התחושה המלחיצה של דלת שאינה נפתחת יכולה לקרות לכל אחד מאיתנו. המפתח מתחיל פתאום לקרטע או נשבר בחור המנעול, או שהדלת פשוט נטרקת בשנייה אחת של חוסר תשומת לב. במקרים שכאלה יש מספר דברים שאפשר לעשות ובשורות הקרובות תקבלו סקירה של כמה מהם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

להזמין מנעולן מורשה

הדבר הראשון שבאפשרותכם לעשות הוא פשוט להתקשר למנעולן מורשה. איש מקצוע זה יודע איך לפתוח דלת שלא נפתחת בקלות ובמהירות וזאת מבלי לפגוע בה ולגרום לכם להוצאות נוספות. ישנן חברות שאף מרכזות דרכן מספר רב של מנעולנים מכל רחבי הארץ. כך שבשיחת טלפון קצרה הן יוכלו לקשר אתכם באופן מיידי עם מנעולן שנמצא באיזור שלכם. נניח שהינכם תושבי ראשון – תוכלו להתקשר לחברה המספקת שירותי מנעולן בראשון לציון והסביבה ולקבל מספרי טלפון של מנעולנים מקצועיים שפועלים באיזור זה. בחברה איכותית דוגמת מנעולן פיקס אף תוכלו להיות בטוחים שמדובר במנעולנים מורשים שמחזיקים באישור מטעם המשטרה לעסוק בתחום זה.

לרכוש ציוד מתאים

אם אתם מאלו שממש אוהבים לעשות דברים לבד, הטיפ הזה מתאים במיוחד עבורכם. ישנן מספר שיטות לפריצת מנעול באופן עצמי כשאחת מהיותר פשוטות שבהן היא שימוש בסיכות פיקלים. סיכות אלו מוחדרות לתוך הצילינדר ומקבלות את צורת הפינים והשקעים של מנגנון הנעילה. למעשה הן מסתדרות בתוך הצילינדר כמו מפתח שמותאם אליו ובכך מאפשרות את פתיחת הדלת ללא בעיה. גם מנעולנים מקצועיים משתמשים בשיטה זאת, כך שרצוי לקנות ערכת סיכות שתמיד תהיה מאוחסנת באוטו – על כל צרה שלא תבוא.
ציוד נוסף שאותו אפשר לרכוש הוא ערכה לפריצת רכב, למקרה שהדלת לא נפתחת והמפתחות בתוך הסוויץ'. הציוד כולל כרית, מוט מתכת ומשטח פלסטיק, כאשר ניפוח הכרית ברווח שבין הדלת לשלדת הרכב מאפשר יצירת מעבר למוט שמגיע עד כפתור הפתיחה של הדלתות.

להשתמש באלמנטים שכולנו מחזיקים

בוודאי תופתעו לגלות, אבל ניתן לפרוץ דלת שלא נפתחת גם באמצעות פריטים פשוטים שכל אחד מכם מחזיק בביתו. ממש כמו במקגייוור או בסרטי ג'יימס בונד. למשל, כרטיס האשראי שנמצא בארנק שלכם. כל שיש לעשות זה לדחוף את כרטיס האשראי לרווח שבין הדלת לקיר, לחפש את הלשונית ולנסות לדחוף אותה פנימה. במידה ותצליחו – הדלת תיפתח לרווחה. במידה ואתם חוששים לגורל כרטיס האשראי שלכם, תוכלו להשתמש בכל משטח פלסטיק צר אחר, למשל חתיכה של בקבוק פלסטיק פשוט.
אפשרות יעילה נוספת היא שימוש בסיכת ביטחון ומברג. יש לעקם את ראש הסיכה לזווית של 90 מעלות, להחדיר אותה לתוך מגנון המנעול ולחפש את הפין המרכזי. ברגע שמוצאים אותו יש להחדיר את המברג ולנסות להזיזו עד לפתיחת הדלת. עוד אפשרות, אגרסיבית יותר, היא שימוש במקדחה. מקמו את המקדחה ישירות מול הצילינדר והתחילו לקדוח בו במהירות גבוהה עד שיתפורר והדלת תיפתח. אם המקדחה שלכם כוללת מנגנון חביטה נטרלו אותו, וזאת על מנת להימנע מנזק לדלת עצמה.
איזו שיטה עדיפה?
ובכן, ההמלצה שלנו היא לא לנסות את אף אחת מהשיטות העצמאיות אם אתם לא בטוחים ביכולות שלכם ופשוט להתקשר עם מנעולן מורשה כלשהו. זוהי הדרך היחידה שתספק לכם תוצאות וודאיות ולא תגרום נזק משמעותי לדלת שלכם, מה שיגרור הוצאות כספיות בלתי מבוטלות על דלת חדשה לגמרי.