קיבוץ בלב עיר כבר עשרים שנים, לחיי עשרים השנים הבאות! והנה כמה מהיוזמות שהביאו חברי דרור ישראל מהקיבוץ העירוני לעיר:
3 צפייה בגלריה
קיבוץ המחנכים של דרור ישראל בראשל"צ,מעורבים בחיי הקהילה המקומית
קיבוץ המחנכים של דרור ישראל בראשל"צ,מעורבים בחיי הקהילה המקומית
קיבוץ המחנכים של דרור ישראל בראשל"צ,מעורבים בחיי הקהילה המקומית
(צילום: דרור ישראל)
קיבוץ המחנכים העירוני בראשון לציון מטרת הקמתו של הקיבוץ, בעיני חברי התנועה, הייתה לקשור את חייהם בחיי הקהילה בעיר באמצעות פעילות חינוכית וחברתית מעמיקה וארוכת שנים. במשך שנות פעילותו של הקיבוץ, פותחו תוכניות חינוכיות וקהילתיות ענפות לרווחת התושבים בכל הגילאים – מגיל גן ועד זקנה. כיום, עם ציון שנת ה-20 להיווסדו, מציין הקיבוץ למעלה מ-5,500 משתתפים בפעילויותיו מדי שנה. אורח החיים בקיבוץ הוא שיתופי לצד מעורבות בחיי הקהילה. כיום הוא מונה כ-80 חברים וחברות בגילאי 25-42 ו-למעלה מ30 ילדים. הקיבוץ העירוני בראשון לציון היווה השראה גם למיזמים שיתופיים נוספים גם בתנועת דרור ישראל וגם מחוצה לה ובעקבותיו קמו עוד כ-20 קיבוצים עירוניים. הפעילות שמקיימים חברות וחברי הקיבוץ
3 צפייה בגלריה
דרור ישראל
דרור ישראל
פעילות תנועת הנוער בקיבוץ המחנכים של ל דור ישראל
(צילום: דרור ישראל)
פעילות תנועת הנוער תנועת הנוער העובד והלומד מפעילה 5 מרכזי נוער ותנועה בעיר בשכונות: רמב"ם, רמז, קרית גנים, רמת אליהו ונחלת אברמוביץ'. במסגרת הפעילות של התנועה היא מעניקה סיוע והסברה לנוער, הכשרה מקצועית וכמובן פעילות פנאי ותרבות. למעלה מ1,000 חניכים וחניכות בכיתות ד'-יב' לוקחים חלק בפעילות התנועה בעיר על סניפיה השונים. בתקופת הקורונה הקינים הופעלו לאורך כל התקופה ונתנו מענה חברתי ולימודים לתלמידים "נושרי זום". הבית למדע למדע ועמדה השכונתי – הבית'לה מרכז ילדים ונוער בשכונת רמב"ם המשלב בין מועדונית רווחה, מועדון נוער בסיכון, פעילות לנוער יוצא אתיופיה ועוד. במרכז מושם דגש על פעילות חברתית מודרכת ע"י מחנכים בוגרים, מה שיוצר את המפגש עם מבוגר משמעותי הלוקח חלק פעיל בחיו של החניך. במרכז פעילים כ-300 חניכים וחניכות בכיתות א' ועד ג' והוא מופעל על ידי המחנכים מדרור ישראל.
3 צפייה בגלריה
וובינרים ישראל
וובינרים ישראל
הגנים החברתיים של תנועת דרור ישראל בקיבוץ המחנכים ראשון לציון
(צילום: דרור ישראל)
הגנים החברתיים שני גנים חברתיים -עירוני לגילאי 3-6 הפועלים בפדגוגיה ייחודית שפותחה בתנועת דרור ישראל, השמה במרכז את הדיאלוג בין הילדים, ההורים והמחנכים ומפתחת את היסוד החברתי והקהילתי. בגנים מתחנכים 70 ילדים וילדות וכן מתקיימת פעילות ליווי והדרכה להורים. תוכנית גדר שילוב של חברי תנועת הנוער בחינוך הפורמלי. במסגרת התוכנית פועלים מדריכים ורכזים בחטיבות הביניים והתיכונים בעיר, משתלבים בתוכנית הלימודים ומעשירים את החינוך בהיבטים ערכיים וחברתיים. החלוץ חברי הקיבוץ מדריכים ומאמנים קבוצות ספורט לנוער ברחבי העיר, בענפים כדורסל, כדורגל וספורט לבנות. הכנת בנות לצהל לצד הפעילות הספורטיבית, מושם דגש על ערכים חברתיים כדוגמת התנדבות בקהילה וחינוך למאבק באלימות בספורט. אולפני דרור אולפנים ללימוד השפה העברית בקרב מבוגרים יוצאי אתיופיה. במסגרת הפעילות, חברי וחברות קיבוץ המחנכים מקימים שני אולפנים ללימוד השפה ומפעילים אותם – בשכונת רמב"ם ורמת אליהו. האולפנים הינם בשיתוף העירייה, תנועת "הדרך החדשה" וכמובן תנועת דרור ישראל. האולפנים מיועדים הן לעולים חדשים והן לוותיקים אשר עדיין מתקשים בשפה ומעוניינים לחזק את כישוריהם. פעילות בקרב בני גיל הזהב חברי קיבוץ המחנכים מיצרים מפגשים חברתיים לבני הגיל השלישי בראשון, מטרת המפגשים היא לעודד אותם למעורבות חברתית ועשיה, הקבוצות מפיגות את בדידותם ומעניקות משמעות לחברים בה.
פורסם לראשונה: 13:03, 04.04.21