אך לצד היותן חלק בלתי נפרד מהחיים בעיר, ישנן סיבות רבות מדוע הרחקת יונים היא חשובה מאין כמוהה, בעיקר סביב מקומות מגורים ומבנים ציבוריים. לא מדובר רק בעניין אסתטי, אלא צעד הכרחי לשמירה על הבריאות, הניקיון ואיכות החיים שלנו.
1 צפייה בגלריה
הרחקת יונים
הרחקת יונים
הרחקת יונים
(צילום: CHATGPT בינה מלאכותית )
למה הרחקת יונים היא עניין שחשוב להקפיד עליו?
באופן עקרוני, הרחקת יונים תורמת באופן ישיר לאיכות החיים של בני האדם בסביבה. כך, ללא יונים בסביבה לא נסבול מרעשים וריחות לא נעימים, וכמובן מנזקים שונים שעלולים להיווצר. בנוסף, סביבה נטולת מזיקים היא סביבה רגועה ונעימה יותר עבור כל בני הבית, הבניין או מקום העבודה. בהרחבה, ישנן לא מעט סיבות מדוע נרצה להרחיק את היונים מאיתנו:
· שמירה על הבריאות – הסיבה העיקרית מדוע כל אדם שחי בעיר חייב להגן על עצמו מפני הציפורים הללו. היונים נושאות עמן מחלות שעלולות לעבור לבני האדם, דרך לשלשת או טפילים שהן נושאות. לכן, ככל שנמנע הצטברות יונים בסביבת מגורים כך נשמור עליה בריאה ונקייה.
· ואם כבר ניקיון – היונים נוהגות להתמקדם על גגות, מרפסות, אדן החלון, מסתורי כביסה ועוד. כל מקום שבו הן נמצאות, מתלכלך במהירות בלשלשת שלא רק הורסת את המראה האסתטי, אלא ממש גורמת לנזק למשטחים שונים. הכתמים הנוצרים, לעתים קשים מאוד לניקוי.
· רעש – יש שיגידו שמבחינה זו יונים לא נחשבות מזיקות במיוחד ועם זאת, כשהן מתקהלות במספרים גדולים, הן גורמות לרעש רב; כשהן נוחתות על אדן החלון, מנפנפות בכנפיים ומפטפטות זו עם זו. יש שיגידו שהרעש כה בלתי נסבל, עד שאינם מסוגלים לעבוד בשקט או לשהות בקרבת מקום.
· בטיחות – אולי אנחנו קצת מגזימים, אבל לשלשת היונים מהווה מקור לסכנה אמיתית בעיקר אחרי גשם, כשהיא הופכת חלקה יותר. בנוסף, יונים עלולות לשבור רעפים, לשלוף גופי תאורה חיצוניים ממקומם ולגרום לנזקים נוספים כאשר הן קובעות את ביתן בנקודה מסוימת.
יונים מרחיקים רק עם המקצוענים
נזכיר שבכל זאת מדובר בבעלי חיים, כך שנרצה לוודא שכאשר מרחיקים אותן, אינן נפגעות חלילה. מרק גרמידר מומחה להרחקת יונים בעל ניסיון של למעלה מ-3 שנים בטיפול בבעלי החיים, מביא עמו אחריות, אדיבות והבנה מלאה של המצב אליו נקלעתם. עם ציוד מתקדם הכולל רישיון עבודה בגובה וסנפלינג במידת הצורך, לא יהיה לכם ספק – אין זה משנה היכן היונים קבעו את ביתן, הרחקת יונים מקצועית תהיה חייבת להתבצע.
אין ספק שיונים הן מטרד בלתי נסבל המחייב טיפול, ובדיוק בנקודה הזו נכנס לתמונה איש המקצוע עם ניסיונו הרב, אהבתו לבעלי החיים ורצונו לסייע לכם בכל מחיר, לחזור לשגרה תקינה, היגיינית ורגועה הרחק מהיונים.

מוגש מטעם: harhakat-yonim