עם זאת, רבים חוששים מרכישת רכב יד שנייה, מאחר וחלק מהרכבים נמכרים במצב מכאני לקוי או לאחר תאונה קשה. מדריך זה נועד לסייע לך לבחור רכב יד שנייה בצורה מושכלת ומוצלחת יותר.
שלב א' – הגדרת תקציב
יש להגדיר מראש את התקציב העומד לרשותך, מאחר וייתכן פער משמעותי בין רכב החלומות שלך לבין התקציב הקיים. בחלק מהמקרים כדאי לשקול לקחת הלוואה, או לחילופין, לבחור מראש ברכב משנתון ישן יותר. עם זאת, כדאי לזכור כי רכב ישן יותר עלול להוביל לבעיות מכאניות ולטיפולים תכופים ויקרים במוסך.
כדאי לזכור כי רוב הרכבים המשומשים אינם נמכרים במחיר מחירון, מאחר ומחיר המחירון מהווה המלצה בלבד. מחיר הרכב נקבע לרוב בהתאם למספר הקילומטרים שהוא עבר, מספר הבעלויות, המצב הכללי שלו וכדומה. המחיר נתון למשא ומתן, לכן כדאי להתמקח ולנסות להוריד את המחיר המבוקש.
1 צפייה בגלריה
רכב יד שנייה
רכב יד שנייה
רכב יד שנייה
(צילום: FREEPIK)
שלב ב' – הבנת הצרכים שלך
הבנת הצרכים שלך מהווה את נקודת ההתחלה בחיפוש אחר הרכב המושלם ביותר עבורך, מאחר וישנו הבדל משמעותי בין רכב שנועד לשימושו של סטודנט שנוסע בעיקר ללימודים ולעבודה, לבין רכב שנועד עבור משפחה גדולה. רכב שאמור לשמש משפחה עם ילדים קטנים למשל, חייב להכיל תא מטען גדול, עבור העגלות והציוד של הילדים. במידה ומדובר על משפחה גדולה, ייתכן כי יש צורך ברכב עם 7 מושבים. מצד שני, רכב שנועד לסטודנט שנוהג בעיקר בעיר, יכול להיות קטן יותר, ובכך גם לסייע לו בכניסה לחניות קטנות וצרות. במידה וצפויות לך נסיעות רבות וממושכות, כדאי לבחור ברכב חסכוני בדלק ומרווח יחסית, על מנת לחסוך בהוצאות ולהבטיח לעצמך חווית נהיגה נעימה יותר.
שלב ג' – מחקר על דגמים שיתאימו לך
מרגע שהבנת את הצרכים שלך, הגיע הזמן לבחון את הדגמים התואמים להם. למשל, במידה וישנו צורך ברכב יוקרתי ומפואר יותר, כדאי לבחון רכבי מנהלים ורכבי פנאי שטח המגיעים מיצרניות הרכב המובילות. חשוב לבחון לעומק את הדגמים הרלוונטיים עבורך, מאחר והמטרה היא לבחור בדגם שנחשב לאמין וסחיר. מומלץ לבחור בדגם מבוקש, על מנת להבטיח לעצמך את המכירה המהירה והפשוטה שלו בהמשך הדרך. כמו כן, בשלב זה ניתן לבדוק את המחיר הממוצע של הדגם ואת רמת ירידת הערך שלו, מאחר והמטרה היא לרכוש רכב שירידת הערך שלו תהיה מתונה, כך שניתן יהיה למכור אותו בפער קטן יחסית מהמחיר שבו הוא נקנה.
שלב ד' – חיפוש המכונית הבאה שלך
היום ניתן למצוא לא מעט לוחות שונים, המציעים רכבים משומשים מכל הסוגים והדגמים. ניתן להתחיל לחפש את הרכב הבא שלך ביד2, הומלס וברשתות החברתיות השונות, במטרה להבין את מצב השוק ולברר פרטים לגבי רמת ההיצע ומחיר הרכבים השונים.
