רופאים וארגוני בריאות גדולים יכולים למנף את כוחו של האינטרנט להובלת מטופלים פוטנציאליים מחיפוש בגוגל לתיאום פגישה. מומחי קידום אתרים לרופאים מדווחים ששישים אחוזים מהמטופלים החדשים שמגיעים למרפאות, מגיעים כתוצאה מתעבורת חיפוש אורגנית.
קידום אתרים, או SEO, אופטימיזציה למנועי חיפוש, מורכב מאסטרטגיה לביצוע אופטימיזציה של אתר כך שהמשתמשים יוכלו למצוא אותו כאשר הם מחפשים מילות מפתח ספציפיות שבהן האתר מתמקד, למשל "רופא קרוב אלי". מטופלים חדשים = יותר הכנסת = צמיחה של עסקים.
אז בואו נדבר על קידום אתרים לרופאים ונבחן את האסטרטגיות המובילות להשגת תוצאות נראות גבוהות בגוגל.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מה המטופלים שלכם מחפשים?

מכיוון שכדי להשיג תוצאות נראות גבוהות בגוגל, יש להרכיב תוכנית מקיפה, מאמר זה מתמקד בשיטות הטובות ביותר של קידום אתרים לרופאים, בהן נוקטת חברת קידום אתרים מיומנת שמעסיקה צוות מומחים בתחום.
מילות המפתח העיקריות שקשורות לקידום רופאים בגוגל הן "רופא קרוב אלי", בביטויים משתנים ומגוונים:
• רופא עיניים קרוב אלי.
• רופא אף אוזן גרון קרוב אלי.
• מרפאה קרוב אלי.
• מרפאת מומחה קרוב אלי.
• רופא משפחה קרוב אלי.
• מרפאת רופא משפחה + עיר.
• הרופא הכי טוב בעיר.
• רופא פרטי בר השגה בעיר.
• אורתופד קרוב אלי.
• רופא שיניים קרוב אלי.
• רופא ילדים קרוב אלי.
בדוגמאות אלו, פשוט החליפו את המילה "עיר" באזור המגורים שלכם. תוכלו להבחין בווריאציות כאן, לכן בהנחה שאתם מנהלים מרפאה, תרצו למפות דפי שירות מרובים ולוודא שמילות מפתח אלו ואחרות מיוצגות. חברת קידום אתרים מבצעת מחקר מילות מפתח ולוקחת בחשבון גם את התחרות.
רוב כלי מילות המפתח יציגו ערכים מסוימים שיעזרו לכם לבחור טוב יותר מילות מפתח עם נפח חיפושים גבוה יותר ותחרות נמוכה יותר. עכשיו בואו נבחן את שמונה האסטרטגיות העיקריות של קידום אתרים לרופאים, שחברת קידום אתרים נוקטת בהן.
1. קידום אתרים לרופאים באתר
מאמרים באתר עוזרים לדירוג באמצעות יצירת תוכן מרתק. במהל סיעור מוחות עם מומחי קידום אתרים בנושא מאמרים, מומלץ לחשוב על השאלות הנפוצות שאתם מקבלים מהמטופלים שלכם, ואז להשתמש בידע הרפואי שלכם על מנת לענות על השאלות לעומק.
קישורים פנימיים, או קישורים ממאמרים באתר לדף שירות, יאותת לגוגל שעמוד זה הוא בערך X ויסייעו לדירוג טקסט העוגן בו בוצע שימוש. לפני שתעברו לקישור, קחו בחשבון את ארכיטקטורת האתר ואילו עמודים ברצונכם לדרג עבור אילו מילות מפתח. מומחי קידום אתרים יודעים איך להימנע מדירוג מספר עמודים עבור אותה מילת מפתח.
מאמרים באתר יכולים לדרג היטב מילות מפתח בעלות זנב ארוך כמו "איך להתמודד עם אלרגיות עונתיות", ועמודי שירות יכולים לדרג מילות מפתח תמציתיות יותר כמו "בדיקת אלרגיה".
2. קידום מחוץ לאתר
חברת קידום אתרים לרופאים בונה קישורים נכנסים מאתרים אחרים כדי לסייע בהגדלת הסמכות והנראות של האתר שלכם בחיפוש. בהתאם לסמכות הדומיין שלכם, תרצו למצוא אתרי בריאות עם תוכן מקצועי שתוכלו לתרום להם תכנים, עם קישורים חזרה לאתר שלכם, יחד עם עדכון של רשימות ספריות עסקיות.
