כיצד בוחרים פינת אוכל?
בבואכם לרכוש פינת אוכל, חשוב מאוד שתתחשבו ראשית כל בגודל. גודל של פינת אוכל צריך להתבסס על שני פרמטרים שהם: הממדים של החדר ומספר האנשים שהולכים לשבת בנוחות סביב השולחן. לחדרים צרים וארוכים כדאי לבחור שולחנות ארוכים ואילו לחדרים רחבים ובעלי ממדים עגולים מתאים לבחור שולחנות מלבניים או עגולים. שולחן מלבני או שולחן של חמישה מטרים הוא שולחן שסביבו יכולים לשבת בצורה נוחה שישה בני אדם ואילו שולחן שאורכו עשרה מטר הוא שולחן שבו יכולים לשבת אפילו 12 בני אדם. לא פעם ניתן להגדיל שולחנות על ידי הרחבות שונות במידת הצורך מה שהופך את החלל לגמיש יותר. יחד עם זאת, כאשר מדובר על אירוח בפינת האוכל, חשוב מאוד להקפיד שלאורחים יהיה מספיק מקום לשבת בצורה נוחה ולקום בקלות מהמקום שלהם ועל כן חשוב להשאיר מרווח של מטר עד מטר וחצי בין השולחן לקירות שסביבו.
1 צפייה בגלריה
פינת אוכל
פינת אוכל
פינת אוכל
(צילום: FREEPIK)
עמידות ויציבות
אחד הפרמטרים שכדאי לשים עליהם דגש כאשר מעוניינים לרכוש פינת אוכל הוא העמידות, החוזק והיציבות הן של הכיסאות בפינת האוכל והן של השולחן. ככל שתבחרו בכיסאות ושולחן עמידים וחזקים יותר כך הם יחזיקו מעמד לאורך שנים רבות יותר מבלי להיפגם או להינזק. עליכם לבדוק כי הרגליים של השולחן והכיסאות סביבו מספיק מוצקות, שבסיס השולחן מספק את היציבות הנדרשת על מנת לשאת משקלים כבדים ועוד.
חומר הגלם שממנו עשוי השולחן וגם הכיסאות הוא פרמטר שחשוב מאוד לבדוק. ישנם סוגי עצים שונים אשר מהם מכינים כיום פינות אוכל וחשוב לוודא כי העץ שממנו הוכנה פינת האוכל שלכם הוא יציב, עמיד וחזק. כיום ניתן למצוא שילובים שונים בין עץ לבין זכוכית. חשוב לוודא כי שולחנות המשלבים זכוכית הם קשיחים ואין סכנה כלשהי במקרה של נפילה פתאומית.
בחירה בצורה הנכונה
כיום ניתן למצוא צורות שונות של שולחנות אוכל בפינות אוכל כגון: ריבועים, מלבנים, אליפסות, עגולים ועוד. אין החלטה שגויה כאשר מדובר על בחירת שולחן אוכל אך כן כדאי להעריך את השטח במקום שבו עתידה לעמוד פינת האוכל. אם החדר הוא בצורת ריבוע הרי ששולחן עגול או מרובע יכולים להתאים. שולחנות עגולים יכולים להוסיף נגיעה של אלגנטיות לחדר אך חשוב לזכור שככל שהשולחן גדול יותר כך יהיה יותר מאתגר יותר להציבו במרכז החדר.
מקומות הישיבה סביב השולחן
חשוב מאוד לבדוק האם יהיה מספיק מקומות ישיבה סביב השולחן בהתאם לצורך שלכם. אם אתם מעוניינים בשולחן שיהיה רלוונטי גם עבור אירוח, הרי שחשוב מאוד שתבדקו כמה כיסאות נכנסים סביב השולחן. כאמור, ישנם לא מעט שולחנות שניתן להרחיב ובהתאם לכך ניתן לצרף להם כיסאות נוספים על כמות הכיסאות שנכנסים במצב הסגור שלהם.
גם העיצוב של פינת האוכל הוא כמובן חשוב. כדאי מאוד לבחור בפינת אוכל המעוצבת בסגנון העיצוב של החדר שבו היא עתידה להיות מוצבת וזאת בכדי שהיא תשתלב בו באופן הרמוני.