מחיר ביטוח דירה
על אף שלא מעט אנשים מאמינים כי ביטוח דירה הוא מוצר ביטוחי יקר, חשוב לדעת שמחירו הממוצע של ביטוח דירה בישראל הוא כ1000 ₪ לשנה. מדובר על מחיר נוח לכל הדעות. מחירו של ביטוח דירה איננו קבוע והוא משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כגון: מאפייני הנכס, הכיסויים שבחרתם בהם במסגרת ביטוח דירה, הסיכונים שאליהם הדירה חשופה ועוד. גם אם אתם מתגוררים בנכס יקר באופן יחסי, אין זה אומר שתדרשו להשקיע בביטוח הדירה שלכם סכום גבוה מאוד. כשם שאינכם חוסכים על ביטוח רכב ולרוב בוחרים בביטוח מקיף יותר מביטוח החובה, בשל העובדה שאתם מבינים את ההשלכות הכלכליות של רכב שיינזק, ייגנב ועוד, כך עליכם להשקיע בביטוח הדירה שלכם שכן, אם הדירה שלכם או אם תכולת הדירה שלכם יינזקו באופן כלשהו, הפגיעה הכלכלית שתחוו תהיה משמעותית מאוד.
1 צפייה בגלריה
ביטוח דירה
ביטוח דירה
ביטוח דירה
(צילום: CANVA)
כיצד תחסכו בביטוח דירה?
על מנת לבחור את ביטוח הדירה המתאים לכם ביותר גם מבחינה כלכלית, עליכם לעשות השוואת מחירים לביטוח דירה. ביטוח דירה הוא ביטוח שמושפע ממגוון פרמטרים שונים המאפיינים את הנכס כגון: מיקום גאוגרפי, מספר הדיירים בנכס, ביטוחי דירה בעבר, שווי תכולה קיימת, אופי השימוש בנכס ועוד.. כלומר, ניתן לומר כי מחיר ביטוח איננו זהה והוא ישתנה בהתאם לפרמטרים שונים ובהתאם לחברת הביטוח שבה תבחרו לבטח. מחירי ביטוחי הדירות בישראל מעורכים כאמור בממוצע של כ1000 ₪ לשנה שהם פחות מ100 ₪ לחודש. מדובר על הוצאה לא משמעותית כלל. כמובן שעל ההגנות הבסיסיות שמציע ביטוח הדירה, ניתן להוסיף כיסויים בהתאם לצרכים שלכם.
במסגרת התחרות הקיימת כיום בין חברות שונות בתחום ביטוח דירה, חובה לבצע השוואת ביטוחים בקרב החברות השונות טרם תבחרו חברה שתבטח אתכם.
איך משווים מחירים בביטוח דירה?
ביטוח דירה השוואת מחירים חייב להתבצע בצורה הטובה ביותר ועל כן, עליכם לעשות זאת בצורה נכונה: בשלב הראשון חשוב שתדעו כי בחירת ביטוח דירה צריכה להתייחס לפרמטרים שחשובים לכם. כך לדוגמא: אם אתם מתגוררים בבית קרקע אתם בוודאי מבינים כי הוא חשוף יותר לנזקי טבע מבית הממוקם בקומה גבוהה בבניין משותף. כמו כן, נכס להשקעה אשר משמש לשכירות לדוגמא: איננו מאפשר לבעלים שלו להשגיח עליו 24 שעות ביממה ועל כן ביטוח דירה המכיל כיסוי רחב הוא קריטי במקרה כזה. כל ביטוח חייב להתאים לנכס הספציפי ולכן, לאחר שאתם בוחרים את הכיסויים הנדרשים לכם, עליכם לבדוק כמה זה יעלה לכם אצל חברות שונות.
הפרמטרים שמשפיעים על מחיר ביטוח הדירה הם: גובה הפרמיה החודשית, חריגים והגבלות מסוגים שונים, גובה ההשתתפות העצמית במקרה של הפעלת הביטוח וכן, הנחות שמציעות חברות ביטוח שונות בהתאם לנתונים שונים שיש בדירה כגון: אמצעי מיגון בדירה ועוד.
.