איפור הוא חלק בלתי נפרד משגרת חיינו, וזה לא משנה אם אנחנו בדרכנו לעבודה, למפגש חברים או לאירוע חגיגי. אחד השלבים החשובים באיפור, זה שנותן את האפקט הגדול ביותר, הוא איפור העיניים. אומרים שהעיניים הם חלון לנשמה, אבל כשמדובר באיפור, העיניים קובעות את הטון כולו. יש דרכים רבות לאפר את העיניים, והדרך המתאימה לכם צריכה לקחת בחשבון את המבנה של העין שלכם וכמובן את איכות האיפור. אם את לא מאפרת מקצועית וההתנסות שלך מול המראה מסתיימת במריחת האייליינר שוב ושוב, המאמר הזה יוכל לעזור לך.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

Primer לעיניים – הבסיס החשוב ביותר

פריימר הוא מוצר איפור שהמטרה העיקרית שלו היא להחליק את העור וליצור שכבה אחידה. למעשה, מדובר בחומר סיליקון שנכנס בין הקמטים והנקבוביות הפעורות ומאפשר להניח עליו את המייקאפ וחומרי האיפור האחרים ללא בליטות או סדקים. כמו כן, הוא מקבע אליו את האיפור למשך שעות. בפריימר ניתן להשתמש, בין היתר, לצורך איפור עיניים – למרוח אותו על האזור שמסיב לעין ובפרט באזור עליו תונח הצללית. במקרה זה, האזור שמעל העפעף הוא אזור מקומט לרוב, וסביר להניח שכל מי שניסתה להניח צללית נתקלה בקווים וחספוס ואזורים אליהם הצללית לא מגיעה. פריימר לעיניים מחליק את העור, "ממלא" את הקמטים ותורם קיבוע של הצללית. לאחר הנחת הפריימר יש להמתין מספר דקות שהחומר יתייבש ויהפוך להיות מט.

להמשיך עם צלליות בסיסיות לעיניים

צלליות הן חלק בלתי נפרד מאיפור העיניים, והן מתאימות לכל סגנון ולכל אווירה. את צבע וסוג הצללית מומלץ לבחור בהתאם לאירוע עבורו מתאפרים – צבעים עדינים ובהירים כמו כתום וורוד יתאימו ליום-יום ולאירועים קלילים, ואילו איפור מעושן בגוונים של חום כהה, אפור ושחור יתאים לאירועי ערב כשאתם רוצים להיות במרכז העניינים. לאירועים מיוחדים ניתן להניח פס צללית גם בעפעף התחתון של העין, שמדגיש אותה יותר אך גם מקטין אותה מעט. בכל מקרה, את הצללית מומלץ להניח רק אחרי שמרחתם את הפריימר.

כלל חשוב – שימוש רק במברשות איפור איכותיות

מברשות האיפור שלנו חשובות לא פחות מחומרי האיפור. לא רק שהן משפיעות על חוויית האיפור עצמה, דבר שחשוב מאוד לנוחות של מי שמתאפרת לעיתים קרובות, המברשות גם משפיעות על איכות המריחה של החומר ויותר מכך – על חסכון או בזבוז של החומר. מברשות לא איכותיות סופגות אליהן את חומר האיפור במקום לשחרר אותו על הפנים, וכך למעשה זוללות לנו את המייקאפ או את הצללית מבלי ששמנו לב. לכן, כשאתם משקיעים בחומרי איפור איכותיים, זכרו שלמברשות האיפור, החל ממברשת מייקאפ, דרך מברשת סומק ועד למברשת לעיניים – יש חשיבות גדולה מאוד על התוצאה הסופית שתתקבל.

ניתן לשדרג את המראה עם eyeliner

האייליינר הוא גם החותם וגם התוחם, ולמעשה איפור לעיניים לא יהיה שלם בלעדיו. מלבד היופי הרב שהוא מעניק לעין, האייליינר משמש גם לשינוי של מבנה העין – באמצעות האייליינר ניתן להגדיל את העין או להקטין אותה, להוריד אותה מעט למטה או להעלות אותה וכן לקרב אותה לאף או להרחיק. את האייליינר ניתן לשים על העין בכל לוק – איפור קליל ליום או איפור לערב. אחת הנקודות החשובות ביותר כשבוחרים אייליינר הוא בבחירה של אייליינר איכותי שיימרח על העין בורה אחידה ויישאר עליה למשך שעות רבות. דווקא בגלל שאנו נוטים להזיע בסביבת העין וכן בגלל שמדובר באזור בעל לחות ממילא, חשוב להשקיע במוצרי איפור איכותיים שמתקבעים לעין ושורדים זיעה, מים ולחות.