שלב ראשון: סידור העוגה
כפי שאתם ודאי יודעים עוגות רבות יוצאות בצורת גבעה קטנה או שיש להן בקע במרכז. כדי לקשט אותן באופן הנכון ביותר, יש להוריד את חלקה העליון של העוגה ולקבל משטח חלק וישר שעליו תעבדו. כדי לעשות זאת יש לחתוך את החלק העליון עם סכין משוננת. כדי לחתוך את העוגה ישר, מומלץ לתחוב קיסמי עץ לכל קוטר העוגה ולחתוך מתחת לקיסמי העץ כדי לקבל גובה אחיד.

1 צפייה בגלריה
עוגת שוקולד
עוגת שוקולד
עוגת שוקולד
(צילום: pixabay)

שלב שני: ציפוי הפירורים
אם יצא לכם למרוח קצפת על העוגה שלכם כפי שהיא, אתם ודאי יודעים שפירורי עוגה קטנים מתערבבים עם הקצפת והורסים את המרקם החלק שלה. כדי להימנע ממצב זה שבו חודרים הפירורים אל הקצפת, יש למרוח שכבה דקיקה של קצפת שאוספת לתוכה את כל הפירורים הללו ולהכניס את העוגה לחצי שעה של קירור במקרר. אם הכנתם עוגת שוקולד פרווה תוכלו לצפות אותה עם קצפת שעשויה משמנת צמחית. לאחר מכן תוכלו לצפות את העוגה כראוי וללא שום פירור סורר.
שלב שלישי: ציפוי העוגה
גם אם הכנתם עוגת שוקולד פשוטה, ציפוי מדוקדק ועיטור יצירתי יפיחו בה חיים חדשים, והיא בקלות יכולה להפוך לעוגה מפוארת ומיוחדת. תוכלו לצפות אותה עם קצפת חלבית, קצפת פרווה, בצק סוכר או קרם חמאה ולהעניק לה מראה מלכותי אמיתי.
שלב רביעי: טכניקות לציפוי העוגה בקצפת וקרם חמאה
כדי לקבל ציפוי חלק ללא שום סימנים מומלץ לעבוד עם מרית חלקה ומרית מדורגת, כך שתתקבל התוצאה החלקה והמיטבית ביותר.
שלב חמישי: טכניקות לציפוי העוגה בבצק סוכר
העבודה עם בצק סוכר היא שונה מאשר עם קצפת או קרם חמאה. את בצק הסוכר יש לרכך, לעבד היטב, לרדד ואז לכסות איתו את העוגה וזאת לאחר שציפתם אותה בריבה כלשהי שתשמש כדבק בין העוגה לבין בצק הסוכר. לאחר שכיסיתם את העוגה יש להדק את הבצק בעזרת מחליק לקבלת משטח חלק ונקי מקמטים או בועות אוויר.
שלב שישי: יצירת מרקם בקצפת וקרם חמאה
מי שאינו מעוניין בגימור חלק, יכול בהחלט להתנסות בסגנונות מרקמים שונים שניתן ליצור בקלות באמצעות המרית. כמו כן, אם יש לכם מסרק לעוגה תוכלו לבחור במגוון סגנונות מעוצבים שונים.
שלב שביעי: יצירת מרקם ועיצוב בבצק סוכר
אם אתם מעוניינים לעטר את בצק הסוכר בצורות מסוימות, או להוסיף לו עיטורים שונים ואפילו דמויות תלת ממדיות, תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי שימוש בכלי הפיסול המיועדים לעיצוב בבצק סוכר, קורצני פלסטיק או מתכת במגוון סגנונות או לחילופין תבניות בצק סוכר.
שלב שמיני: זילוף בסיסי בקצפת או קרם חמאה
כדי לזלף באופן הבסיסי ביותר את העוגה שלכם, השתמשו בשקית זילוף אשר בסופה תגזרו משולש קטן ותחדירו לתוכה צנטרים שונים כמו צנטר עגול, צנטר עלה, צנטר כוכב ועוד. כעת תוכלו ליצור שוליים מפוארים ומרשימים בחלקה התחתון של העוגה ועל הקצה של חלקה העליון. כמו כן תוכלו ליצור עם צנטרים אלו צורות שונות כמו רוזטות, נקודות וקונכיות.
שלב תשיעי: זילף עלים ופרחים בקצפת או קרם חמאה
כדי לזלף פרחים שונים יש צורף ב"מסמר", כלי זה מהווה בסיס רחב שעליו ניתן לזלף פרחים שונים, והרגל שלו מאפשרת לסובב אותו כך שניתן לזלף ב- 360 מעלות. את הפרחים אפשר להעביר בעזרת מספריים ייעודיות ולהניח בעדינות על גבי העוגה. לאחר שסיימתם להניח את הפרחים, תוכלו להיעזר בצנטרי עלים ולשלב את העלים כך שיראו כחלק מן הפרח. תוכלו גם לזלף גבעולים ולהעניק לעוגה מראה מיוחד ורומנטי.
שלב עשירי: כתיבת אותיות בקצפת או קרם חמאה
אם אתם רוצים לבצע כיתוב על גבי העוגה, יש להשתמש בצנטר עגול קטן שיאפשר לכם שליטה מיטבית. חשוב לדעת שכתיבה בזילוף אינה דומה כלל לכתיבה רגילה ולכן מומלץ להתאמן על גבי נייר אפייה טרם
מוגש מטעם chef-lavan