התרגום המילולי מאנגלית של המונח VPS מעיד, למעשה על מהותו והצורך בו. בעברית הוא מכונה "שרת פרטי וירטואלי". שרת VPS מאפשר לכל גוף עסקי או אחר הרוכש אותו מתן אפשרות לכל עובד בארגון שלו לעבוד בפרטיות על המחשב ללא הפרעה ומעורבות של עמיתים לחברה. על ידי כך הוא מייעל מאוד את העבודה בארגון ואף מאפשר גמישות רבה בתפעול כל מערכת המחשוב הקיימת בארגון. היתרונות לכל עסק, ובמיוחד לעסק גדול המצויים בליבת הפעילות הממוחשבת הענפה שלהם, ולכן, כל שיפור בה תורם לחיזוק וליעילות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

להלן 10 טיפים שכדאי להכיר על שרתי VPS

1. חלק משרת פיזי – כדאי לדעת, ששרת VPS מהווה חלק מהשרת הפיזי אשר הלקוח שוכר לשימושיו השוטפים.
2. תוספות ייעודיות - אפשרות לקבלת דרכו הגדרת נפח, מערכת הפעלה, רוחב פס, זיכרון ומספר ליבות מעבד באופן ייחודי ועל פי צרכי המזמין.
3. פעילות אינדיבידואלית - שרתים אלו מאפשרים פעילות אינדיבידואלית לעובד אך בה במידה גם יכולת לעבור בצורה חלקה ממערכת הפעלה לשנייה מבלי לכבות את המחשב. כך, משיגים עבודה שוטפת ללא עיכובים עם הבטחה לתוצאות טובות.
4. פיזור עומס – השרתים מאפשרים פיזור העומס כולל מצבים בהם כל העובדים משתמשים במחשבים ובמלוא התפוקה. הפיזור נעשה לאורך כל שעות היממה בצורה אוטומטית וללא מעורבות העובדים.
5. ייעול רב - שרת VPS מאפשר הגדלת מהירות התעבורה, שימוש בתוכנות ייעודיות שלא ניתן להתקין בנסיבות אחרות, קבלת סביבת אחסון אתרים שיתופי ועוד. החברה השוכרת נהנית מתוספת שטחי דיסק, עוצמת עיבוד, תוספת שטח אחסון וזיכרון בפעימה אחת, בהדרגתיות, בעת שהדבר נדרש ועוד.
6. נוחות תפעול ושדרוגים – ההתקנה, השינויים המבוקשים והעדכונים יכולים להיעשות מרחוק, וזאת בניגוד לשרת פיזי שיש להגיע אל בית העסק כדי לטפל בו. השירות הניתן כך הינו יעיל ויכול להיעשות בכל שעה משעות היום כולל בלילות.
7. עבודה מול ספק אחד וקבלת מחירים זולים - התעריפים של שרתים אלו זולים יחסית לשרתים ייעודיים. על מנת להשיג את המחיר הנוח ביותר ביחס לתפוקתו כדאי להגדיר היטב את הצרכים אל מול הספקית. כך, היא תוכל להתאים את השרת כמו כפפה ליד. במשוואה הזאת כלולים שניהם: הלקוח והספק, אבל גם חברת אחסון האתרים אשר יכולה לתת פתרונות לדרישות הלקוח. הספק הוא הגורם המקשר, ולמעשה, זה שדואג לכל הנושא. לכן, יש לסגור עימו את כל הפרטים הרלוונטיים.
8. אפשרות לבטיחות רבה יותר – המידע העובר בתוך הארגון הוא, לרוב, חסוי ומטבע הדברים, שרת פרטי מוסיף לבטיחות.
9. אפשרות לשימוש הדרגתי – לקוח קטן יכול לבקש שרת פרטי בהדרגה. לקוח ותיק יכול להתחיל להשתמש בשרת כזה ולהתקין עליו כל תוכנה לה הוא זקוק ולהקצות לשרת הנ"ל את המשאבים הנחוצים. שניהם וגם אחרים יכולים להרחיב את השימוש בהם ולקבל שירות מהחברה המספקת בהתאם ליכולות כספיות, לטעם ולצרכים. הניסיון הנרכש לאורך זמן רב יכול מאוד לסייע בקבלת החלטות עתידיות מושכלות.
10. קבלת ייעוץ – חברות המספקות שירותים אלו יכולות לייעץ לכל גוף גדול או קטן. חשיבות מיוחדת היא לגופים גדולים בהם תעבורת המידע גדולה בגלל ריבוי מחלקות העוסקות בפעילויות שונות כמו: פיתוח, אחסון ועוד. חברה בעלת מוניטין מצטבר יכולה לתת טיפים ומידע רב שיתרמו, בסופו של דבר, לכל גוף גדול.
מומלץ לחברות אשר מעוניינות להתייעל בתחום לשכור שירותי חברות בעלות מוניטין בתחום. כך ההשקעה תהיה בעלת האפקט הטוב ביותר.