אסטרטגיה שיש לקחת בחשבון היא האם אתם יוצרים רשימות לכל הרופאים שלכם או רק למרפאה. שיטה נהדרת לייצר קישורים נכנסים לאתר שלכם הם פרסום מאמרי יחסי ציבור. הנה כמה מצבים שמציעים הזדמנויות נהדרות ליחסי ציבור:
• שכירת רופא חדש למרפאה.
• שימוש בטכנולוגיה או שיטה חדשה.
• כנסים ואירועים.
• הרחבת המרפאה.
3. בונוס ענק: פרסום סיפורי הצלחה
סיפורי הצלחה שמפורסמים באתר שלכם הם שלב מכריע בתהליך קבלת ההחלטות של מטופלים להגיע אליכם, בין אם המטופלים הפוטנציאליים שלכם בוחרים בכם ובין אם הם יוצרים קשר רק כדי לקבל מידע, סיפורי ההצלחה באתר שלכם ישכנעו אותם שכדאי לבחור בכם על פני המתחרים.
4. אסטרטגיה טכנית של קידום אתרים לרופאים
מומחי קידום אתרים לרופאים בודקים את מהירות האתר באמצעות כלי של גוגל ועובדים עם מפתח האינטרנט שלכם על מנת לייעל את האתר. אם עמודי האתר שלכם נטענים לאט, אתם מפסידים את התנועה וגוגל לא תדרג אתכם מעל המתחרים שיש להם אתרים מהירים יותר.
האם האתר שלכם ידידותי לנייד? וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן נפוצה מאוד, אבל חלק מהאתרים בענף הבריאות בוחרים מערכת ניהול תוכן שונות. פנו לחברת קידום אתרים על מנת לוודא שהאתר נגיש בכל מכשיר.
5. תוכן אתר
התוכן באתר הוא זה שמעביר לגוגל את המידע על תחום העיסוק שלכם. ככל שיש לכם יותר תוכן, כך גוגל תוכל להבין מה האתר שלכם צריך לדרג. כדי שאכן ניתן יהיה לדרג מילות מפתח מסוימות, על האתר שלכם להכיל את התוכן הרלוונטי והאיכותי ביותר, עם הערך המוסך והמועיל ביותר באינטרנט עבור כל נושא יעד ספציפי.
גוגל מעוניינת להציג למשתמשים שלה את התוצאות הטובות ביותר האפשריות לכל שאילתת מילות מפתח נתונה. לכן, ככל שתצליחו להעמיק בנושאים רפואיים, כך גדל הסיכוי שתקבלו דירוגים גבוהים יותר. כל אחד מעמודי היעד שלכם צריך לכלול לפחות 1,500 מילים.
6. נפח חיפושים גבוה
מילות המפתח הרפואיות שאליהן מומחי קידום אתרים ממקדים את אסטרטגיית הקידום אסטרטגיית הקידום כוללות כוונה גבוהה ונפח חיפושים גבוה, כדי שהמבקרים באתר יומרו. באמצעות הכללת מילות מפתח בכוונה גבוהה שבהן מציינים כוונת מטופלים פוטנציאליים, כגון "רפואת חירום בסביבתי", למבקרים שלכם יש סיכוי גבוה להפוך למטופלים שמקבלים מכם שירות.
מילים אלה צריכות להיות בעלות נפח חיפוש חודשי משמעותי. מיקוד לפי מילות מפתח שמגיעות לכמות נכונה של נפח חיפוש חודשי חשוב ביותר באסטרטגיית קידום אתרים רופאים.
7. אופטימיזציה של הפרופיל העסקי בגוגל
מיטוב פרופיל גוגל לעסק שלכם נחוץ כדי להופיע בחיפושים מקומיים. הפרופיל שלכם הוא הפרופיל העסקי שלכם בגוגל, שמופיע בתוצאות חיפוש עבור שאילתות חיפוש עם כוונה מקומית.
8. הופעה במפות גוגל
הופעה ב-Google Maps הכרחית כחלק מאסטרטגיה נכונה של קידום אתרים לרופאים. זה המקום בו המשתמשים מחפשים ישירות מרפאות קרובות אליהם או שהם מחפשים בגוגל מונחי חיפוש מקומיים כמו "מרפאת רופאים בסמוך אלי". הופעה גבוהה מבחינת מונחים כאלה יכולה להניע תנועה ממוקדת רבה לאתר הרפואי שלכם.