אופציה נוספת היא להיעזר בשירותיה של חברה שמציעה רכבי יד שנייה, מאחר וחברה מסוג זה תוכל לספק לך היצע נרחב ומגוון של רכבים שונים במקום אחד. במקום לבזבז זמן ואנרגיה על נסיעות לכל חלקי הארץ, ניתן להגיע למקום אחד ולבחון את כל הרכבים הרלוונטיים עבורך. כמו כן, חברה מקצועית, המעוניינת לשמור על המוניטין שלה, תספק לך אחריות מקיפה על הרכב ותציע מראש רכבים במצב מכאני מצוין, שעברו את כל הבדיקות המקיפות ביותר. יועצי החברה יוכלו לסייע לך בבחירת הרכב האידיאלי ביותר עבורך, בהתאם לתקציב ולהעדפות האישיות שלך.

שלב ה' – יצירת קשר עם מוכר הרכב
בשלב זה חשוב לבדוק מיהו הבעלים של הרכב, על מנת לוודא כי הרישום ברישיון הרכב תואם לתעודת הזהות של המוכר. כמו כן, כדאי לבחון היטב את רישיון הרכב, כדי לאמת את כמות הידיים שהרכב עבר, נפח המנוע ושנת הייצור. כל הנתונים חייבים להתאים להצהרות המוכר ויש לוודא כי הרכב אינו משועבד ולא עבר שיקום לאחר תאונה.
בנוסף לכך, בשלב זה כדאי להתחיל את המשא ומתן על מחיר הרכב ותנאי העסקה. במידה ומדובר על רכישת רכב מחברה, כדאי לבדוק הטבות שונות, כגון טרייד אין על הרכב הקיים, או לחילופין, התחייבות לרכישה עתידית של הרכב.
שלב ו' – נסיעת מבחן ובדיקת תקינות
שלב זה נועד לבחון את תקינות הרכב, לכן חשוב להתייחס אליו במלוא הרצינות. יש לקחת את הרכב לבדיקה מקיפה ומקצועית במכון ייעודי לבדיקת רכב ולא להסתמך על הצהרותיו של המוכר. כדאי להחתים את מוכר הרכב על זיכרון דברים, במידה והוא מצהיר כי הרכב נטול פגמים ונקי מתאונות. במידה ויתגלו פגמים מהותיים במהלך הבדיקה, כדאי לדאוג שהיא תהיה על חשבונו. כמו כן, כדאי לבחון היטב את הרכב באור יום, על מנת לאתר שאריות צבע, דפיקות פח וריפודים קרועים. כל אלו יוכלו לסייע לך במו"מ על מחיר הרכב. חשוב לצאת עם הרכב לנסיעת מבחן, על מנת לבחון את התנהגות הכביש שלו ואת חווית הנהיגה הכללית. יש לשים לב לרעשים ולקפיצות, איכות הבלמים ותקינות האביזרים השונים.
שלב ז' – רכישה והעברת בעלות
השלב האחרון כולל את העברת הבעלות של הרכב, לכן שניה לפני כן חשוב לעיין בטופס הגילוי (במידה והרכב נרכש מסוחר רכב) ולדרוש מהמוכר התחייבות בכתב לתשלום כל החובות והדוחות שנרשמו לחובת הרכב טרם העברת הבעלות. חשוב להעביר את התשלום על הרכב אך ורק במעמד העברת הבעלות, מאחר ועלולים לצוץ מכשולים שונים ברגע האחרון. יש לוודא כי כל הבטחה מטעם המוכר מופיעה בכתב בחוזה, על מנת למנוע עוגמת נפש עתידית.
בואו לבחור את הרכב המתאים לכם
מחפשים לקנות רכב יד שנייה בקלות ? אנו ב-freesbe נשמח להציע לכם מבחר רחב של רכבי יד שנייה, המגיעים מכל הסוגים והדגמים. תוכלו למצוא באתר שלנו את הרכב האידיאלי ביותר עבורכם והיועצים האמינים והמקצועיים שלנו ישמחו לסייע לכם ברכישתו ובהעברת הבעלות בצורה הקלה והמהירה ביותר.

מוגש מטעם:פריזבי