוטומטית ביותר תקציב.
לאילו עסקים מתאים קידום ממומן באינסטגרם?
עקרונית, פרסום באינסטגרם בצורת קידום ממומן יתאים לכל העסקים, מביגוד ומזון, דרך מנטורינג ועד שיווק דיגיטלי. גולשים נהנים כיום לשתף גם מהחוויות שלהם מה שיכול לבסס קמפיין משובח וכמובן המוכוונות של הפלטפורמה לאלמנטים הוויזואליים מסייעת לעסקים רבים להצטיין בנראות שלהם ולשכנע את הנחשפים לפרסום להעמיק פנימה.
יחד עם זאת, מי שאיננו יכול לשמור על רמת גרפיקה נאותה מכל סיבה שהיא, לא יצליח להשיג נתונים משמעותיים מהפלטפורמה וכך גם מי שלא יצליח לייצר בידול גרפי מושלם, המבשר לקהל שיש לכם הצעה מיוחדת ובעלת ערך.
חשוב להבהיר שמודעות הפרסום הן אומנות לכל דבר ועניין – הן לא חייבות להיראות כמו פרסומת או לדחוף מכירה, הן בטח שלא צריכות לעורר סנסציה כדי לגרוף בכוח את הפוקוס, אבל בהחלט צריכות למשוך את העין בזכות עצמן ולהתאים מאוד לקהל שנרצה שיבחין בהן.
כשהפרסום דורש גם תוכן
מה יעשה מפרסם שהכין מודעה גרפית מהממת, אבל צריך לכתוב לגביה גם כמה מילים? אינסטגרם אמנם מוכוונת גרפיקה, אך אין זה אומר שלא ניתן לשלב בתוכה את המילה הכתובה.
הטקסט במודעה צריך להיות תמציתי מאוד, קולע ומושך – לעזור לצופה לעבד את מה שהוא רואה או צופה בו כרגע ואף להשלים את ההקשר שלו. המלל יסייע לגולשים להבין מה מצפה להם מאחורי המודעה ולקצר את יכולתם לקשר בינה לבין ההצעה שלכם, בפלטפורמה שבה רף הקשב נמוך מאוד.
עליכם לדעת שגוף הטקסט במודעות האינסטגרם מוגבל עד 300 תווים בכל מקרה, כך שהמסר צריך להיות קצר וקולע, תכליתי וברור. אם ניתן להסתפק רק במשפט-שניים כדי להמחיש את הגרפיקה והמסר מהמודעה, אין שום טעם לנצל את כל התווים. במשפט השלישי, יש להניע כמובן לפעולה.
בדיקת התוצאות וניתוח הנתונים
כל מהלך שיווק דיגיטלי לעסקים דורש איסוף נתונים מהפעילות והסקת מסקנות יעילות. ולכן גם פרסום ממומן דרך האינסטגרם צריך להימצא בשוטף תחת זכוכית מגדלת, מה שיאפשר למפרסם לבחון את יעילותו תוך כדי מסע הפרסום ולא רק בדיעבד. דרך הניתוח יהיה צורך להבין מה עובד יותר ופחות, להחליט לבצע שינויים, להוריד מודעות או להגדיל תקציב וכו'.
צריך לזכור שלא תמיד הדברים עובדים ב"טייק" ראשון ולפעמים לא עובדים בכלל. לעתים, עסקים עולים על דרך המלך רק כעבור תקופה של ניסוי וטעיה.
לכן המעשה המומלץ הוא לבדוק את פרסום המתחרים, להגיע עם מעט יצירתיות, להיות נכונים ללמידה מטעויות ולא להסס לפעול מול חברת שיווק דיגיטלי מנוסה, שתיתן לכם דגשים ואפשרויות בנוגע לפרסום ומדידת הצלחתו.
טיפים ועצות זהב למתחילים
זיהוי מטרת הקמפיין – כל קמפיין אמור להכיל מטרה מדויקת שנקבעה מראש: הפניית הגולשים לתוך האתר ולצורך רכישה באתר, הרשמה לשירות או אירוע, הגדלת כמות העוקבים בדף ועוד.
את סוג הפרסום המדויק תוכלו להתאים למטרת אותו קמפיין ולאחר מכן לבחור בכפתור הנעה לפעולה שאמור לעודד את הגולשים לממש את מטרתכם.
זיהוי קהל היעד – פרסום "לכולם" הוא פרסום "סתם" ולכן תהיו חייבים להבין מי צפויים לרכוש את המוצר או השירות שלכם ורצוי שבכמה שיותר דיוק על פי: גיל, מגדר, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד.
צביעת קהלים בקמפיין שלכם תביא למקסום הצלחת המודעה ולכן אפיון איכותי ומדויק יצמצם את הפער בין כמות החשיפות למודעה לבין כמות ההמרות שהתרחשו מהן בפועל.
בחירת המיקום של מודעות הקמפיין – את המודעות שלכם ניתן לכלול בתוך ה"פיד" של הגולשים, אך גם בתוך הסטורי, מה שדורש מכם להבין כבר בשלב זיהוי המטרה מהקמפיין האם מדובר במשהו שיתאים יותר לכאן או לכאן.
זכרו שכל קמפיין בסטורי אורך עד 15 שניות ונעלם אוטומטית תוך 24 שעות, מה שדורש התייחסות שונה וגם מוכנות גבוהה מאוד לקליטת כמות של פניות כאן ועכשיו.

מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים
פורסם לראשונה: 10:36, 30.04.24