בעלי עסקים רבים לא מודעים לחשיבות הרבה שיש לליווי של טכנולוג מזון בעסק. תמצתנו עבורכם 6 סיבות לחשיבות טכנולוג מזון בעסק.
1. עמידה בדרישות החוק בתקנות ובנהלים והתעדכנות בשינויים רגולטורים:
טכנולוג מזון מכיר ומתעדכן בכל השינויים הרגולטוריים, שינויים בנהלים בתקנות ובתקנים, וידאג להביא לידיעת בעל העסק והמנהלים ע"מ שיהיו ערוכים מראש לכל שינוי כזה או אחר. וזה יאפשר לעסק לצמצם פערים אל מול דרישות החוק.
2. נציגות אל מול הגופים הרגולטוריים:
טכנולוג מזון יציג את העסק אל מול הרשויות והגופים הרגולטוריים כגון משרד הבריאות, משרד החקלאות והשירותים הוטרינרים ויתן מענה למפקחים ולוטרינרים הבאים לבקר את העסק. יתן מענה מקצועי ופתרונות מקצועיים לכל אי התאמה או דרישה שתעלה מטעמם.
טכנולוג המזון מכיר את התקנים הלאומיים והבינלאומיים וזה בא לידי ביטוי בהכנות תווית תקנית למשל העומדת בדרישות הרגולטוריות של ארץ היעד במקרה של ייצוא.

1 צפייה בגלריה
טכנולוגיית מזון
טכנולוגיית מזון
טכנולוגיית מזון
(צילום באדיבות Prosafe Food)

3. שיפור וייעול תהליכי הייצור:
טכנולוג מזון יכול לעזור לכם בייעול תהליכי הייצור, הורדת כמות הפחתים, כתיבת תוכניות לשיפור תהליכים וציוד, ההיכרות והניסיון שלו בתעשיית המזון יכולים לתרום בהמצאת טכניקות חדשות ויותר יעילות.
4. שמירה על בטיחות המוצר:
טכנולוג המזון יכול לבצע ניתוח וסקר סיכונים וכתוצאה מכך לקבוע צעדי מנע ע"מ לדאוג לייצור מוצר בטוח לצרכן, דבר היכול למנוע טביעות מלקוחות, תלונות וריקולים (החזרות יזומות מהשוק).
טכנולוג המזון מכיר את כלל תקני בטיחות המזון אשר נמצאים ומוכרים בתעשייה כמו HACCP, ISO22000:FSSC וכו'. תהליך ההסמכה לתקן הינו תהליך מורכב ומצריך ידע טכנולוגי וניסיון בתעשיית המזון, היכרות עם התקן ודרישות התקן.
5. חדשנות תעשייתית:
טכנולוג מזון חשוף לעולם הפודטק והחדשנות של המזון דרך כל מיני אתרים אירועים שונים המתקיימים בארץ ובעולם. חדשנות בציוד בתהליכים בחומרי גלם. מאגר הידע שהוא צבר עם השנים יכול לעזור את בעל העסק להתחרות עם עסקים מקבילים.
6. שיפור איכות ונראות המוצר:
טכנולוג מזון יכול לעזור בשיפור איכות המוצרים, ע"י שיפור הטעם המרקם הצבע וכלל התכונות האורגנולפטיות ע"י ניתוח של התהליכים מהבסיס. תוך שימוש בידע שלו בכימיה ביולוגי והנדסה, הוא יכול לתת ולהציע תהליכי בקרה היכולים לעזור בשמירה על סטנדרט ייצור גבוה.

נכתב על ידי שירן אבו סלאח- יועצת – מהנדסת מזון
מוגש מטעם: Prosafe Food